رفسنجان میزبان جشنواره مجازی طبخ آبزیان در کشور

  • شناسه خبر: 183545
رفسنجان میزبان جشنواره مجازی طبخ آبزیان در کشور

مسئول شیلات جهاد کشاورزی رفسنجان از برگزاری جشنواره مجازی طبخ آبزیان برای اولین بار در کشور در این شهرستان خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » رفسنجان میزبان جشنواره مجازی طبخ آبزیان در کشور

به گزارش خانه خشتی؛ آفاق فلاحتی مسئول شیلات جهاد کشاورزی رفسنجان صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۶ درصد آبزیان استان کرمان در رفسنجان انجام می شود.

وی با بیان اینکه رفسنجان رتبه سوم استان کرمان از نظر تولید آبزیان دارد، افزود: ۶۰ درصد فعالان در بخش آبزی پروری کشاورزان هستند.

فلاحتی بیان کرد: تحقیقات انجام شده اخیر نشان می دهد عرضه ماهی در عرصه‌ جهانی بعد از پایان جنگ جهانی دوم‌ بیشتر شده و رو به افزایش است.

مسئول شیلات جهاد کشاورزی رفسنجان عنوان کرد: از دهه ۱۹۸۰‌ در دنیا و چند دهه اخیر شاهد رشد آبزی‌ پروری در دنیا و ایران هستیم‌، رشد این محصول از سایر‌ محصولات حیوانی  بیشتر و سرمایه گذاری در فعالیت های آبزی پروری نسبت به سایر شاخه های علوم دامی ریسک پذیریش کمتر و اطمینان‌ بخش تر است.‌

فلاحتی با اشاره به اینکه رفسنجان یک ظرفیت های نهفته‌ و پتانسیل خوبی در این بخش دارد، گفت: تنوع اقلیمی موجود در رفسنجان باعث شده پرورش انواع گونه های مهم مثل ماهیان خاویاری، گرمابی و سردابی، آرتمیا و ‌… فراهم باشد.

وی بیان کرد: تنوع آبزی پروری در رفسنجان مطابق استان‌های بزرگ است.

مسئول شیلات جهاد کشاورزی رفسنجان با اشاره به اینکه منطقه نوق تنها واحد فعال در کشور است که تولید آرتمیا را برعهده دارد، گفت: این مرکز بحث تامین و نیاز سازمان شیلات داخلی و آبزی پروری را در کشور برعهده دارد و این پتانسیل در رفسنجان وجود دارد اگر حمایت شود تولیداتی خواهد شد که علاوه بر خودکفایی در رونق صادرات هم موثر است.

فلاحتی با تاکید بر اینکه امسال با دو مشکل اساسی روبرو بودیم، گفت: وجود کرونا و حمل و نقل بچه ماهی مشکل بود و به موقع نهاده ها به دست نمی رسید‌ و مشکل دیگر خاموشی پمپ چاه‌ های کشاورزی بود که بخشی از فعالیت های آبزی پروری از گردونه تولید خارج شد و ما با طیفی از مزرعه داران مواجه ایم که مجوز صنعتی دارند و در طول سال می توانند پرورش را انجام دهند.

وی افزود:  این افراد ۴۰ درصد تولید آبزی شهرستان را برعهده دارند و ما نتوانستیم از آنها حمایت کنیم.

مسئول شیلات جهاد کشاورزی رفسنجان خاطرنشان کرد: متقاضیان باید برای انجام روند و پروسه کار در حوزه آبزی پروری به مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه کند با توجه به مشاوره ای که به آنها می دهیم و بسته به موقعیت اجتماعی و دانش، فرد را حمایت می کنیم.

وی از برگزاری جشنواره مجازی طبخ آبزیان برای اولین بار در کشور در رفسنجان خبر داد و گفت: در رفسنجان به دنبال یک مرکز پرورش آبزیان هستیم که مردم را برای خرید ماهی تشویق کند.

فلاحتی ادامه داد: در شرایط کرونایی آموزش آنلاین آبزی پروری هر ده روز به مدت دو ساعت داریم که قریب به ۷۰ نفر از این کلاس ها استفاده می کنند ضمن اینکه از شهرستان و استان های دیگر در این کلاس ها حضور دارند.

مسئول شیلات جهاد کشاورزی رفسنجان ادامه داد: در صدد هستیم که در سال های آینده از نرم افزارهایی استفاده کنیم که آموزش ها به صورت صوتی و تصویری با کیفیت خوب ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه ها و اهداف جهاد کشاورزی در زمینه پرورش ماهی آموزش در روستاست، گفت: دنبال محله های تامین اعتبار هستیم و با چند سازمان رایزنی شده که تسهیلات کم بهره برای این امر در نظر بگیریم و به این سمت برویم که هر خانوار روستایی بتواند در خانه اش یک حوضچه پرورش ماهی داشته باشد.

فلاحتی بیان کرد: امسال بیش از ۳۰ نفر متقاضی پرورش آبزی در رفسنجان داریم که ۴۰ درصد آنها به دنبال گرفتن مجوز صنعتی و ۶۰ درصد به دنبال کارت های شناسایی و مجوز استخر ذخیره کشاورزی هستند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
آفاق فلاحتی رفسنجان مسئول شیلات جهاد گشاورزی رفسنجان نشست خبری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان