امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛

ولایت فقیه، اتحاد مردم و آرمان های انقلاب از ارکان اساسی ماندگاری انقلاب است

  • شناسه خبر: 182686
ولایت فقیه، اتحاد مردم و آرمان های انقلاب از ارکان اساسی ماندگاری انقلاب است

امام جمعه رفسنجان گفت: انقلاب با علل و عواملی ایجاد شده است و با علل و عواملی هم تضعیف می شود؛ یکی از ارکان اصلی انقلاب ماندگار، امام و رهبر انقلاب است.

خانه » آخرین اخبار » ولایت فقیه، اتحاد مردم و آرمان های انقلاب از ارکان اساسی ماندگاری انقلاب است

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی و با اشاره به شهادت حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهید، اظهار کرد: تاریخ اسلام پر از فداکاری های مادرانی است که هم خود در مقابل ظلم و ستم ایستادند و از حق دفاع کردند و هم فرزندان رشیدی را تربیت کردند و در راه مبارزه با کفر تقدیم کردند.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: مادران، همسران جانباز و معلولان و مادران مفقودین که سال ها رنج اسارت فرزندان خود را تحمل کردند، خدا می داند که چه روزهایی را تحمل کردند و می کنند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و روایت حضرت یوسف (ع)، افزود: زمانیکه پدر یوسف (ع) پیراهن یوسف را بر روی چشمان خود می گذارد و بینا می شود و اینکه چه سختی ها و دوری از پسرش را تحمل کرده است قابل تامل است، در مورد مادران شهید هم خدا می داند بر آنها چه گذشته؛ لذا باید مادران و پدران شهید را تکریم کرد.

حجت الاسلام عسکری با اشاره به آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: حوادث و رخدادهای ماه بهمن ۵۷ در تاریخ ثبت و ماندگار شد، پیروزی انقلاب سرفصلی نه تنها برای ایران بلکه برای همه دنیا چه دنیای استکبار و چه دنیای اسلام شد، این پیروزی جریانی بود که در دنیا ثبت شد و هیچ جریانی نمی تواند بر آن سایه بیندازد.

وی ادامه داد: یک انقلاب، ماندگار و پابرجا باید سه رکن اساسی داشته باشد تا این سه رکن باشد آن انقلاب ادامه دارد اگر این رکن ها متزلزل شد، انقلاب تهدید پذیر است.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: انقلاب با علل و عواملی ایجاد شده است و با علل و عواملی هم تضعیف می شود؛ یکی از ارکان اصلی انقلاب ماندگار، امام انقلاب و رهبر است.

حجت الاسلام عسکری اهداف و آرمان های انقلاب را از دیگر عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: انقلاب هایی که حق باشند ماندگار هستند هر چند که دشمنان بر علیه آنها باشند ولی اگر جریانی باطل باشد قطعا شکست خواهند خورد، اگر همه دنیا به یاریش بیایند.

وی مردم و یاوران انقلاب را  از دیگر ارکان ماندگاری انقلاب اسلامی دانست و افزود: امام خمینی (ره) در ۱۳ آبان ۴۲ از ایران تبعید می شود دوباره همین امام به ایران برگشت و انقلاب به پیروزی رسید و حضور همه مردم و اتحاد حول محور انقلاب عامل پیروزی انقلاب شد.

وی به نقش مهم حامیان انقلاب در ثبات نظام را مهم دانست و گفت: مسئولان باید تمام توان و تلاش خود را به کار بگیرند و از مردمی که برای پیروزی انقلاب و حفظ انقلاب از جان خود گذشتند و پای انقلاب ایستادند جان هم بدهند جا دارد.

خطیب نماز جمعه رفسنجان گفت: مردم سنگ تمام گذاشتند، آیا سزاوار این است که مسئولان بی خیال باشند؛ وظیفه مسئولان است که مشکلات این ملت را حل کنند.

وی با اشاره به شلیک دو موشک به عربستان و ریاض و تحلیل های آن، خاطرنشان کرد: در خصوص این عمل تحلیل های زیادی وجود دارد نزدیکترین تحلیل به واقعیت این است که این حملات در واقع پاسخ نیروهای مقاومت عراق بود به عربستان که جلوی پروژه ناامن سازی عراق توسط آل سعود گرفته شود.

امام جمعه رفسنجان افزود: سعودی ها دنبال این بودند که عراق را ناامن جلوه دهند و بگویند آمریکا حالا بمان و امنیت را حفظ کن،

اما برای اولین بار بود یک گروه عراقی اعلام کرد که پایتخت عربستان را هدف قرار داده است و این اقدام از داخل عراق بود و عنوان خودشان را هم اعلام کردند.

وی بیان کرد: یکی از پیامدهای این حمله موشکی این است که حداقل فاصله مرزی عراق تا ریاض حدود ۵۰۰ کیلومتر است و در واقع این پیام را داشت برای کسانیکه از حضور آمریکا حمایت می کنند در منطقه،  یا کشورهای کوچک منطقه با اسرئیل هم پیمان شده اند.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از اقدام دولت در مصوبه شورای اسلامی مبنی بر شروع غنی سازی ۲۰ درصد که روز گذشته رئیس قوه قضاییه از آن بازدید کردند تشکر می کنم.

وی تاکید کرد: برجام جاده یک طرف برای آمریکا و متحدان اروپایی بود آمریکاها رسما از برجام خارج شدند و اروپائی ها هم کار مثبتی انجام ندادند ماندن در برجام بی حاصل که فقط برای دشمنان ما سود داشته باشد چه دلیلی می تواند داشته باشد.

امام جمعه عنوان کرد: آمریکا از برجام خارج شد اگر بخواهد برگردد باید بدون قید و شرط برگردد و تحریم ها را برطرف کند و کشورهای اروپائی و دیگر کسانی که هستند باید به  وظایفی که در برجام تعیین شده عمل کنند و مذاکره در این باره معنا ندارد.

عسکری با بیان اینکه اخیرا در شهر و روستاها روی قبور خانم هایی که از دنیا می روند تصویر آن خانم را نقش می کنند، گفت:  این کار، کار شایسته ای نیست و زمینه ساز هتک حرمت است و روزنه‌ای برای آدم‌هایی که تعهد دینی و تقید مذهبی ندارند، باز می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان خطبه نماز جمعه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان