آغاز احیا و بازسازی مدرسه تاریخی روستای فتح آباد در رفسنجان/ این اثر ثبت ملی می شود

  • شناسه خبر: 182536
آغاز احیا و بازسازی مدرسه تاریخی روستای فتح آباد در رفسنجان/ این اثر ثبت ملی می شود

کار احیا و بازسازی مدرسه تاریخی روستای فتح آباد  واقع در بخش مرکزی رفسنجان با حضور مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان آغاز شد.

خانه » اجتماعی » آغاز احیا و بازسازی مدرسه تاریخی روستای فتح آباد در رفسنجان/ این اثر ثبت ملی می شود

به گزارش خانه خشتی؛ آیین آغاز احیای مدرسه تاریخی فتح آباد رفسنجان روز گذشته با حضور فریدون فعالی مدیر کل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد.

مدرسه تاریخی فتح آباد با حمایت مجتمع مس سرچشمه و موسسه فرهنگ پویان رفسنجان ممت و احیا می شود.

مدیر کل میرات فرهنگی و گردشگری استان کرمان در این مراسم مطرح کرد: در بسیاری از کشورها گردشگری محور توسعه قرار گرفته است و در الویت برنامه ها برای توسعه و رونق، مسیر گردشگری را انتخاب کردند.

وی افزود: استان کرمان ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه گردشگری تاریخی، طبیعی و فرهنگی و روستایی را دارد و در تمام ابعاد حوزه های تخصصی گردشگری می تواند نقش داشته باشد.

فعالی گفت: این آمادگی در میرات فرهنگی و گردشگری وجود دارد که در احیای چنین مکان هایی کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: مدرسه فتح آباد در اولین فرصت ثبت ملی می شود و برای آن کاربری که متناسب با نیاز منطقه باشد در نظر گرفته می شود.

فعالی بیان کرد: طرح جامع گردشگری استان در حال تدوین است که شامل شناخت ظرفیت های گردشگری هر شهرستان است، هر برنامه هایی توسعه ای که برای هر شهرستان در نظر گرفته می شود باید متناسب با ماموریت ها و اهداف و راهبردهای باشد که در حوزه شهرستان تعریف می شود.

برای بازسازی آثار تاریخی و فرهنگی نیازمند همفکری و همکاری مسئولان هستیم

حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: در منطقه کشکوئیه، شریف آباد، اودرج و داوران، دره در، منطقه راویز آثار میراث فرهنگی گرانبها و ارزشمندی داریم که هویت و تاریخ ما را تعریف می کنند اما توجه جدی به این آثار نمی شود و  روز به روز این آثار در حال تخریب است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزود: برای بازسازی آثار تاریخی و فرهنگی نیازمند همفکری و همکاری مسئولان هستیم و اگر بخواهیم هر کدام از این آثار را به حالت طبیعی برگردانیم هزینه زیادی لازم است.

وی بیان کرد: مجموعه کلاه فرهنگی می تواند صنعت گردشکری خوبی باشد ولی از بین رفته است فقط دو طاق باقی مانده  که هیچ برنامه ای برای حفاظت از آنها نیست.

جلالی خاطرنشان کرد: از دکتر فعالی می خواهیم بودجه خیلی خوبی برای مراقبت و احیا آثار تاریخی شهرستان در نظر بگیرند.

ضرورت حمایت و احیای آثار میراث فرهنگی در رفسنجان

مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان در این آیین گفت: قرار نیست در دوره ای که ما مسئولیت داریم کاری به نتیجه برسد چه بسا افرادی که در دوره های گذشته کار کردند ولی نتیجه آن را ندیدند؛ باید برای آیندگان کار کنیم همانطور که گذشتگان برای ما کار کردند.

وی بر حمایت و احیای آثار میراث فرهنگی و استفاده از پتانسیل و توانمندی ها تاکید کرد و افزود:  با حمایت انارکی نماینده اسبق رفسنجان  و جلالی نماینده فعلی تفاهم نامه ای بین فرمانداری و شرکت صنایع مس ایران و با پشتیبانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه احیای آثار گردشگری منعقد شده است.

فصیحی هرندی بیان کرد: اگر با هم تلاش کنیم به موفقیت های خوبی خواهیم رسید، کشور مانند یک خانواده است و پدر خانواده رهبر ماست همه ما برادر و خواهر خستیم شاید باهم دیدگاهایمان اختلاف داشته باشد ولی در اصل، سخنان رهبر انقلاب فصل الخطاب است.

   

انتهای پیام/

برچسب ها:
آیین آغاز مرمت مدرسه فتح آباد رفسنجان فتح آباد رفسنجان فرماندار مرمت نماینده مردم رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان