امام جمعه موقت رفسنجان مطرح کرد؛

با کار جهادی، انقلابی و با خودباوری می توانیم ضعف ها را جبران کنیم

  • شناسه خبر: 183596
با کار جهادی، انقلابی و با خودباوری می توانیم ضعف ها را جبران کنیم

امام جمعه موقت رفسنجان گفت: هر کجا انقلابی و جهادی رفتار کردیم و با روحیه بسیجی به خودمان تکیه کردیم و خود باور شدیم می توانیم ضعف ها را جبران کنیم.

خانه » آخرین اخبار » با کار جهادی، انقلابی و با خودباوری می توانیم ضعف ها را جبران کنیم

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام سید محمود حسینی امام جمعه موقت رفسنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی اظهار کرد: حق و حریم خداوند را رعایت کنید و مواظب باشید که حرمت شکنی نکنید زمانی، انسان عاقبت به خیر می شود که تقوی الهی داشته باشد.

وی با اشاره به ۲۹ بهمن ۵۶ یادآور قیام مردم تبریز، بیان کرد: مردم ولایتمدار قم به همراه مردم تبریز در ۱۹ دی ۵۶ قیام کردند و حمایت خود از امام راحل به عنوان موسس انقلاب اعلام کردند.

حجت الاسلام حسینی افزود: در این ماجرا یک طلبه در مدرسه حجتیه قم تیر خورد و با انگشت خود بر مدرسه نوشت «درود بر خمینی»، چهل روز از این داستان گذشت ابتکار مردم تبریز این بود که نگذاشتند قیام مردم قم خاموش شود در چهلمین روز شهدای قم قیام کردند و  به همین مناسبت هر ساله مردم تبریز خدمت امام راحل و  بعد از امام  خدمت رهبر انقلاب شرف یاب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: مردم آذربایجان (تبریز) سه ویژگی شجاعت و غیریت و تدین دارند و بر پایه این سه خصلت در طول این چهل سال توانستند وظیفه انقلابی خودشان که دفاع از ازرش های انقلابی است به خوبی انجام دادند و شخصیت های بزرگواری همچون آیت الله مدنی تبریزی، قاضی طباطبایی و شهدایی چون شهید باکری که فاتح خیبر باشد، تقدیم اسلام و انقلاب شده است.

امام جمعه موقت رفسنجان با اشاره به فرمایشاتی از رهبر انقلاب، گفت: در طول عمر چهل ساله انقلاب ساختارهای مهمی در کشور به وجود آمده است و هیچ کس نمی تواند دستاورد ها و پیشرفت هایی که در سایه انقلاب اسلامی برای ایران به وجود آمده شود، منکر شود.

وی ادامه داد: طبق فرمایش رهبر انقلاب، در رابطه با معیشت مردم و گرانی ها کم کاری کرده ایم و ضعف داریم که باید جبران شود دلیلش هم این است که ما انقلابی رفتار نکرده ایم. هر کجا انقلابی و جهادی رفتار کردیم و با روحیه بسیجی به خودمان تکیه کردیم و خود باور شدیم می توانیم ضعف ها را جبران کنیم.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ با حضور پر شور در انتخابات امنیت، اقتصاد کشور را تامین کنیم و با انتخاب فردی حزب الهی علاقمند به کار این معضل معیشتی کشور حل شود.

وی با بیاناتی از رهبر معظم انقلاب در خصوص برجام، افزود: مهلت مذاکره تمام شده و باید با عمل درست شود، اگر آمریکایی ها به خود بیایند و همه تحریم هایی علیه مردم مظلوم ایران را بردارند ما هم راستی آزمایی می کنیم و به عهد و میثاق های خودمان عمل می کنیم در غیر اینصورت هیچ حرفی برای مذاکره نخواهیم داشت.

امام جمعه موقت رفسنجان با اشاره به یکم اسفند ۶۴ سالروز شهادت نماینده حضرت امام راحل در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: حجت السلام شیخ فضل الله محلاتی این روحانی عالیقدر به همراه جمعی از مسئولان  در دوران دفاع مقدس برای بازدید به طرف جبهه ها عازم شد و هواپیمای این روحانی مورد تجاوز یک هواپیمای جنگی عراقی قرار گرفت و ۵۰ نفر در این حادثه به شهادت رسیدند و این روز را روز روحانیت و دفاع مقدس هم نامگذاری کرده اند.

وی با تاکید بر جمله ای از حضرت امام راحل در رابطه با روحانیون و شهدای روحانی، گفت: براساس جمعیت روحانیت، این قشر از همه قشرها بیشتر شهید داده است.

حجت الاسلام حسینی با گرامیداشت میلاد جوادالائمه و میلاد شهید محراب حضرت علی (ع)، گفت: از آنجاییکه امسال به خاطر محدودیت های کرونایی مراسم اعتکاف برگزار نمی شود معنایش این نیست که در خانه هایمان دعا نخوانیم حضرت آقا توصیه کردند امسال نماز جعفر طیار و اعمال ماه رجب را در خانه انجام دهیم.

وی بیان کرد: محبت و عشق به حضرت علی (ع)  به تنهایی کافی نیست تبعیت کردن لازم است، ما که در دنیا به شیعه معروف  هستیم باید در عمل هم در راه این امام بزرگوار قدم برداریم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حجت الاسلام حسینی خطبه های نماز جمعه 1 اسفند 99 رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان