به همت روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان؛

آیین اختتامیه مسابقه کشوری حفظ قرآن سوره های صف و جمعه برگزار شد/ تصاویر

  • شناسه خبر: 182380
آیین اختتامیه مسابقه کشوری حفظ قرآن سوره های صف و جمعه برگزار شد/ تصاویر

مسابقه بزرگ کشوری حفظ قرآن سوره های صف و جمعه که به همت روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه و موسسه مکتب القاسم هیات کربلا برگزار شد با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

خانه » فرهنگی مذهبی » آیین اختتامیه مسابقه کشوری حفظ قرآن سوره های صف و جمعه برگزار شد/ تصاویر

به گزارش خانه خشتی، آیین اختتامیه مسابقه بزرگ کشوری حفظ قرآن کریم سوره های صف و جمعه با حضور مسئولان استانی و محلی در سالن خیام دانشگاه ولی عصر عج رفسنجان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

این نهمین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم است که توسط روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برگزار شده و در این دوره موسسه مکتب القاسم هیات کربلا نیز از مجریان طرح بوده است.

روح الله ابوالهادی مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در این مراسم با مروری بر روند برگزاری هشت دوره گذشته مسابقات حفظ قرآن کریم اظهار کرد: یکی از برنامه های مجتمع مس سرچشمه که مدیریت مجموعه شخصا دنبال کردند برگزاری مسابقات قرآنی بود.

وی افزود: اولین دوره با حضور سه هزار و ۱۰۰ نفر با موضوع حفظ سوره یس برگزار شد و در دوره حفظ نهج البلاغه نیز قریب به ۵ هزار نفر ثبت نام و شرکت کردند.

ابوالهادی گفت: در نهمین دوره مسابقه حفظ قرآن که به پیشنهاد هیات کربلا و با توجه به شرایط کرونا بصورت کشوری برگزار شد، از ۳۱ استان شرکت کننده داشتیم و استان کرمان بالاترین شرکت کننده را داشته است.

وی بیان کرد: ۹ هزار و ۴۹۶ در این دوره ثبت نام کردند و بیش از ۸ هزار نفر در آزمون شرکت داشتند و ۵ هزار نفر پاسخ صحیح دادند و ۳۲۱ نفر پاسخ صد در صد پاسخ صحیح را در این آزمون داده اند.

ابوالهادی خاطر نشان کرد: در استان کرمان شهرستان رفسنجان بیشترین ثبت نامی و شرکت کننده را داشته است.

وی در پایان یادآور شد: از هیات کربلا تشکر می کنم که یاریگر ما بودند و تجربه مشترکی در چنین برنامه های قرآنی داشتیم.

حجت الاسلام مصطفی رمضانی دبیر فرهنگی هیات کربلا رفسنجان در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات خادمان هیات کربلا در برگزاری این طرح اظهار کرد: مجتمع مس سرچشمه هشت دوره مسابقات قرآنی را به نحو احسن برگزار کرد و نهمین دوره ان نیز در سالگرد سردار حاج قاسم سلیمانی بصورت کشوری برگزار شد.

وی افزود: مدیران محترم مجتمع مس سرچشمه از این طرح قرآنی به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار بصورت کشوری برگزار شود استقبال کردند و با کمال خلوص و بدون منتی پذیرفتند و تا پایان در کنار ما بودند.

رمضانی گفت: نه تنها هیات کربلا بلکه تمامی هیات های مذهبی بایستی بازوی مس باشد در برپایی چنین مراسمی، همانطور که شاهد  حضور مجموعه مس در بیماستان و کارهای فرهنگی و قرآنی هستیم.

وی بیان کرد: رفسنجان همیشه کشوری بوده است و برگزاری چنین برنامه هایی در سطح کشور موجب درخشش نام رفسنجان در سراسر کشور می شود.

حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان نیز در آیین اختتامیه مسابقه بزرگ کشوری حفظ قرآن کریم بیان کرد:  مجتمع مس سرچشمه رفسنجان درست است که یک مجموعه صنعتی است اما در کنار آن به مسائل بهداشتی، فرهنگی، مواسات و کمک اشتغال زایی و به ویژه مسائل قرآنی، معنوی و فرهنگی می پردازد.

وی افزود: امسال نهمین دوره از مسابقات حفظ قرآن توسط مجتمع مس برگزار شد و صمیمانه از مسئولان ولایی و ارزشی این مجموعه تشکر می کنم.

عسکری خاطر نشان کرد: سزاوار است که قرآن کریم به عنوان کتاب و برنامه دینی و کتاب هدایت ما دستورالعمل زندگی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تلاوت و قرائت قرآن کریم مطالبه خداوند از ماست، با قرآن مانوس باشیم و اهل عمل به آن باشند.

گفتنی است سرکار خانم ساجده اسدی از استان خراسان رضوی شهر مشهد مقدس برنده نخست مسابقه بزرگ کشوری حفظ قرآن کریم سوره های مبارک صف و جمعه و صاحب جایزه ده میلیون تومانی این مسابقه شد و زهره نوری دهنوی از استان اصفهان شهر اصفهان برنده جایزه شش میلیون تومانی و زهرا رضوی شریف آبادی از استان کرمان شهر رفسنجان برنده جایزه چهار میلیون تومانی شد.

امین نایبی ۷ ساله از بیرجند حافظ چهار جزء از قرآن کریم جوان ترین شرکت کننده و علی صابری مقدم ۸۳ ساله از شهر رفسنجان مسن ترین شرکت کننده در مسابقه بزرگ کشوری حفظ قرآن کریم سوره های مبارک صف و جمعه به همت روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه و موسسه مکتب القاسم هیات کربلا رفسنجان برنده جایزه ۵۰۰ هزار تومانی شدند.

اسامی سایر برگزیدگان را در فایل زیر ببینید:

۲_۵۲۰۴۰۲۹۶۷۱۴۶۰۵۷۱۹۹۵

عکس از سید محمد مهدی حسینی

انتهای پیام/

برچسب ها:
روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه مسابقه حفظ قران هیات کربلا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان