به بهانه روز کارآفرینی؛

گفتگو خانه خشتی با بانوی کارآفرین مسجد باب الحوائج رفسنجان/ حمایت شویم بیشتر از ۱۲ نفر مشغول بکار می شوند

  • شناسه خبر: 183555
گفتگو خانه خشتی با بانوی کارآفرین مسجد باب الحوائج رفسنجان/ حمایت شویم بیشتر از ۱۲ نفر مشغول بکار می شوند

به مناسبت ۲۹ بهمن روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی به  کارگاه خیاطی مسجد باب الحوائج رفسنجان که با تولیدی لباس و ماسک گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برداشته رفتیم.

خانه » اجتماعی » گفتگو خانه خشتی با بانوی کارآفرین مسجد باب الحوائج رفسنجان/ حمایت شویم بیشتر از ۱۲ نفر مشغول بکار می شوند

به گزارش خانه خشتی؛ کارآفرینی به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهمترین موضوعات دنیای امروز و محرکه اصلی توسعه اقتصادی محسوب می‌شود و نقش آن در نوآوری یا ایجاد فضاهای جدید کسب و کار بر همگان روشن است.

به مناسبت ۲۹ بهمن روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی به  کارگاه خیاطی مسجد باب الحوائج رفسنجان که با تولیدی لباس و ماسک گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برداشته رفتیم.

راضیه ملکی مسئول کارگاه خیاطی مسجد باب الحوائج رفسنجان در گفتگو با خانه خشتی گفت: این کارگاه تا کنون فقط با همکاری بسیج و بسیج سازندگی حمایت شده است، اگر تسهیلاتی با کارمزد پایین به ما بدهند فعالیت کارگاه گسترش یافته و نقش مهمی در اشتغال‌زایی خواهد شد.

وی به نداشتن سرمایه کافی در این کارگاه اشاره کرد و افزود: کارگاه خیاطی باب الحوائج از  سال ۹۶ با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال زایی شروع به کار کرده است، این کارگاه ابتدا با یک چرخ صنعتی (یعنی با یک دوک ۵ الی ۶ متر پارچه)  فعالیت خود را  آغاز کرد و طی این سه سال توانستیم تعداد چرخ های خیاطی این کارگاه را به ده چرخ صنعتی ارتقا دهیم و برای برای خانواده های بی سرپرست و بد سرپرست اشتغالزایی کنیم.

ملکی بیان کرد: امیدواریم با افزایش چرخ ها، مکانیزم شدن و به روز شدن چرخ های صنعتی بتوانیم کار با کیفیت و بالاتر در زمینه اشتغال برای جوانان فراهم کنیم.

مسئول کارگاه خیاطی مسجد باب الحوائج رفسنجان با اشاره به اینکه این کارگاه خیاطی کاملا وقف مسجد باب الحوائج است و درآمد حاصل از این کار وقف ساخت مسجد می‌شود، گفت: در این مسجد توانسته ایم با خودکفایی هم اشتغال ایجاد کنیم و هم سهمی در ساخت مسجد داشته باشیم، ضمن اینکه در بحث فرهنگی و مذهبی فعالیت خود را گسترش دادیم و درصدد هستیم با ایجاد یک مکان ورزشی زمینه ورزش و سرگرمی اهالی محل به خصوص جوانان را فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر به صورت مستقیم ۱۰ الی ۱۲ نفر در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند، اگر بتوانیم با حمایت ارگان های دیگر ساختمان را بزرگتر کنیم سفارش بیشتری خواهیم گرفت و قطعا افراد بیشتری مشغول به کار خواهند شد.

ملکی تصریح کرد:  کارگاه خیاطی  در حال حاضر دوخت لباس های نظامی را برعهده دارد ضمن اینکه با توجه به شرایط کرونا این کارگاه در راستای تولید ماسک و گان مشغول به کار شده و روزانه قریب به  دو هزار ماسک تولید می کند و تاکنون  توانسته بیش از ۱۰ هزار ماسک در اختیار مردم قرار دهد.

راه اندازی صندوق قرض الحسنه اشتغال زا

مسئول کارگاه خیاطی باب الحوائج رفسنجان با تاکید بر اینکه مسجد باب الحوائج توانسته با ایجاد صندوق قرض الحسنه با جذب ۲۵۰ نفر از اعضا ماهانه میلیون ها وام را اهدا کند، گفت: این مسجد در جهت حمایت از معیشت مردم در چند ماه اخیر بیش از چهار تن برنج و خشکبار و بیش از هزاران لیتر روغن مایع به صورت اقساط تهیه و در اختیار مردم و اعضای صندوق قرار داده است.

ملکی با اشاره به اینکه در صدد هستیم یک تعاونی در راستای عرضه اقلام ضروری مردم با قیمت پایین تر از نرخ بازار به مردم ایجاد کنیم، افزود: امیدواریم با حمایت بیشتر، این کارگاه خیاطی و مسجد  گسترش یابد تا بتوانیم بیشتر و بهتر به مردم ارائه خدمت کنیم.

عکس و خبر از مژده عباس پور

انتهای پیام/

برچسب ها:
اشتغالزایی حمایت رفسنجان کارگاه خیاطی مسجد باب الحوائج رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان