مرتضی حسینی پور در گفتگو با خانه خشتی؛

فرزندان خود را با نام و تصویر شهدا آشنا کنید

  • شناسه خبر: 182072
فرزندان خود را با نام و تصویر شهدا آشنا کنید

نقاشی دیواری یعنی هنر را در پاسداری از ارزش ها و مقدسات به خدمت بگیریم و لازم هست تصویر شهدا بر دیوارهای شهر ترسیم شود.

خانه » آخرین اخبار » فرزندان خود را با نام و تصویر شهدا آشنا کنید

به گزارش خانه خشتی؛ نقاشی دیواری یعنی هنر را در پاسداری از ارزش ها و مقدسات به خدمت بگیریم. لازم هست که تصویر شهدا بر دیوارهای شهر ترسیم شود. اجازه بدهیم مردم با شهدا چهره به چهره بشوند. شهدا را بشناسند. در قسمتی از وصیت نامه شهید حاج قاسم آمده است؛ فرزندان خود را با نام و تصویر شهدا آشنا کنید. اینکه تصویری از شهیدان  بر دیوار نقش ببندد؛ بدون شک اثر گذار است.

ما با دشمنی رو به رو هستیم که هر لحظه ما را تهدید می کند.  تصویر شهید بر دیوار به ما می گوید” من جانم را در مبارزه با دشمن و دفاع از کشورم دادم”. باید فرهنگ شهادت را در خیابان هایمان بیاوریم، و یک راه آن همین استفاده از آثار هنری است.

اگر اخیرا گذرتان به  میدان امام خمینی رحمه الله علیه افتاده است. قطعا تصویر نقاشی شده از سه شهید آشنا را بر دیوار بزرگی خواهید دید. شهیدان حاج قاسم، ابو مهدی و حسین پور جعفری در کنار مسجد الاقصی قبله اول مسلمین لبخند می زنند.

در این راستا با نقاش این اثر، جوان دهه شصتی اهل رفسنجان، مرتضی حسینی پور گفتگو کردیم.

آقای حسینی پور، قبلا هم  نقاشی تصویر حاج قاسم را در میدان شهدا از شما دیده بودیم. این بار چهره ی دیگری از حاج قاسم به ما نشان دادید، کار را از چه زمانی شروع کردید و چه مدت زمان به طول انجامید؟

اجرای تصویر سردار دلها و سردار پور جعفری و ابو مهدی المهندس در تاریخ چهارم آذر مصادف با ولادت امام حسن عسکری (علیه السلام) شروع شد و به مدت یک ماه به طول انجامید.

از احساس خود حین انجام کار بگویید؟

احساسی که حین کار برای شهدا به آدم دست می دهد؛ قابل توصیف نیست. دیواری که بر آن نقاشی کشیدم، آفتاب گیر نبود و  بسیار تا بسیار سرد بود. ولی ما احساس سردی نمی کردیم. یک جور احساس می کردم که معجزه بود یا شوق زیاد که سرما را متوجه نمی شدم.

بله!  من حین کار آمدم و در مکانی که آنجا نقاشی می کشیدید، مدت کوتاهی پای دیوار ایستادم و از شدت سرما می لرزیدم. ولیکن شما روی داربست ایستاده و مشغول نقاشی بودید. انگار سرما برای شما نبود.

از شهدایی که تصویر آن ها را کشیدید به ما بگویید، چقدر این عزیزان را می شناسید؟

تنها شناختی که من از شهدا دارم، فقط همین است که می دانم تمام شهدا عزیز و محترم هستند. من نظرم این هست که  اگر هر کسی یک رفیق شهید برای خودش انتخاب کند. یک راهنما دارد که هرگز نمی گذارد، از راه راست منحرف شود و خودش را با اخلاق آن شهید وفق می دهد.

شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیت نامه خود آورده اند که فرزندان خود را با نام و تصویر شهدا آشنا کنید؛ شما فکر می کنید، اینکه تصویر شهیدی بر دیوار نقش ببندد یک ماموریت آن آیا می تواند این باشد که ما را با تصویر و نام شهدا آشنا کند؟

تصویر شهدا در فضای جامعه، حالا چه عکس شهدا را در خانه و چه در خیابان داشته باشیم. یک جور یاداوری می شود که چه جوان هایی به خاطر آسایش و راحتی ما از جان خود گذشتند و همین باعث می شود؛ لااقل کمتر دچار گناه بشویم و بیشتر به راه آن ها فکر کنیم.ان شاء الله یک روزی هم شهادت قسمت و روزی همه ما باشد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
تصویر شهدا رفسنجان نقاسی دیواری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان