وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد؛

رشد ۶ درصدی صنعت و معدن کشور تا پایان سال/ مس می تواند محور توسعه استان کرمان باشد

  • شناسه خبر: 181972
رشد ۶ درصدی صنعت و معدن کشور تا پایان سال/ مس می تواند محور توسعه استان کرمان باشد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت مس از شرکت‌های مهمی است که در کنار تولید و توسعه، می تواند محور توسعه باشد.

خانه » رفسنجان » رشد ۶ درصدی صنعت و معدن کشور تا پایان سال/ مس می تواند محور توسعه استان کرمان باشد

به گزارش خانه خشتی؛ علیرضا رزم حسینی در آیین کلنگ زنی کلنگ زنی پروژه مکانیزاسیون، پالایشگاه جدید و فاز سوم توسعه تغلیظ مجتمع مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: شهادت سردار سلیمانی واقعا غم بزرگی به ملت و منطقه وارد کرد، امیدواریم راه ایشان که الگو شده است برای نسل های آینده ادامه پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ذخایر معدنی از ذخایر بسیار مهم و اثرگذار در توسعه کشور هستند، همانطور که صنعت نفت در  ۱۲۰ سال پیش حرکت های توسعه ای در کشور آغاز کرد معادن ایران هم در چند دهه اخیر توسعه بسیار خوبی پیدا کردند و به عنوان صنایع مادر قلمداد می شوند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۳۰ میلیون تن تولید فولاد داریم و ۲۸۰ هزار تن کاتد مس تولید می شود، گفت: امروز ۳۰ هزار میلیارد پروژه جدید در رفسنجان و سیرجان با برنامه آغاز شده است و اتفاق بزرگی است.

رزم حسینی افزود: شرکت های صنعتی بزرگ محور توسعه منطقه ای هستند باید به سمتی پیش رویم تا شرکت های صنعتی حول محور توسعه منطقه ای قرار بگیرند، با کمک ظرفیت دولت و شرکت ها، مس می تواند محور توسعه کرمان قرار گیرد و باید مدلی اجرا شود که شرکت‌های بزرگ با ظرفیت دولت، استان و کشور را بسازند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه شرکت مس از شرکت‌های مهمی است که می‌تواند محور توسعه منطقه‌ای باشد، گفت: شرکت مس در کنار تولید و توسعه، می تواند محور توسعه باشد.

وی با تاکید بر اینکه در دوران تحریم اگر صنایع بزرگی همچون مس، پتروشیمی و آلومینیوم حتی بخشی از صنایع غذایی نبودند نمی توانستیم از آن عبور کنیم، گفت: امسال در ۲۹ قلم محصولات صنعتی رشد بالایی داشتیم، در ۹ ماه اخیر رشد معدن کشور به پنج و چهار دهم رسیده و امیدواریم تا پایان سال به ۶ درصد برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: صادرات کشور در ۹ ماه اخیر افزایش داشته و تا پایان سال رشد صادرات در شش ماه نسبت به سال گذشته افزایش می یابد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
پروژه های مس سرچشمه رفسنجان علیرضا رزم حسینی کلنگ زنی وزیر صمت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان