معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

قدرت فرهنگی وجه تمایز قدرت ایران با تمام ابرقدرت های دنیاست/ آموزش و پرورش نقطه هدف دشمن

  • شناسه خبر: 181870
قدرت فرهنگی وجه تمایز قدرت ایران با تمام ابرقدرت های دنیاست/ آموزش و پرورش نقطه هدف دشمن

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: قدرت فرهنگی وجه تمایز قدرت جمهوری اسلامی ایران با تمام ابرقدرت های دنیاست و آنچه که می تواند استقلال و عزت جمهوری اسلامی ایران را در مقابل استکبار جهانی حفظ کند قدرت فرهنگی است.

خانه » رفسنجان » قدرت فرهنگی وجه تمایز قدرت ایران با تمام ابرقدرت های دنیاست/ آموزش و پرورش نقطه هدف دشمن

به گزارش خانه خشتی؛ علیرضا کاظمی عصر امروز در یادواره شهدای دانش آموز رفسنجان با اظهار خرسندی از حضور خود در زادگاه شهید سلیمانی استان کرمان و رفسنجان اظهار کرد: مهمترین مولفه هر کشوری قدرت است، تمام مولفه های دیگر در حوزه های مختلف در سایه آن قدرت به دست می آید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مهمترین مولفه در نظام جمهوری اسلامی ایران قدرت فرهنگی است و تمام مولفه های دیگر از جمله قدرت نظامی، سیاسی، اقتصادی و … در سایه قدرت فرهنگی به دست می آید و در مرکز این قدرت فرهنگی، فرهنگ ایثار و شهادت است که همه آن را قبول دارند.

وی افزود: قدرت فرهنگی وجه تمایز قدرت جمهوری اسلامی ایران با تمام ابرقدرت های دنیاست و آنچه می تواند به انقلاب اسلامی ایران استمرار دهد و استقلال و عزت جمهوری اسلامی ایران را در مقابل استکبار جهانی حفظ کند قدرت فرهنگی است. تمام دستاوردهای نظامی ما مدیون جلوه های فرهنگی اسلام ناب و ارزش های انقلاب بود که در وجود فرماندهان، بسیجیان و شهدا متجلی شد و برای ما پیروزی به ارمغان آورد.

کاظمی بیان کرد: امروز بعد از چهل سال تلاش های دشمن در عرصه های مختلف برای شکست نظام جمهوری اسلامی ایران ناکام مانده است؛ تنها دلیل آن جلوه های فرهنگی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه وجود فرهنگ ایثار و شهادت باعث شد شهید سلیمانی و دیگر شهدا را به اسطوره ملی تبدیل نماید، گفت: امروز دشمن  نقطه فرهنگ ایثار و شهادت را نشانه گرفته است.

وی ادامه داد: بالاترین مسئولیت ما حفظ فرهنگ ایثار و شهادت است، فرقی نمی کند در چه دستگاهی فعالیت می کنیم امروز مدافعان سلامت، دیروز میدان های سیل و زلزله، در هیچ کدام از این میدان ها کم نیاورند و آموزش و پرورش به عنوان بالاترین دستگاه فرهنگی کشور این موضوع را به عنوان مهمترین ماموریت خود در نظر دارد و برنامه های متعددی در این زمینه تنظیم شده است.

کاظی خاطرنشان کرد: طرح برگزاری چهل هزار  یادوراه در چهل هزار مدرسه با همین نیت و عنوان است و اگر قرار است این فرهنگ را توسعه دهیم باید تاریخ گذشته و پرافتخار را هر روز یادآوری کنیم و فراموش نکنیم دیروز کجا بودیم و چه کسانی شهید شدند و الان در مقابل آنها چه مسئولیتی داریم.

وی افزود: باید قدردان خانواده های شهدا باشیم، دست و پای خانواده شهدا را ببوسیم و در مقابل آنها تظیم کنیم این لازمه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است، باید سرمزار شهدا حاضر شویم و با شهدا رابطه برقرار کنیم و از شهدا کمک بگیریم چراکه شهدا حاضر و ناظر هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: شهدا می توانند پیوند ما را با ولایت مستحکم کنند، تلاش بر تداوم راه شهیدان و تجلی رفتار آنها در زندگی شرط دوم برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ابراز کرد: رفتار، سیره شهدا و ارتباط شهدا با خداوند و نماز اول وقت آنها باید در رفتار و کردار ما متجلی شود اگر اینگونه شدیم می توانیم راه شهیدان را ادامه دهیم.

کاظمی بر فرهنگ ولایتمداری شهدا و شهید سلیمانی اشاره کرد و  گفت: شهید سلیمانی فرهنگ تکلیف مداری، ولایت پذیری و گذشتن از خانواده و اموال را در عمل نشان داد.

وی گفت: آموزش و پرورش در خط مقدم دشمن است و  آن را هدف قرار داده است، همه باید به  آموزش و پرورش کمک کنند تا بتوانیم بذر ایمان، عشق، وفاداری، بذر ایثار و شهادت را در قلب های پاک جوانان بکاریم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان کاظمی معاون فرهنگی و پرورش وزیر آموزش و پرورش یادواره شهدای دانش آموز رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان