سایت پرورش گوشت ماهی خاویار با ظرفیت ۲۰ تن در رفسنجان به بهره برداری می رسد + عکس

  • شناسه خبر: 182631
سایت پرورش گوشت ماهی خاویار با ظرفیت ۲۰ تن در رفسنجان به بهره برداری می رسد + عکس

سایت پرورش گوشت ماهی خاویار با ظرفیت ۲۰ تن با سرمایه گذاری بخش خصوصی تا پایان امسال در منطقه نوق رفسنجان به بهره برداری می رسد.

خانه » اقتصادی » سایت پرورش گوشت ماهی خاویار با ظرفیت ۲۰ تن در رفسنجان به بهره برداری می رسد + عکس

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی صبح امروز به همراه عبدالهی رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان از سایت پرورش گوشت ماهی خاویار محمد ناصری در منطقه نوق رفسنجان بازدید کردند.

به گفته فلاحتی کارشناس شیلات جهاد کشاورزی این سایت در هزار و ۱۰۰ متر مربع سالن سرپوشیده شامل ۱۲ استخر پیش ساخته با ظرفیت تولید سالیانه ۲۰ تن گوشت ماهی خاویار و اشتغالزایی برای بیش از چهار نفر در حال آماده سازی است.

شیوه تولید در این سایت به شکل متراکم خواهد بود و استخرهای فلزی پیش ساخته از لحاظ حمل و نقل و سرهم کردن راحت و استحکام خوبی دارد و با این وجود ماهی درگیر بیمای نمی شود و جنس انها از زینکالیوم است.

عمق هر استخر ۸ متر است و هر استخر ۸۵۰ کیلو می تواند ماهی خاویاری نگهداری کند، در صورتی که امسال ماهی ریزی در این استخرها انجام شود، تولید گوشت سه سال آینده انجام می شود، استحصال خاویار از این سایت نیز از ده سال آینده آغاز می شود.

آب در این سایت بصورت گردشی و مجهز به سیستم فیلتراسیون آب است، آب مرتب ضدعفونی می شود و شیرین است.

به گفته کارشناس شیلات جهاد کشاورزی ضریب تبدیل ماهی خاویار شبیه قزل آلا است و خوراک آنها نیز همان خوراک ماهی قزل آلاست.

مشکل خواب سرمایه در سرمایه گذاری برای ماهی خاویار وجود دارد به همین دلیل سرمایه گذاران ماهی خاویار خاص هستند و کسانی هستند که تمکن مالی دارند.

هر ۵ تن ماهی خاویاری می تواند ۱۰۰ کیلو خاویار تولید کند و هر دو سه سالی می تواند زادآوری کند، امروز از روش های نوین سزارین برای برداشت خاویار این ماهی استفاده می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
پرورش خاویار خاویار نوق رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان