بازدید نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از پروژه نیمه تمام مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی در رفسنجان + تصاویر

  • شناسه خبر: 182418
بازدید نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از پروژه نیمه تمام مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی در رفسنجان + تصاویر

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در سفر یک روزه به رفسنجان از پروژه نیمه مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی ذخیره آب برای پیک مصرف در شهر رفسنجان بازدید کرد.

خانه » اجتماعی » بازدید نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از پروژه نیمه تمام مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی در رفسنجان + تصاویر

به گزارش خانه خشتی، علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در سفر یک روزه به رفسنجان با همراهی علی خضریان عضو کمیسیون اصل ۹۰ و نماینده مردم تهران، سید علی موسوی رئیس فراکسیون مناطق محروم مجلس و جمعی از نمایندگان وزارت نیرو، آب و فاضلاب ، بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی از پروژه نیمه مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی ذخیره آب برای پیک مصرف در شهر رفسنجان بازدید کرد.

به گفته مدیر کل آب و فاضلاب استان کرمان سقف این مخزن، اتصالات پیرامون و خط انتقال آن که قریب به ۸ هزارکیلومتر تا رسیدن به ورودی شهر رفسنجان است نیازمند تامین اعتبار ۲۵ میلیاردتومانی است و در صورت تامین اعتبار طی سه یا چهار ماه راه اندازی می شود.

محمد طاهری افزود: شهرستان رفسنجان و انار از نظر منابع آبی چه در بخش شهر و چه در روستاها به شدت در مضیقه هستند، امیدواریم بتوانیم از این سامانه آبرسانی علاوه بر سایر مسائل، به صورت موقت و اضطراری استفاده کنیم.

حمیدرضا کشفی معاون نظارت و بهره برداری آب و فاضلاب کشور در حاشیه این بازدید اظهار کرد: این مخزن ردیف بودجه ندارد و هزینه ای که تاکنون صرف شده از محل های متمرکز و مختلف تامین شده است، امسال آن را در موافقت نامه تنش بردیم و در این موافقت نامه ۵ میلیارد تومان به مخازن دادیم که بخشی از آن برای اینجاست.

وی افزود: باید این مخزن را تامین اعتبار کنیم و سعی می کنیم سقف آن احداث و تکمیل شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این سفر با عبور از محور رفسنجان به داوران و زرند از نزدیک وضعیت و مشکلات این محور را بررسی و از وضعیت محور رفسنجان به نوق که دومین جاده پرخطر در استان کرمان است بازدید کرد.

طرح همسطح سازی تقاطع کشکوئیه با کمترین هزینه اصلاح می شود

راه آهن احمد آباد دئفه بخش کشکوئیه رفسنجان ایستگاه پایانی بازدید نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه بود که در حاشیه آن علاوه بر مطرح شدن مشکلات بخش کشکوئیه و دهستان روایز به برخی مسائل شهرستان انار با حضور فرماندار این شهر پرداخته شد.

علی ملاشفیعی بخشدار کشکوئیه در حاشیه این بازدید اظهار کرد: بخش کشکوئیه با بیش از ۳۵ هزار جمعیت ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی دارد که در ۱۳ سال گذشته تنها سه کیلومتر آن روکش شده است.

وی عدم کیفیت راههای روستایی را یکی از مشکلات بخش برشمرد و گفت: زیرگذر کشکوئیه نقشه برداری شده و دارای ردیف بودجه است اما نیمه کار مانده و معابر شهری و روستایی کشکوئیه ۶۰ درصد خاکی هستند و دلیل آن قیمت بالای آسفالت است، جاده روایز از دهستان محروم نیز به طول ۳۵ کیلومتر فاصله از مرکز شهر بسیار حادثه خیز و نیازمند توجه است.
مصطفی موسوی معاون استاندار کرمان در ادامه این گفتگو از اعطای قیر رایگان با همکاری راهداری و راه و شهرسازی خبر داد و گفت: پروژه زیرگذر کشکوئیه نیز جزو این طرح هاست تا سهمیه قیر را دریافت کنند و بخشی از روکشی آسفالت روستاها را انجام دهند.


وی افزود: مکاتبه برای تامین قیر آسفالت شهرها نیز انجام شده و در اولین ابلاغ قیر در اختیار شهرداری های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت قرار داده می شود که شامل شهر کشکوئیه نیز می شود.
وی در خصوص اجرای پروژه زیرگذر کشکوئیه نیز بیان کرد: اگر بخواهیم اصل طرح تهیه و اجرا شود برآورد هزینه آن حدود ۵۰ میلیارد تومان است در سفر استاندار این پروژه بررسی و راهداری موظف شد تا طرح همسطح سازی و ایمن سازی را تهیه و با کمترین هزینه اصلاح شود، طرح در دست تهیه است و در صورت اجرا این هزینه بالا را نخواهد داشت.

عکس از رضا ساجدی

انتهای پیام/

برچسب ها:
مخزن آب نائب رئیس مجلس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان