گزیده ای از زندگینامه شهید مهدی حاج رضا بیگی

  • شناسه خبر: 182645
گزیده ای از زندگینامه شهید مهدی حاج رضا بیگی

شهید مهدی حاج رضا بیگی در هفتم شهریورماه ۱۳۴۶ در رفسنجان به دنیا آمد و در تاریخ ۱۵ دی ماه ۱۳۶۶ در منطقه اهواز به مقام شهادت نائل شد.

خانه » رفسنجان » گزیده ای از زندگینامه شهید مهدی حاج رضا بیگی

به گزارش خانه خشتی؛ شهید مهدی حاج رضا بیگی در هفتم شهریورماه ۱۳۴۶ در رفسنجان به دنیا آمد. پس از گذراندن دوره دبستان، در سال دوم راهنمایی به دلیل علاقه ی زیاد به کارهای فنی، ترک تحصیل کرده و در این حرفه مشغول به کار شد.

وی احترام خاصی برای والدین خود به خصوص مادرش قائل بود و از زمان کودکی  به نماز و روزه اهمیت می‌داد.

شهید مهدی حاج رضا بیگی در کمیته انقلاب اسلامی کرمان به عنوان سرباز وظیفه ثبت نام کرد و بعد از گزینش و آموزش در پرندک تهران به مدت سه ماه  آموزش دید و به لشکر ۲۸ روح الله مقرر در اهواز اعزام شد و در هنگام بازگشت از عملیات لو رفته در آن منطقه و اعزام  نیروهای آن منطقه به مرخصی ماموریتی در راه تصادف کرده  و به علت جراحت شدید ناحیه سر به کما رفته و سپس در تاریخ ۱۵ دی ماه ۱۳۶۶ به مقام شهادت نائل شد.

حمید حاج رضا بیگی برادر شهید  در گفتگو با خانه خشتی می گوید: یادم هست روزهای آخر داخل اتاق دراز کشیده بود ومشغول نوشتن بود تا من وارد اتاق شدم روی دستش را گرفت، پرسیدم چه کار می‌کنید؟ گفت دوستم نامه داده، جواب نامه دوستم را می‌دهم.

وی در ادامه می گوید:  بعد از شهادت و بعد از اتمام چهلمش در اتاق انباری داخل طاقچه وصیت نامه اش رو دیدم؛ متوجه شدم نامه آنروز وصیت نامه اش بوده است.

و در آخر  فرازی از وصیت نامه شهید مهدی حاج رضا بیگی

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»

کسانی که در راه خدا کشته شده اند مرده مپندارید بلکه زنده اند و در نزد خداوند روزی می خورند.

باسلام و درود فراوان به پیشگاه مقدس حضرت ولیعصر مهدی موعود (ع) با سلام و درود فراوان بر شهدای اسلام از صدر تاکنون و ضمن عرض سلام فراوان بر رزمندگان اسلام که با کفر جهانی در نبرد هستند وسلام خدمت با سعادت پدر و مادر عزیزم که مرا در این ارگانهای انقلابی فرستادید و برای دفاع از میهن عزیزم که در دست دشمن متجاوز و بعثی قرار دارد راهی جبهه های حق علیه باطل نمودید و این لباس مقدس سربازی امام زمان را بر تن کردم و در صحرای گرمسیر کشورم خدمت میکنم.

تنها برای خاطر رضای خدا و اطاعت از فرمان امام عزیزم این خورشید جماران که فرمودند وظیفه شرعی است وفرمود ای کاش من هم یک پاسدار بودم و می توانستم در جبهه ها شرکت کنم . از شما خانواده محترم تقاضا دارم که مساجد را پر کنید که همانا مساجد سنگر هستند و با دعاهای خود ما را خوشنود کرده واین دعاهای شما امت حزب الله باعث پیروزیهای رزمندگان و طول عمر رهبر کبیر انقلاب اسلامی می شود  و حکومتش را به حکومت جهانی حضرت مهدی موعود مبدل می سازد و از شما خانواده محترم می خواهم  که مرا ببخشید و از من راضی باشید و با دعاهای خود پیروزی رزمندگان اسلام  را رقم بزنند و هر چه سریعتر راه کربلا انشاءالله  باز شود و اسراء آزاد شوند و به دامن گرم خانواده هایشان باز گردند و از شما خانواده محترم می خواهم که تا حد توان نمازهای قضا مرا به جای آورید و من ۲۸۰ تومان نخود و کشمش نذر داشتم و نپرداختم و آمدم خدمت سربازی که یادم رفت بپردازم شما بگیرید و نذر مرا ادا کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان شهید مهدی حاج رضا بیگی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • مجتبی غلامحسینی نژاد

    خوش به سعادت شون ،شهید شدن انشاالله ،دست ما هم بگیره ، نصب ما هم بشه شهادت باشه
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان