نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع نمازگزاران در مسجد امام خمینی (ره) رفسنجان مطرح کرد؛

خواسته مردم از دلتمردان مردم د‌اری، توجه به مستضعفان و برقراری عدالت است

  • شناسه خبر: 183434
خواسته مردم از دلتمردان مردم د‌اری، توجه به مستضعفان و برقراری عدالت است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خواسته مردم از دلتمردان این است که در زندگی شخصی، در تفکر و نحوه اداره کشور به اصول ابتدایی حکم رانی خوب که مردمد‌اری، توجه به مستضعفان و برقراری عدالت پایه‌ های آن است، توجه کنند.

خانه » رفسنجان » خواسته مردم از دلتمردان مردم د‌اری، توجه به مستضعفان و برقراری عدالت است

به گزارش خانه خشتی؛ امیرحسین‌ قاضی زاده هاشمی شب گذشته در جمع نمازگزاران‌ مسجد امام‌ شهر رفسنجان ضمن تبریک به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: رفسنجان قبل از انقلاب پایگاه و کانون انقلابیون بود؛ رفسنجانی ها نقش پررنگی در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس داشتند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد و تجارب گسترده ای کسب کردیم، منشا انقلاب به مکتب و مذهب ما، به مکتب امام حسین (ع) بر می گردد و این به گفتمان‌ جامعه تبدیل شد و پیر و جوان، زن و مرد، شهری و روستایی، کاسب و کارگر و تمامی اقشار به انقلاب پیوسته بودند به عبارتی انقلاب یعنی همین، یعنی حرکت اجتماعی فراگیر، که به سال های ۵۶ و ۵۷ مربوط است.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: درست است  عده ای مبلغین‌ گفتمان انقلاب بودند، عده ای مانند شهید مطهری و شهید مفتح برای نخبگان‌ گفتمان انقلاب داشتند، عده ای مانند شهید مدنی و شهید دستغیب برای عموم مردم گفتمان انقلاب داشتند‌؛ همزمان با این حرکت انقلابی بر اساس همان نیازهای مادی انسان، گروه های مختلفی بودند که در دهه ۴۰، ۵۰ شمسی جریان های کمونیستی تقویت شده بودند، جنگ جهانی دوم به پایان رسیده بود، اتحاد جماهیر شوروی در اوج قدرت بود و دار و دسته  زیادی هم در ایران داشتند و تقریباً دانشگاه ها در حوزه‌ دانشجویی در تسخیر جریانات چپ بود و تمام شعارهای آن‌ ها حول محور  اقتصادی _ معیشتی یا عدالت خواهی‌ بود.

وی ادامه داد: آن‌ هایی که مسلمان هم بودند و تفکرات چپ داشتند مجبور بودند مارکسیسم و اسلام را در هم ادغام کنند؛ برای اینکه می خواستند خود را به مردم بقبولانند؛ امّا مردم نپذیرفتند و به خاطر  ماهیت مسلمان بودن مردم بود؛ در حالی که کشور مسلمان همسایه ما عراق ، این شعارها را پذیرفته بودند و حزب بعث تشکیل شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آن زمان توسعه قومیت گرایی عرب با چاشنی کمونیسم بود، اتفاقاتی که در مصر، لیبی و سوریه افتاد،  انقلاب ما کمی پس از این تحولات بود، امّا مردم‌ ما از این ها نپذیرفتند و این‌ ها خود را در صفوف‌ انقلاب جا زدند و با انقلاب اسلامی همراه شدند.

قاضی زاده بیان کرد: یک گروه از این افراد ایران مسلک هایی بودند که معتقد بودند دوره شاهنشاهی‌ به پایان رسیده است و دنبال یک دموکراسی غربی بودند و می گفتند سلطنت جمع آوری شود و در گفتگوهایی که با امام داشتند اذعان داشتند سلطنت یک موضوع ظاهری باشد و یک سلطنت مشروطه ایجاد شود.

وی تصریح کرد: گروهی هم خود را در سطح انقلابیون جا زدند و شعارهای تند عدالتخواهی و معیشتی سر دادند‌ امّا مردم این‌ ها را هم نپذیرفتند و پیروزی انقلاب اسلامی نقطه آغازش‌ در ۲۲ بهمن بود و ۲ سال طول کشید‌ تا ملت ایران‌ این جریان های انحرافی را از دامن انقلاب بزداید.

قاضی زاده با بیان اینکه مردم  بعد از این موضوع با جنگ تحمیلی ۸ ساله دفاع مقدس روبرو شدند؛ خاطرنشان کرد: مردم استان کرمان‌ در این‌ جنگ بسیار خوش درخشیدند و شخصیت حاج قاسم در راس آن‌ بود؛ لذا مردم پای انقلاب ایستادند.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۳۲ که آمریکایی ها علیه ملت ایران کودتا کردند و قرار گذاشتند که ۴۰ درصدد منابع ایران را انگلیس تصاحب شود و ۴۰ درصد  هم آمریکا می برد و تنها ۲۰ درصد منابع ایران در اختیار شاهنشاه قرار می گرفت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این ۲۰ درصد منابع و ذخایر هم صرف جشن‌ های ۲۵۰۰ ساله و دربار می شد،  این‌ قصه‌ در تاریخ از سال ۱۳۳۲ تا ۱۳۵۷ آمده است و مردم و جوانان‌ ایران با آن همه فشار اقتصادی و تنگنای معیشتی و فقدان جمعیت تحصیل کرده و فنون نظامی  به میدان آمدند و مسائل را حل و فصل کردند و جنگ تمام‌ شد.

 

وی افزود: چیزی که زیر پوست جامعه ذره ذره اتفاق افتاد تلاش‌ نرم‌ دشمنان انقلاب بود برای اینکه این پشتوانه مردمی که موجب پیروزی انقلاب شد و باعث خواری تمامی کشورهایی شد که باهم به جنگ ایران آمده بودند؛ را از بین ببرند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه ۴۳ کشور به جنگ با‌ ایران‌ متحد شده بودند گفت: از حدود ۳۰ کشور در این جنگ ما اسیر داشتیم، جنگ  ایران فقط با صدام‌ و بعثی‌ ها نبود! اما چیزی که زیر پوست جامعه ذره‌ذره اتفاق افتاد تلاش نرم دشمنان انقلاب بود برای اینکه پشتوانه عظیم مردمی که موجب پیروزی انقلاب شد را بگیرند. اما چه شد این تلاش نرم همراه شد با یکسری تحولات درونی و امروز به نقطه‌ای رسیدیم که نگران خیلی از موضوع‌ها هستیم، مردم نارضایتی‌هایی دارند خیلی از مباحث زمزمه می‌شود.

دکتر قاضی زاده به این سوالات چنین پاسخ داد: مردم مشکلات زیادی دارند و ناراضی هستند، از نظرسنجی ها می بینیم که اعتماد مردم به نظام انقلابی و دستگاه های اجرایی کم است و میزان امید مردم در این نظر سنجی ها کاهش پیدا کرده است؛ امّا این به این‌ معناست که مردم انقلاب را دوست ندارند و پشیمان شدند.

وی ادامه داد: سال قبل یکی از فرماندهان ارشد در جبهه مقاومت را به شهادت رساندند؛ دشمن می گوید مسئله ما با ایران فقط هسته ای نیست بلکه تحرکات منطقه ای ایران مسئله ما باایمان است لذا اولین جایی که‌ تحلیل کردند سپاه قدس و شخص  حاج قاسم بود و گفتند با شخص حاج‌ قاسم مشکل داریم.

قاضی زاده بیان کرد: اگر ملت ایران منطق شیطانی ترامپ را قبول کرده و پذیرفته بودند و منطق فتنه گران در سال ۸۸ را پذیرفته بودند؛ حاج قاسم اگر نبود چه می شد؟ تمام نظرسنجی های دهه اخیر نشان می دهد که از بالاترین شخص تا پایین ترین در کشور حاج قاسم محبوب آن ها بود.

وی افزود: دشمن اولین جایی را که تحریم کرد، سپاه قدس و شخص حاج قاسم بود و گفتند ما با سپاه و شخص حاج‌ قاسم مشکل داریم، ملت ایران منطق شیطانی ترامپ را مبنی بر “نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران” که این شعار را فتنه ‌گران در سال ۸۸ سر می دادند را نپذیرفتند.

قاضی زاده‌ تصریح کرد: دشمن به مردم کشورهای سوریه و عراق القا می‌کرد‌ که از دخالت ‌های ایران خسته شده است زیرا  نیروهای حاج ‌قاسم در عراق و سوریه حصور داشتند و در قالب مدافع‌ مظلومان عملیات می‌کردند؛ نه ‌تنها ملت ایران که مردم برای حاج ‌قاسم مراسم با شکوه برگزار کردند و حتی کشورهای غیر مسلمان از شهادت سردار سلیمانی اندوهگین شدند و در کشور غیر مسلمان هند در بیش از ۷۰۰ شهر تشییع نمادین برای حاج ‌قاسم سلیمانی برگزار کردند و یاد او را گرامی داشتند.

وی گفت: ملت ایران و ملت های منطقه نشان دادند که حرف آمریکا اشتباه و نادرست است و آرمان انقلاب اسلامی در بین ملت ایران و منطقه زنده و مقدس است؛ شاهد این هستیم که از یک سال گذشته قبر شهید حاج ‌قاسم سلیمانی زیارتگاه عاشقان و دلدادگان نه تنها از سراسر کشور که از خارج کشور شده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: روستای قنات‌ ملک رابُر زیارتگاه شده و قلب ملت ایران با اسلام و آرمان ‌های دینی و انقلابی ‌اش است چهل سال زنده است و این انقلاب جهانی شده است.

وی اضافه کرد: ایران نقطه آغاز انقلاب اسلامی است همانگونه که نقطه آغاز اسلام در مکه بود، علاوه بر شیعیان، مسیحیان هم به انقلاب پیوسته اند پس مردم اگر اسلام و انقلاب را دوست دارند، از چه چیزی ناراحت هستند؟ مردم ایران از ما مسئولان ناراحت هستند و  احساس می‌ کنند ما به آنها خیانت کردیم.

قاضی زاده تصریح کرد: مردم می ‌گویند “اگر بیش از ما پایبند به اصول دینی و انقلابی نیستید حداقل به اندازه ما باشید” آن ها می گویند در زندگی شخصی، در تفکر و نحوه اداره کشور به اصول ابتدایی حکم رانی خوب که مردمد‌اری، توجه به مستضعفان و برقراری عدالت پایه‌ های آن است، توجه کنید.

وی افزود:  مردم می گویند اگر به این ها پایبند نیستید به قول‌ هایی که در دوره انتخابات داده اید  پایبند باشید؛ مردم  را چیزی آزار می دهد که می ‌بینند مسئول کشوری به آن چیزی که امام به او تحویل داده پایبند نیست؛ به وظایف یک دولت خوب عمل نمی کند، به شعارهای انتخاباتی  اش عمل نمی کند این موضوع ‌ها مردم را آزار می‌ دهد و این موضوع که ما در بستر جامعه می ‌بنییم یک نوع فریاد ملت ایران است که باید به اهداف و آرمان ‌های انقلاب  برگردیم.

وی ادامه داد: امام هر حرفی که بر زبان جاری می کرد به پشتوانه مردم بود امام و امت امام یکی هستند و درآمیخته بودند؛ امام چون نظام اداری کشور را قبول نداشت و انقلاب را به ناکجا آباد می ‌بُرد نهادهای انقلابی شامل جهاد سازندگی، کمیته انقلاب، کمیته، سپاه و بسیج و دیگر نهادها را ایجاد کرد.

قاضی زاده گفت: مردم به ما می ‌گویند شما چطور می‌ توانید یک نفر را روی هوا دستگیر کنید و روی زمین بیاورید اما با یک فاسد به ‌درستی نمی‌ توانید برخورد کنید! این به ‌خاطر نظام اداری است که روی دست ما مانده است نظام اداری باید تغییر کند.

وی خاطرنشان کرد: زمان آن رسیده است که روش اداره کشور را عوض کنیم تا بتوان به آن تمدن که مقدمه‌ ساز ظهور حضرت ولیعصر (عج) و حاکمیت مهدوی برسیم؛ حاج ‌قاسم از آن زاویه نماد است، حاج‌ قاسم فرد نیست یک مکتب است، او با همراهیِ دل‌ های مردم لشکری جهانی ساخت تا از آرمان ‌های انقلاب دفاع کند؛ او بین خود و آرمانش صداقت داشت و مردم هم به این دلیل او را دوست داشتند که او قهرمانی ا‌ست که آرمان و شعار و عملش یکی ا‌ست و به این دلیل رهبری از حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک مکتب یاد می کند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان قاضی زاده هاشمی مسجد امام نایب رئیس مجلس شورای اسلامی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان