معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان مطرح کرد؛

سرای فناوری و نوآوری پسته در دانشگاه آزاد رفسنجان ایجاد می‌شود

  • شناسه خبر: 182571
سرای فناوری و نوآوری پسته در دانشگاه آزاد رفسنجان ایجاد می‌شود

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان گفت: نخستین سرای فناوری و نوآوری در سطح کشور در واحد رفسنجان راه‌اندازی شده و بزودی سرای فناوری و نو آوری پسته هم راه اندازی خواهد شد.

خانه » رفسنجان » سرای فناوری و نوآوری پسته در دانشگاه آزاد رفسنجان ایجاد می‌شود

به گزارش خانه خشتی؛ علی باقری زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با  ۷۰ رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی و ۲۳ رشته در مقطع ارشد و پنج رشته دکتری با ۴۷ کارمند و ۴۷ عضو هیات علمی رسمی مشغول به فعالیت است.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان تصریح کرد: با تدابیری که اندیشیده شد همایش وقف در فرهنگ رضوی را در دانشگاه مطرح کردیم که تا یکسال آینده این همایش برگزار خواهدشد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان از لحاظ کلاسی و امتحانات به صورت مجازی و فراهم شدن بستر برای امتحانات وهمچنین به لحاظ ساختاری و همراه با سیاست روز و نرم افزارهایی که طراحی شده به خوبی پیش می رود و در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

باقری زاده بیان کرد: دانشگاه آزاد رفسنجان جزو اولین دانشگاه های استان است که آزمون های دانشجویان در سامانه جامع برگزار می کند و به لحاظ علمی و پژوهشی کارهای تحقیقاتی بزرگی در دو سال اخیر به بهره برداری رسیده و محصول آن وارد بازار شده است.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان تصریح کرد: یکی از طرح های تحقیقاتی که تجاری سازی و اقتصادی شده است طرح گلخانه های هیدروپونیک است که به میزان سه هکتار آماده شد اما در حال حاضر میزان ۱۳ هزار مترمربع از این گلخانه ها از بهمن سال گذشته  به بهره برداری رسیده است و در سه فاز و سه سالن ۴۳۰۰ متری با امکانات روز دنیا طراحی شده است و پیشرفت خوبی داشته است، امید داریم از طریق این گلخانه ها در بحث امنیت غذایی حرف اول را داشته باشیم.

باقری زاده تاکید کرد: اعضای هیات علمی کشت بافت دانشگاه از علم جدید بیولوژیک و نوین در راستای تکثیر و کشت نهال از طریق یک سلول ظرف مدت زمان مشخصی( طی سه ماه) استفاده کردند که در شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم و دارای اصالت و سلامت است.

وی افزود: در حال حاضر شروع کار بر پایه گلابی، گیلاس و آلبالو است و قریب به ۲۰ هزار گیاه در مرکز کشت بافت وجود دارد که آماده انتقال به سالن سازگاری است و قریب به ۲۰ هزار گیاه پسته مرغوب است که روی آن کار شده و آماده ورود به سالن سازگاری است.

باقری زاده گفت: این علم بیوتکنولوژی به غیر از رشته های کشاورزی در رشته های پزشکی و زیست شناسی کاربرد دارد که مورد استقبال همه مسئولان قرار گرفت و با حمایت مسئولان استان و کشور جزو طرح های برتر و ملی کشور معرفی شد.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان با اشاره به اینکه باید ارتباط دانشگاه با صنعت افزایش یابد تا نیاز جامعه برآورده شود، بیان کرد: در زمینه کشاورزی و کشت بافت توانستیم برای تعداد ۲۰ دانشجو را بورس تحصیلی بگیریم.

باقری زاده بیان کرد: نیروگاه ۱۰۰کیلوواتی خورشیدی با همت پرسنل دانشگاه در اوایل خرداد ۹۸ شروع شد و در بهمن ۹۸ برق وارد مدار شد و نیروگاه دیزلی تولید برق ۹۰۰ کیلوواتی از دیگر نیروگاه های برق  است که با تولید برق در این دو نیروگاه هم در دانشگاه با قطعی برق روبرو نیستیم  و هم مرکز کشت بافت و گلخانه ها با مشکلی برق روبرو نخواهند شد و همچنین قسمتی از شهر را در صورت بروز قطعی برق، پوشش می دهیم.

وی از هزینه ۱۰٫۵ میلیارد تومانی برای گلخانه هیدروپونیک، ۴٫۵ میلیارد تومانی مرکز کشت بافت و ۸۰۰ میلیون تومانی برای نیروگاه خبر داد و گفت: نیروگاه خورشیدی سالانه ۱۸ میلیون تومان درآمد دارد که به حساب دانشگاه واریز می شود.

وی افزود: مرکز رشد در پنج واحد فناوری شکل گرفت که به سه هسته فناوری تبدیل شده اند یکی از این هسته ها هسته پسته و دیگری هسته ای که می تواند مسیر نور خورشید را تنظیم کند و پنل های خورشیدی را همراه با تغییر جهت نور خورشید تغییر دهد.

این مقام مسئول دانشگاه  گفت: نخستین سرای فناوری و نوآوری در سطح کشور در واحد رفسنجان راه‌اندازی شده و بزودی سرای فناوری پسته هم راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: دانشگاهی می تواند موفق باشد که در زمینه کاربردی و کارآفرینی ورود پیدا کرده باشد که دانشگاه آزاد در این زمینه موفق عمل کرده است.

باقری زاده بیان کرد: دانشگاه آزاد واحد رفسنجان از بین ۲۳ دانشگاهی است که مجوز جذب دانشگاه اتباع خارجی را اخذ کرده است با توجه به اینکه مهمانشهردر نزدیکی شهر رفسنجان است سعی شده در جذب دانشجو اتباع بیگانه در همه مقاطع تحصیلی اقدام شود.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان با اشاره به اینکه ۳۶ هزار دانشجو از بدو تاسیس این دانشگاه در این واحد مشغول به تحصیل بوده اند، ادامه داد: در حال حاضر دو هزار ۷۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و بیشترین دانشجو را در رشته حقوق داریم و قریب ۷۰۰ دانشجو در ۲۳ رشته مقطع ارشد و ۲۵۰ دانشجو در رشته دکتری مشغول به تحصیل هستند و رشته های تحصیلی رواشناسی و کارشناسی برق ، نقاشی، مهندسی پزشکی و مدیریت امور بانکی رشته های جدید و پرمخاطب دانشگاه هستند که در اواخر بهمن ماه ۹۹ در این رشته ها پذیرش دانشجو داریم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان سرای فناوری پسته معاون علمی داشنگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان نشست خبری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان