مدیرعامل صنایع مس ایران مطرح کرد؛

افزایش دو هزار و ۵۰۰ تنی ظرفیت کنسانتره مس/ تا پایان سال ظرفیت کاتد مس به ۲۸۰ هزار تن می رسد

  • شناسه خبر: 181970
افزایش دو هزار و ۵۰۰ تنی ظرفیت کنسانتره مس/ تا پایان سال ظرفیت کاتد مس به ۲۸۰ هزار تن می رسد

مدیرعامل صنایع مس ایران گفت: تا به امروز ۲۲۰ هزار تن کاتد تولید شده و تا پایان سال به ۲۸۰ هزار تن کاتد مس خواهیم رسید که نسبت به مدت سال مشابه سال گذشته  ۱۲ درصد جلوتر هستیم.

خانه » آخرین اخبار » افزایش دو هزار و ۵۰۰ تنی ظرفیت کنسانتره مس/ تا پایان سال ظرفیت کاتد مس به ۲۸۰ هزار تن می رسد

به گزارش خانه خشتی؛ سعد محمدی در آیین کلنگ زنی کلنگ زنی پروژه مکانیزاسیون، پالایشگاه جدید و فاز سوم توسعه تغلیظ مجتمع مجتمع مس سرچشمه رفسنجان که با حضور رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: میزان درآمد شرکت مس نزدیک به دو میلیارد دلار است ظرف پنج سال آینده این ظرفیت به چهار و نیم میلیارد دلار خواهیم رساند که رشد ۲.۵ برابری برای شرکت مس اتفاق می افتد.

مدیرعامل صنایع مس ایران با بیان اینکه هدف ما این است که جزو ده شرکت برتر دنیا باشیم، افزود: در مرکز نوآوری برای صنایع پایین دستی از نخبگان کشوری و استانی استفاده می کنیم تا در صنایع هایتک بتوانیم طرح های جدید برای سرمایه گذاری ایجاد کنیم.

سعد محمدی بیان کرد: با انجام پروژه های جدیدمس، میزان ظرفیت کنسانتره به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد و خوشجال هستم که استان‌های یزد‌،اردبیل، آذربایجان غربی و محدوده‌ای از سیستان و بلوچستان استان‌های جدید ما در آینده به تولیدات مس اضافه خواهند شد.

مدیرعامل صنایع مس ایران خاطرنشان کرد: با توجه به تقاضای رو به رشد دنیا در بازارهای جهانی شرکت مس برنامه ریزی کرده بتواند میزان تقریبا دو درصد از سهم فروش بین المللی دنیا را از آن ایران کند،  ورود به بازار ترکیه عملیاتی شده و کیفیت مس ما در دنیا به ۵-۹ معروف است و مس با عیار ۹۹.۹۹۹ تولید می‌شود‌.

وی افزود: در حال حاضر در دنیا ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن مس تولید می شود،۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تن در چین و سهم تولید مس ایران ۱.۱ درصد تولید دنیاست و به همین دلیل ارتقاء دو برابری را در دستور کار داریم.

سعد محمدی با تاکید بر اینکه سال آینده سه کارخانه جدید کنسانتره در کرمان شامل درآلو، دره‌زار و معدن ۷۲ هزارتنی حاصل از سرباره‌های مس افتتاح خواهیم کرد، گفت: روش ipcc برای اولین‌بار در معدن سرچشمه اجرا می‌شود که سیستم انتقال بار کاملا مکانیزه شکل می‌دهد.

وی ادامه داد: ۴۰ دستگاه تراک جدید ۱۳۶ تنی بار برای تجهیز ناوگان سرچشمه خریداری شده و به دنبال این هستیم که تراک های ۲۴۰ تنی برای اولین بار درایران در سرچشمه راه اندازی کنیم و به بقیه معادن انتقال دهیم تا هزنیه های بارگیری و حمل و نقل و استخراخ کاهش یابد.

مدیرعامل صنایع مس ایران خاطرنشان کرد: تا به امروز ۲۲۰ هزار تن کاتد تولید شده و تا پایان سال با تلاش تمامی پرسنل مس به ۲۸۰ هزار تن مس خواهیم رسید که نسبت به مدت سال مشابه سال گذشته  ۱۲ درصد جلوتر هستیم.

سعد محمدی بیان کرد: سه ورزشگاه در استان کرمان در دست انجام است، سعی شده در سه ماه اول سال آینده یک ورزشگاه ۳۰ هزار نفری در کرمان و ۱۵ هزار نفری مدرن در رفسنجان و یک ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در شهربابک افتتاح شود.

وی ادامه داد: ۷۰ زمین چمن مصنوعی در روستاهای استان کرمان ایجاد شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آیین کلنگ زنی پروژه های مس سرچشمه سعد محمدی وزیر صمت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان