خانه خشتی گزارش می دهد؛

لبخندی به وسعت احسان و کرامت بر لبان نیازمندان رفسنجان

  • شناسه خبر: 180696
لبخندی به وسعت احسان و کرامت بر لبان نیازمندان رفسنجان

دستگیری از محرومان، عشق به کسب رضایت و خشنودی پروردگار، عشق به راحتی وجدان و عشق به نشاندن لبخند بر لبانی که غم و غصه بر دل دارند، کار بخشنده ها است.

خانه » آخرین اخبار » لبخندی به وسعت احسان و کرامت بر لبان نیازمندان رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ حسن میرمحمدی یکی از خیرینی است که ۶۰خانوار بی بضاعت در رفسنجان را تحت پوشش دارد و کمک های زیادی به این خانواده ها کرده و همچنان این کمک ها ادامه دارد؛ او بر توسعه کمک ها و اشتغالزایی این قشر با جدیت کامل در تلاش است تا فقر و محرومیت را از این افراد دور کند.

خانواده های تحت پوشش این‌ خیّر از گروه خانواده هایی هستند که سرپرستی آن ها توسط بانوانی سختکوش است که یا بر اثر حوادث تلخ روزگار، همسران خود را از دست داده اند، یا با فشارهای زندگی که بر اثر اعتیاد و ظلم های همسر به آن ها وارد شده علیرغم میل باطنی خود ترجیح دادند با حک مُهر طلاق بر شناسنامه، از این درد طاقت فرسا و تازیانه های روزگار و  دام اعتیاد شوهران خود رهایی یابند.

این خانوارها اکثراً فرزند معلول دارند، یا دارای فرزند بیمار یا به جای شوهربیمار، سرپرست خانوار هستند و با اینکه شغل های خردی در دست دارند امّا گرانی های افسارگسیخته روز به روز بر آلامشان می افزاید و درآمد اندک باز هم مرهمی بر دل های خسته آن ها نیست.

میرمحمدی به تعدادی از این خانواده ها که دختر عقد کرده دارند و از عهده جهیزیه بر نمی آیند مجموعاً به میزان ۵۰۰ میلیون تومان جهیزیه برای بیش از ۱۰۰ زوج جوان تهیه و به آن ها اعطا کرده است، یکی از این زنان زندگی اش بر اثر مصائب زندگی به باد رفته که کمک هایی از جمله فرش، اجاق گاز و بخاری از سوی این خیر به او شده و به گفته این زن ابتدای پاییز امسال این کمک ها به او شد و حالا به اندازه تمام روزهای زمستان اتاق گرم دارد و این را مدیون رحمت الهی و بنده سخاوتنمدش است و به یقین خداوند درهای رحمتش را به واسطه مومنانی که دل در گرو خدا دارند باز می کند.

این خیر کمک های دارویی و هزینه درمان افراد تحت پوشش خود را هم متقبل شده و هرکسی از این گروه در این زمینه مشکلی داشته باشد دست رد به سینه اش نمی زند بلکه داروهایی که در داروخانه های رفسنجان دست نیافتنی است را از تهران تهیه کرده و به دست آن ها می رساند؛ دعاهای زیادی پشت سر او و والدینش است.

ساینا دختر ۲ ساله ای که ۷ ماهه به دنیا آمد و با مشکلات پوستی و بیماری نادر دست به گریبان است، به گفته پزشکان تا عمر دارد باید با این بیماری زندگی کند، او با چشم باز می خوابد چون پلک هایش مشکل دارند و به هم نمی رسند، پوست تمام بدنش خشک و غیر طبیعی است؛ ماهانه حدود ۵۰۰ هزار تومان هزینه پمادها و داروهایی است که این کودک باید استفاده کند تا رطوبت به پوستش برسد و دچار مشکلات بعدی نشود.

دست خانواده اش از چاره کوتاه است؛ آن ها رنج بیماری عزیزشان را دارند علاوه بر آن هزینه های درمان هم مشکل مضاعفی بر عدم تأمین معاش شان است؛ میرمحمدی داروهای این کودک را تهیه می کند و اگر راهی هم برای درمان وجود داشته باشد، او از سعی و تلاش دست بر نمی دارد، از اعطای سبد کالا و کمک های نقدی هم به این خانواده دریغ نمی کند.

یکی از زنان ِ تحت پوشش این خیّر هم با سختی های فراوان دو فرزند پسر خود را بزرگ کرده و به امر ازدواج درآورده و حالا خود تنها و بی کس و اجاره نشین است که از عهده پرداخت اجاره خانه هم بر نمی آید و تا به حال خیّر نامبرده از او حمایت کرده است.

 یک سال است که حسن میرمحمدی یاریگر این ۶۰ خانوار شناسایی شده توسط فرمانده پایگاه رکن الهدی حوزه فاطمه الزهرا ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان  شده و از نثار کمک های معیشتی، درمانی، ساخت خانه، جهیزیه و … دریغ نمی کند؛ برخی از این خانواده ها در هیچ ارگانی حمایت نمی شوند و نیاز به حمایت دارند.

توزیع بسته های بهداشتی ضدکرونایی بین نیازمندان

راحله زین الدینی در این باره گفت: همزمان با میلاد مسعود پیامبر گرامی اسلام، ( ۱۷ ربیع الاوّل) دو هزار عدد ماسک به همراه ۱۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده و الکل که به مبلغ ۶۰ میلیون ریال توسط این خیّر تهیه و بین این خانوارها توزیع شد.

فرمانده پایگاه رکن الهدی حوزه فاطمه الزهرا ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان در ادامه گفت: این خیّر کمک های بسیاری از ابتدای شیوع بیماری و بحران کرونا به این نیازمندان کرده و توزیع بسته های معیشتی شامل مرغ و برنج، رب گوجه فرنگی، قند و چای، تخم مرغ، حبوبات و گوشت قرمز و … و توزیع بسته ها و اقلام بهداشتی ماسک و الکل هم طی چندین مرحله بین این خانوارها انجام شد.

وی ادامه داد: این خیّر تاکنون بیش از ۵ میلیارد ریال جهیزیه برای زوجین نیازمندی که توانایی خرید کالاهای اساسی زندگی را ندارند تهیه و اعطا کرده است و همچنین در بین این خانوارها افراد معلول و کسانی هم هستند که از بیماری های سخت و صعب العلاج رنج می برند و میرمحمدی داروهای آن ها را از تهران تهیه و به دست آن ها می رساند.

آزادی ۳ زندانی از بند

وی با اشاره به اینکه این خیّر همیشه یاریگر ما در برنامه دستگیری از نیازمندان بوده است؛ ادامه داد: آزادسازی ۳ زندانی رفسنجانی با جرائم غیرعمد ( مهریه و چک برگشتی ) در برنامه این خیّر بود که مجموعاً با مبلغ ۹۶۰ میلیون ریال آن ها آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

زین الدینی تصریح کرد: طی آزادسازی این زندانیان، بازدیدی که از زندان رفسنجان صورت گرفت متوجه شدیم ملاقات کننده های زندانیان که همسر و فرزند یا خواهر و برادر هستند باید ساعت ها زیر تیغ آفتاب در تابستان یا سرمای زمستان پشت درب ورودی زندان منتظر باشند تا موعد ملاقات فرا برسد؛ این شد که فکر ساخت استراحت گاه در محوطه این زندان به ذهن این خیّر رسید و در حال حاضر هم عملیات احداث این مکان با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این مکان تا کمتر از ۲ ماه آینده به بهره برداری برسد.

ساخت خانه برای مددجویی که همسر از کارافتاده دارد

یکی از مددجویان تحت پوشش میرمحمدی، خانمی است که همسرش بر اثر ناراحتی های اعصاب و روان چند سالی است که از کارافتاده و ۱۷ سال است که در یک اتاق با دو فرزند پسر و یک دختر زندگی می کنند، دو پسر ازدواج کردند امّا این یک اتاق هیچ توسعه ای نداشته و هزینه های زندگی آنقدر زیاد است که افراد با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند و در جامعه با آبروداری زندگی می کنند.

این خیر با مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال در حال ساخت منزل کاملی در محوطه حیات این مددجو است تا بتوانند با آرامش زندگی کنند.

راه اندازی صندوق قرض الحسنه و ایجاد کارگاه برای اشتغالزایی

میرمحمدی در حال راه اندازی صندوق قرض الحسنه ای است تا بتواند به این ۶۰ خانوار مبالغی به صورت تسهیلات بدون سود  اعطا و در جهت بهتر شدن زندگی صرف کنند.

او همچنین در صدد ایجاد کارگاه تولیدی خیاطی و پوشاک است و از همین مددجویان تحت پوشش خود نیروی انسانی به کار می گیرد و تولیدات آن ها را هم با مذاکراتی که با مجتمع مس سرچشمه، بیمارستان ها و شرکت های بخش خصوصی انجام خواهد داد به فروش می رساند، ایجاد اشتغال و مهیا کردن بازار فروش برای این افراد آرزویی دیرینه است تا از چنگال محرومیت رها شوند.

میرمحمدی تاکنون به همه این اعضا چندین نوبت سبد کالا اعطا کرده و در فکر رفع مشکلات خرد آن ها است؛ با راه اندازی کارگاه قصد دارد آن ها را به خودکفایی برساند که چیزی بالاتر از این نیست که فرد محرومی را بر سر کاری بگماری و تا آخر عمر بلکه در آخرت هم برای خود و هم والدین عاقبت به خیری جمع کرده باشی.

گزارش را با دو حدیث از پیامبر گرامی اسلام به پایان می رسانم که فرمود: سائل را به چیز کمی یا با نرمی و رحم دلی رد کنید؛ زیرا سائلی به سوی شما خواهد آمد که نه از انس است و نه از جن، تا ببیند رفتار شما را در آنچه خداوند به شما از فضل و کرمش بخشیده ببیند.

 همچنین فرمود: آگاه باشید هر که انفاق نماید به صدقه ای، برای اوست به وزن هر درهم، مانند کوه اُحد از نعمت های بهشت.

بخشندگی اگر الگوی همه قرار گیرد دیگر فقیری بر روی زمین نخواهد بود؛ چه کسی می تواند به فریادهای خاموش پاسخ بدهد؟ چه کسی می تواند کمی از آنچه دارد، به دیگران ببخشد و سهمی از محبت ببرد؟ چه کسی می تواند با گرمای دست هایش، چراغ خاموش دل های خسته و درمانده را روشن کند؟ به یقین کسانی که دل در گرو خدا دارند و بس.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان سخاوتمندی کمک به نیازمندان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان