خانه خشتی گزارش می دهد؛

محدودیت های کرونایی در شهر رفسنجان از اعمال و نظارت تا اجرا

  • شناسه خبر: 180742
محدودیت های کرونایی در شهر رفسنجان از اعمال و نظارت تا اجرا

رفسنجان روزهای سختی را با افزایش آمار مرگ و میر به کرونا و مبتلایان به این بیماری سپری می‌کند.

خانه » اجتماعی » محدودیت های کرونایی در شهر رفسنجان از اعمال و نظارت تا اجرا

به گزارش خانه خشتی؛ متأسفانه رفسنجان روزهای سختی را با افزایش آمار مرگ و میر به کرونا و مبتلایان به این بیماری سپری می‌کند با وجود اینکه محدودیت های کرونایی از اول آذر ماه در سراسر کشور در شهرهای قرمز و به دنبال آن در رفسنجان آغاز شده است، اما برخی از کسبه‌ها و اصناف پرخطر، عینک بی‌توجهی بر روی چهره دارند و همچنان نمی‌خواهند ذره‌ای وضعیت کنونی را دریابند و همکاری کنند گویا باور ندارند که خود نیز در معرض خطر قرار دارند و لحظه‌ای اعتبار به این ویروس منحوس وجود ندارد.
برای تهیه گزارش سری به سطح شهر زدیم و از مردم در خصوص اعمال محدودیت های کرونایی و تاثیر آن در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا پرسیدیم؛
خانمی میانسالی که خود را معلم معرفی می کند در حال خرید میوه از مغازه میوه فروشی است، می گوید: تعطیلی مغازه ها خیلی موثر است، باعث میشود مردم کمتر از منزل بیرون بیایند، تجمعات کمتر شود و آمار فوتی هم کمتر شود.
وی می افزاید: البته این کافی نیست مردم هم باید همکاری کنند و جز به مواقع ضروری در شهر تردد نداشته باشند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند و ماسک هم بزنند.
آقایی ۵۲ ساله، کاسب کار بازار است. وی در گفتگو با ما بیان می کند: تعطیلی برای ما که هیچ منبع درآمدی نداریم خوب نیست، کارمندها به راحتی در پایان ماه حقوق خود را دریافت می‌کنند و منتظر این تعطیلی ها هستند ولی ما باید درآمد کسب کنیم تا بتوانیم بدهی هایمان را بدهیم.
وی ادامه می دهد: درست است که سلامتی مردم مهم است ما هم مشکلات خاص خود را داریم حداقل دولت در این شرایط کمک کند.
آقایی که کارمند است و ۴۳ سال سن دارد در گفتگو با ما می گوید: اصناف و بازرسان باید بیشتر پیگیر اعمال محدودیت هایی کرونایی باشند، تعداد محدود مغازه هایی هستند که مخفیانه فعالیت دارند یا در ساعات خاصی باز هستند و هیچ کس هم بر کار آنها نظارت ندارد.
وی اضافه می کند: صرف اینکه قانونی را تصویب کنند بعد نظارت نباشد هیچ فایده ای ندارد، اگر دولت از همان ابتدای شیوع کرونا نظارت بیشتری بر مغازه ها داشت ما در این وضعیت قرار نمی گرفتیم.
خانمی دیگر متعقد است باید در زمینه رعایت مسائل بهداشتی فرهنگ سازی شود مردم باید خودشان یاد بگیرند که به عنوان یک شهروند یک مسئولیت اجتماعی دارند اگر هر کس به وظیفه خودش عمل کند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کند می تواند در بهبودی وضعیت شهرش موثر باشد.
یک خانم فعال فرهنگی که چند صباحی است در زمینه کارهای فرهنگی فعالیت دارد در گفتگو با خانه خشتی عنوان می کند: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در اولویت اول مبارزه با کروناست در کنار آن اعمال محدودیت های شدید کرونایی در شهر می تواند موثر باشد که خوشبختانه از اول آذرماه این محدودیت ها بیشتر شده و تا حدودی موثر بوده و اگر ادامه داشته باشد ما نتیجه خوبی خواهیم گرفت.
این خانم فرهنگی می افزاید: در کنار این محدودیت ها قرنطینه افراد مبتلا به کرونا و جلوگیری از رفت و آمد افراد پر خطر در شهر کمک کننده است.
آقایی که دیگر که محمد نام دارد می گوید: فرمانداری و ارگان های مربوطه نظارت بیشتری داشته باشند جریمه افراد و محدودیت های تردد در شهر در ساعات خاصی خیلی خوب است مخصوصا برای افرادی که هنوز که هنوز است کرونا را جدی نگرفته اند و به راحتی در شهر رفت و آمد دارند و به مکان های شلوغ سر می زنند.

کارگروه رعایت پروتکل های بهداشتی و صیانت از حقوق شهروندی رفسنجان از ابتدای تعطیلات کرونایی کار خود را در سطح شهر آغاز کرده و کسبه متخلف تحت نظارت این ستاد قرار دارند.

با تشدید نظارت این ستاد شاهد هستیم که بازار رفسنجان و مراکز عمومی و پاساژها به طور کامل بسته شدند و شهروندان نیز در این ایام با رعایت پروتکل های بهداشتی همراه مسئولان ناظر هستند.

محمد قریب بازپرس ویژه دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان هم چند شب گذشته از پلمب ۹ واحد صنفی متخلف در گشت ویژه کووید ۱۹ در رفسنجان خبر داده و گفته اصناف به خاطراندک سودی اعتبار خود را زیر سوال نبرند در صورت تخلف واحد صنفی تعطیل و پرونده جهت پیگیری قانونی به دادسرای عمومی انقلاب ارجاع داده می شود.

گزارش از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان کرونا محدودیت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان