جشنواره فرهنگی ورزشی “دا” در رفسنجان برگزار شد + تصاویر

  • شناسه خبر: 182832
جشنواره فرهنگی ورزشی “دا” در رفسنجان برگزار شد + تصاویر

جشنواره فرهنگی، ورزشی”دا” به منظور گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه (س) و پاسداشت مقام مادر و روز زن با حضور جمعی از مسئولان شهرستان در محل کاروانسرای شاه عباسی رفسنجان برگزار شد.

خانه » رفسنجان » جشنواره فرهنگی ورزشی “دا” در رفسنجان برگزار شد + تصاویر

به گزارش خانه خشتی؛ جشنواره فرهنگی، ورزشی ”دا” به منظور گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه (س) و پاسداشت مقام مادر و روز زن ظهر امروز با حضور فصیحی هرندی فرماندار، بخشی بخشدار و جمعی از مسئولان شهرستان در محل کاروانسرای شاه عباسی رفسنجان برگزار شد.

مجید فصیحی هرندی در این مراسم با تبریک روز مادر، اظهار کرد: در دوران پیامبر خیلی ها به خاطر فرزند دختر، ایشان را تحقیر می کردند آنها می گفتند که به دلیل نداشتن فرزند پسر نسل آنها تمام خواهد شد و در این موقع سوره کوثر نازل شد و پیامبر در جواب آنها فرمودند که به واسطه نام پدرانمان می مانیم، اما به واسطه تولد یک دختر شایسته از یک پدر و مادر شایسته ‌تر نسلی از سادات و ائمه تا همیشه در تاریخ ماندگار شد.

وی ضمن تاکید بر مقام زن، مادر و گرامیداشت دهه فجر، افزود: کلمه مادر در زبان لری  همان “دا” گفته می شود که امروز  به لفظ مادر می شناسیم.

فرماندار رفسنجان عنوان کرد: از آنجائیکه پیرو مکتب مهربانی هستیم و این ویژگی ما را از سایر مردم جهان متمایز می‌کند باید به این موضوع بیشتر پرداخته شود.

جواد حاج باقری رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی رفسنجان در گفتگو با خانه خشتی گفت: جشنواره “دا” یک جشنواره سراسری و کشوری است که در ۱۵ بهمن هرسال برگزار می شود و امسال هم به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه (س) و پاسداشت مقام مادر و روز زن برگزار شده است.

وی افزود:  محوریت این جشنواره ورزشهای روستایی، بازیهای بومی و محلی، جشنواره غذا و پخت نان و نمایشگاه صنایع دستی است که امسال به واسطه محدودیت های کرونایی به صورت محدود برگزار کردیم.

حاج باقری گفت: فدراسیون ورزش روستایی به همراه هیات های ورزشی در صدد هستند آداب و رسوم زندگی در گذشته را برجسته کند به شکلی که درسبک زندگی مردم تاثیر بگذارد و به فراموشی سپرده نشود.

در این جشنواره از همسر شهید بخشی ( مادر مصطفی بخشی بخسدار رفسنجان ) تجلیل شد و  از بین حضار به قید قرعه و همچنین به کادر اجرایی بازی هایی بومی و محلی و غرفه داران هم هدایای از طرف هیات اهدا شد.

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
جشنواره دا رفسنجان کاروان سرای شاه عباسی ورزش های بومی و محلی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان