نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس مطرح کرد:

نبود آب و آلودگی هوا؛ ۲ مشکل اساسی مردم حوزه انتخابیه است

  • شناسه خبر: 181573
نبود آب و آلودگی هوا؛ ۲ مشکل اساسی مردم حوزه انتخابیه است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین آب شرب، کشاورزی و صنعتی و همچنین بالا بودن میزان آلایندگی هوا از مشکلات اساسی مردم این حوزه انتخابیه است.

خانه » آخرین اخبار » نبود آب و آلودگی هوا؛ ۲ مشکل اساسی مردم حوزه انتخابیه است

به گزارش خانه خشتی؛ حسین جلالی نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اولین مشکلی که با آن مواجه هستیم موضوع کم آبی و بی آبی است گفت: با توجه به اینکه کشاورزی رفسنجان بر اساس پسته است کم آبی به قدری زیاد است که حتی اگر ۳۰۰ متر هم چاه حفر کنیم به یک آب بسیار بی کیفیت، تلخ و شور میرسیم که پاسخگوی آبیاری نیست.
وی ادامه داد: حدود یک میلیون نفر در کشور به صورت مستقیم و ۵ میلیون غیرمستقیم از پسته ارتزاق می کنند، علیرغم این حجم از نبود آب در این حوزه انتخابیه، ۱۱۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی ما در معرض خطر قرار دارند پس باید فکر اساسی برای رفع این مشکل داشته باشیم.
نماینده مردم رفسنجان با اشاره به اینکه مقادیر فراوانی ماده آرسنیک که برای سلامتی بسیار مضر است در آب این شهرستان وجود دارد، عنوان کرد: مشکل آب در حوزه انتخابیه بنده فقط مربوط به کشاورزی نیست بلکه ما هم مشکل تامین آب شرب و آب صنعتی را نیز داریم.

وی افزود: قرار است با اجرای طرح هایی، مشکل آب صنعتی از طریق خلیج فارس حل شود و امیدواریم تا ۲۲ بهمن ماه به اتمام برسد ولی اصلی ترین موضوع؛ آب شرب است که تاکنون راهکار مشخصی برای رفع آن در نظر گرفته نشده است البته مجوز یک دستگاه تصفیه را گرفته‌ایم ولی حدودا تا یک سال و نیم آینده اتمام و تصفیه خانه راه‌اندازی شود.

جلالی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات شهرستان ما، نبود شبکه فاضلاب شهری است. در شهرستان‌ها به دلیل پراکندگی منازل مسکونی مقرون به صرفه نیست که سرمایه‌گذار بخواهد سرمایه‌گذاری کند.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۷۰درصد مس کشور از طریق رفسنجان تامین میشود افزود: دستگاه‌هایی که در این معدن استفاده می شود به دلیل قدیمی بودن، آلایندگی بالایی دارد که این سبب آلودگی خیلی زیاد هوای این شهرستان می‌شود. انتظارمان این است معدنی به این بزرگی که حدودا ۱۵هزار نیروی کار دارد لااقل این آلایندگی که ایجاد می کند را کنترل کند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آلودگی هوا حسین جلالی رفسنجان مشکل آب نماینده مردم رفسنجان و انار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • سامان

    سهم رفسنجان الودگی مس پول و نیروی کار ان سهم کرمان و بقیه شهرستان ها کرمان عدالت کجاست نماینده محترم پیگیری کنید
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان