مدیرعامل خیریه کوثر رفسنجان در گفتگو با خانه خشتی؛

اعطای سه میلیارد تومان وام بدون کارمزد/ افزایش سرمایه صندوق خیریه به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان

  • شناسه خبر: 183914
اعطای سه میلیارد تومان وام بدون کارمزد/ افزایش سرمایه صندوق خیریه به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان

مدیر عامل خیریه کوثر رفسنجان گفت: تاکنون سه میلیارد تومان وام بدون کارمزد از طریق این موسسه اعطا شده است.

خانه » رفسنجان » اعطای سه میلیارد تومان وام بدون کارمزد/ افزایش سرمایه صندوق خیریه به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان

به گزارش خانه خشتی محسن اسماعیلی مدیرعامل موسسه خیریه کوثر رفسنجان در گفتگو با خانه خشتی، گفت: موسسه خیریه کوثر از سال ۱۳۹۰ در رفسنجان شروع به کار کرد و در سال ۱۳۹۲ به ثبت رسید، هدف موسسه تهیه جهیزیه برای دختران نیازمند و اعطای وام قرض الحسنه برای تهیه جهیزیه، اشتغال و درمان  و ازدواج است.

وی افزود: در کنار وام قرض‌الحسنه، ساخت و بازسازی منازل مسکونی، آزادی زندانیان از طریق خیران و توزیع سالانه ۲ الی ۳ سبد کالا برای نیازمندانی که تحت پوشش موسسه هستند از دیگر فعالیت های موسسه است.

اسماعیلی بیان کرد: به افراد بد سرپرست، بی سرپرست و یتیم  بلاعوض جهیزیه داده می شود و برای جلوگیری از گدا پروری و حفظ شان و عزت خانواده ها به کسانی که تشخیص دادیم می توانند ماهیانه مبلغی را برگردانند به آنها وام قرض‌الحسنه اعطا می شود.

 

وی عنوان کرد: صندوق قرض الحسنه خیریه ابتدا با ۱۱ عضو فعالیت را آغاز کرد ۱۱ سال که از تاسیس این صندوق می گذرد اعضای صندوق را به ۷۰ نفر رساندیم، رایزنی با خیران شهر و تمایل آنها به پیوستن به صندوق باعث شد سرمایه صندوق از ۱۱ میلیون تومان در سال های اولیه به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برسد.

مدیر عامل خیریه کوثر رفسنجان افزود: تاکنون سه میلیارد تومان وام بدون کارمزد به مددجویان اعطا شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه قریب به ۳۰۰ خانواده تحت پوشش این خیریه است، گفت: امیدواریم با حمایت خیران در رفسنجان یک  شعبه صندوق خدمات اسلامی بزرگ راه بیندازیم.

وی با اشاره به اینکه قریب به ۸۰ خیر با این خیریه همکاری می کنند، خاطرنشان کرد: تا کنون ۹۰ حواله کمک جهیزیه به نیازمندان اهدا شده است.

مدیرعامل موسسه خیریه کوثر رفسنجان با اشاره به اینکه در سال ۹۲ خیریه کوثر موفق به گرفتن نمایندگی محصولات رضوی در رفسنجان شد، گفت: توزیع بسته های مواد غذایی بین نیازمندان،  ایجاد ۴ نمایندگی و شعبه نان رضوی با اشتغالزایی ۱۰ نفر در سال ۹۲ از دیگر فعالیت های این خیریه است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۲ کارگاه خیاطی دوخت لباس مدارس و کارخانه ها راه اندازی شده است، گفت: در صدد هستیم کارگاه تولید دستکش را برای اولین بار در استان راه اندازی کنیم که دستکش مورد استفاده کارخانه های بزرگی از جمله مس سرچشمه را تامین کند.

اسماعیلی اضافه کرد: با پیشنهاد و کمک مجتمع مس این کارگاه راه اندازی می شود تا دستکش مصرفی کارخانه های شهرستان را تامین کنیم و با راه اندازی این کارگاه برای ۳۰ الی ۴۰ نفر اشتغال زایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح ساخت خانه برای زوجینی که حتی توانایی اجاره کردن یه خونه کوچک را ندارد از سال گذشته آغاز شده است و در صدد هستیم قریب به ۴۸ واحد  ۶۵ متری احداث شود و در اختیار نیازمندان قرار گیرد ضمن اینکه یک قطعه زمین در بلوار خلیج فارس برای بحث ورزش با کمک مسئولان شهر خریداری شده است که ساخته شود و در آمد حاصل از آن صرف امور خیریه شود.

مدیر موسسه خیریه کوثر در پایان تاکید کرد: برای جلوگیری سوء استفاده برخی از افراد و کمک واقعی به نیازمندان و شناسایی نیازمندان واقعی مردم و خیران کمک های خود را به موسسه های خیریه ارسال نمایند.

برچسب ها:
خیریه کوثر رفسنجان محسن اسماعیلی محسن اسماعیلی مدیرعامل موسسه خیریه موثر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان