در اعتراض به تخريب قبور مسلمانان؛

راهپیمایی سکوت مسلمانان فرانسه

  • شناسه خبر: 18367
راهپیمایی سکوت مسلمانان فرانسه

 مسلمانان شهر «ویتری سورسن» فرانسه در اعتراض به اقدام اخیر اسلام‌ستیزان مبنی بر تخریب قبور مسلمانان در این شهر، شنبه ۲۱ اردیبهشت، راهپیمایی همراه با سکوت برگزار می‌کنند. به گزارش خانه خشتی به نقل ازخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ، شماری از مسلمانان و سازمان‌های اسلامی شهر «ویتری سور سن» فرانسه در اعتراض به تخریب قبور مسلمانان […]

خانه » آخرین اخبار » راهپیمایی سکوت مسلمانان فرانسه

 مسلمانان شهر «ویتری سورسن» فرانسه در اعتراض به اقدام اخیر اسلام‌ستیزان مبنی بر تخریب قبور مسلمانان در این شهر، شنبه ۲۱ اردیبهشت، راهپیمایی همراه با سکوت برگزار می‌کنند.

به گزارش خانه خشتی به نقل ازخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ، شماری از مسلمانان و سازمان‌های اسلامی شهر «ویتری سور سن» فرانسه در اعتراض به تخریب قبور مسلمانان این شهر روز شنبه، ۲۱ اردیبهشت، از قبرستان اصلی شهر ویتری تا مقابل ساختمان شهرداری راهپیمایی می‌کنند.

مسلمانان با شرکت در این راهپیمایی که به طور خاموش و بی‌صدا انجام می‌شود، قصد دارند تا اعتراض خود را به تخریب قبور مسلمانان و هتک حرمت آنان که ۸ اردیبهشت سال جاری از سوی شماری از افراد ناشناس اتفاق افتاد، نشان دهند.

آنان با تشکیل یک کمیته واحد از نمایندگان سازمان‌های اسلامی مختلف شهر «ویتری سور سن» و مناطق اطراف بیانیه‌ای را تنظیم و این عمل را افشا کردند.

مسلمانان فرانسه در بیانیه خود هدف از تکرار اعمال اسلام‌ستیزانه را تلاش برای تحریک خشم مسلمانان و بر هم زدن نظم و آرامش منطقه عنوان کردند و ضمن بیهوده شمردن این تلاش‌ها، تاکید کردند: مسلمانان از پذیرش و ظرفیت بالایی نسبت به ادیان دیگر برخوردارند و اعتقاد دارند تنها در سایه احترام متقابل ادیان به یکدیگر است که جامعه می‌تواند رشد کند.

آن‌ها همچنین یادآور شدند، اهانت به قبور طبق قانون مبارزه با نژادپرستی جرم شناخته می‌شود و از یک تا پنج سال حبس و ۱۵ تا ۷۵ هزار یورو جریمه برای آن در قانون در نظر گرفته شده است.

یادآور می‌شود، گروهی از افراد ناشناس یکشنبه، ۸ اردیبهشت‌ماه، با حمله به قبرستان شهر «ویتری سور سن» واقع در ناحیه «ایل دو فرانس» فرانسه تعداد زیادی از قبور مربوط به مسلمانان را تخریب و به آنان بی‌احترامی کردند.

برچسب ها:
راهپيمايی سكوت مسلمانان فرانسه مسلمانان فرانسه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان