همزمان با لحظه ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی؛

زنگ انقلاب در رفسنجان نواخته شد + تصاویر

  • شناسه خبر: 182750
زنگ انقلاب در رفسنجان نواخته شد + تصاویر

آیین نواختن زنگ انقلاب و بزرگداشت مقام شهدای انقلاب شهرستان رفسنجان صبح امروز با حضور مسئولان در دبیرستان پسرانه شهید محمد حسین انصاری برگزار شد.

خانه » فرهنگی مذهبی » زنگ انقلاب در رفسنجان نواخته شد + تصاویر

به گزارش خانه خشتی، آیین نواختن زنگ انقلاب و بزرگداشت مقام شهدای انقلاب شهرستان رفسنجان صبح امروز با حضور مسئولان در دبیرستان پسرانه شهید محمد حسین انصاری برگزار شد.

شهیدان گرانقدر حسن بصیرزاده، اکبر مقیمی، محمد حسین انصاری، سید محمدرضا میرافضلی، محمد مهدی نخعی از شهدای انقلاب شهرستان رفسنجان هستند که هر ساله در ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی یاد و خاطره این عزیزان گرامی داشته می شود.

این مراسم بدون حضور دانش آموزان مدرسه و به صورت مجازی از کانال رویدادهای آموزش و پرورش رفسنجان در بستر سامانه دانش آموزی (شاد) نیز پخش شد.

هر کاری را شان خود بدانیم و در خدمت مردم و انقلاب باشیم

حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر اظهار کرد: شهید انصاری شهید پیشگام انقلاب اسلامی در استان کرمان است، از این میراث بزرگ حضرت امام و همه ایثارگران باید پاسداری کنیم و پرچم پر افتخارش را به صاحب اصلی اش تقدیم کنیم.

وی به ذکر خاطره ای از سال ۵۷ و ایام ورود حضرت امام خمینی رحمه الله علیه به میهمن اسلامی پرداخت و گفت: جوانی ۲۰ ساله بودم در سال ۵۷ عضو ستاد استقبال بودم، آمدن امام به تاخیر افتاد از ما خواستند به قم برویم و در مسیر نیروهای نظامی باشیم.


عسکری ادامه داد: در مدرسه علوی تهران با بزرگانی همچون شهید صدوقی، شهید دستغیب و شهید مطهری همراه بودیم، علوی مدرسه انقلابی بود و تعدادی از ما طلبه ها آنجا کمک می‌دادیم.
وی بیان کرد: استاد شهید مطهری با آن عظمت سفره می انداخت، کارهای خدماتی انجام می‌داد. یک روز که هوا بارانی بود، کفش ها درهم شده بود دیدم شهید مطهری در حال جفت کردن کفش ها بود این کار معناداری بود.
عسکری ادامه داد: آقایی به شهید مطهری گفت این در شان شما نیست، شهید مطهری خیلی ناراحت شد و گفت هرکاری زمین مانده آن شان من است.

امام جمعه رفسنجان افزود: این درس بزرگی از شهید مطهری است که در زندگی همه مردم و مسئولین باید دیده شود اینکه هر کجا کاری برای انقلاب مردم و خدمت رسانی زمین مانده کمک دهیم، این درس را ملاک و محور کار قرار دهیم بسیاری از مشکلات حل می شود، هر کاری را شان خود بدانیم و در خدمت مردم و انقلاب باشیم.

دستاوردهای انقلاب باید به نسل جوان گفته شود

مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان نیز اظهار کرد: با قدوم مبارک امام خمینی(ره) تاریخ جدید در منطقه و جهان اسلام آغاز شد، امام با هدایت مدبرانه و مبتنی بر اصول پایدار، انقلاب را هدایت کردند و بسیاری از بزرگان ایشان را همراهی کردند.
وی افزود: رفسنجان شخصیت‌های بزرگی در دوران انقلاب در خود جای داده از جمله رهبر فرزانه انقلاب که پس از امام پرچم را به درستی بدست گرفتند و آیت الله هاشمی رفسنجانی که از علمای بزرگ انقلاب و افتخاری برای شهرستان رفسنجان هستند.


هرندی خاطر نشان کرد: آیت الله هاشمیان و حجت الاسلام شیخ عباس پور محمدی از پایگاههای موثر انفلاب بودند و در این مسیر گام برمی‌داشتند.
فرماندار رفسنجان ادامه داد: ممکن است در عمل به راه شهدا قاصر باشیم اما امیدواریم مقصر نباشیم و در انجام وظایف کوتاهی نکنیم.
وی تصریح کرد: دستاوردهای انقلاب در این ایام باید به نسل جوان گفته شود اینکه ما به استقلال، آزادی و جهوری اسلامی رسیدیم اما کفایت نمی کند باید همچنان تلاش کنیم در کنار توسعه زیر ساخت‌ها به توسعه فرهنگ توجه کنیم که بار آن بر دوش آموزش و پرورش است.
هرندی یادآور شد: دشمنان قوی در ابعاد مختلف داریم و سرمایه گذاری کردند، تلاش ما این باشد که موفقیت های خودمان را بیشتر کنیم.
وی بیان کرد: مسئولیت سنگینی بر دوش همه ماست، انقلاب یک نقطه روشن که همان سعادت ملت و بشریت است، حق باطل را نابود می کند، باید عدالت را بگسترانیم.
فرماندار رفسنجان گفت: برخی در درون و خارج می خواهند بگویند ما ناکام شدیم اگر این بود آمریکا برای کاهش توقف این حرکت اینهمه هزینه نمیکرد، افتخار امروز مرهون خون کسانی هستند که هم سن دانش آموزان امروز بودند و سختی ها را به جان خریدند و جان خود را تقدیم نظام کردند.

راویان خوبی‌ برای انتقال دادن ارزش های انقلاب باشیم

حسین تقوی رئیس آموزش و پرورش رفسنجان با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: امیدوارم همه ی ما با خدا ،شهدا و امام‌ عهد ببندیم‌ که ادامه دهنده ی‌ راه آن‌ ها خواهیم‌ بود همانطور که نگرش و دیدگاه هیچکدام از عزیزان که در عرصه ی جغرافیای ایران‌ اسلامی در چهل و دو سال گذشته که خدمت‌ و فعالیت داشتند تغییر نکرده است.

وی افزود: هرچه پیش می رویم پایبندی به ارزش های انقلاب اسلامی در وجود تک تک انسان ها بیشتر شده‌ است و آنچه که وظیفه ما را سنگین تر می کند این است که برای نسل جوان و نوجوان که قبل و بعد پیروزی انقلاب را درک نکردند بتوانیم راویان خوبی‌ برای انتقال دادن ارزش های انقلاب باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آموزش و پرورش رفسنجان دهه فجر زنگ انقلاب
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان