رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد:

آمار بستری‌ها در رفسنجان مطلوب نیست/ آمار مرگ و میرهای کرونایی در روزهای آینده هم بالا خواهد بود

  • شناسه خبر: 180681
آمار بستری‌ها در رفسنجان مطلوب نیست/ آمار مرگ و میرهای کرونایی در روزهای آینده هم بالا خواهد بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: از دو هفته قبل مقررات سختگیرانه نسبتا خوبی در شهرستان رفسنجان اعمال شد و به تدریج در سطح سرپایی آمارها رو به کاهش رفت، اما آمار بستری‌ها هنوز وضعیت مطلوبی ندارد.

خانه » آخرین اخبار » آمار بستری‌ها در رفسنجان مطلوب نیست/ آمار مرگ و میرهای کرونایی در روزهای آینده هم بالا خواهد بود

به گزارش خانه خشتی، علی اسماعیلی ندیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در جلسه هماهنگی قرارگاه عملیاتی «طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی ستاد کرونا» بیان کرد: در دو هفته اخیر خیلی روزهای سخت و طاقت فرسایی داشتیم. روزهایی بود که تا نیمه‌های شب با کپسول اکسیژن به بیماران اکسیژن می‌رساندیم.

وی افزود: در بخش بستری فشار بسیاری به دانشگاه علوم پزشکی وارد شد.

اسماعیلی بیان کرد: در شمال استان کرمان و رفسنجان ورود کارگران فصلی و دورهمی های خانوادگی برای برداشت و ضبط پسته بدون اینکه هیچ‌گونه محافظت شخصی داشته باشند، گردش سهمگین ویروس کووید۱۹ اتفاق افتاد که کارخانه و منبع بزرگی از ویروس در جامعه راه افتاد که سرایت آن چندین برابر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: از دو هفته قبل مقررات سختگیرانه ای نسبتا خوبی در شهرستان رفسنجان اعمال شد و به تدریج آمار بیماران سرپایی کاهش یافت.

وی ادامه داد: در پنج روز گذشته آمار سرپایی ها کاهش پیدا کرده و آمار بستری ها چندان مطلوب نیست. در دو روز متوالی ۱۱۴ بستری داشتیم که در یک دوره عدد بستری‌ها تثبیت و کاهش چندانی نداشت.

اسماعیلی یادآورد شد : در حال حاضر با کمک مجتمع مس، اکسیژن مورد نیاز بیمارستان تأمین شده و فشار اکسیژن کافی است و بهترین درمان فعلا اکسیژن درمانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با توضیح اینکه متاسفانه بستری‌های بدحال کرونایی داریم که آمار مرگ و میرها بالطبع افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: توان ما در بخش درمان می تواند کاهش پیدا کند، تا انتشار ویروس کرونا را در جامعه کاهش ندهیم نمی توانیم در بخش درمان موفق عمل کنیم.

وی بیان کرد: طرح «حاج قاسم» طرح بزرگی در پیشگیری از بیماری کرونا است که در استان کرمان در اجرای این طرح باید بسیار پافشاری کرد.

اسماعیلی اذعان کرد: دورهمی های خانوادگی، آمار مبتلایان کرونا را بیش از هر چیز دیگری بالا می برد و باید به خانواده ها آموزش داد که دورهمی ها را کاهش دهند تا انتقال ویروس در خانواده ها کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر محدودیت ها برداشته شود  رفتار مردم نباید تغییر کند ، متذکر شد: مردم باید همچنان ماسک بزنند و پروتکل‌های بهداشتی را تا پایان سال رعایت کنند زیرا ما نمی دانیم در زمستان چه اتفاقی خواهد افتاد و باید کمک کنیم تا رفسنجان از حالت قرمز بیرون بیاید.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
دکتر اسماعیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان رفسنجان طرح شهید سلیمانی کرونا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان