سوالاتی از سفره نیم انداخته شهرداری رفسنجان برای سردار+ عکس

  • شناسه خبر: 180049
سوالاتی از سفره نیم انداخته شهرداری رفسنجان برای سردار+ عکس

کار برای سردار حاج قاسم سلیمانی استراتژیک است و باید هنر حرفه ای ارائه شود؛ چرا برای ساخت این سردیس توسط شهرداری فراخوان داده نشده است؟

خانه » اجتماعی » سوالاتی از سفره نیم انداخته شهرداری رفسنجان برای سردار+ عکس

به گزارش خانه خشتی، در همه جای دنیا هنر ابزاریست که به وسیله آن قهرمان خود را معرفی می کنند، چهره اش  را بر دیوارهای شهر نقاشی می کشند، از او سردیس ها و تندیس ها می سازند و در میدان ها و گذرگاه ها نصب می کنند.

محیط شهری در اختیار شهرداری هاست و بانی اصلی که قهرمانان و ارزشهای ما را با ابزار هنر وارد محیط شهری کند شهرداری است. آنچه مسلم است هنری که برای معرفی یک قهرمان ارائه می شود، هنر حرفه ای است و لازمه ی ارائه ی هنر حرفه ای هم استفاده از هنرمند حرفه ای است.

شهرداری رفسنجان پس از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای عرض ارادت به حاج قاسم و به تصویر کشاندن این قهرمان جهان اسلام دست به کار شده و اخیرا سردیسی از حاج قاسم در دور برگردان بولوار طالقانی و در کنار میدان سردار سلیمانی شهر رفسنجان، نصب شده است.

این سردیس هنوز رونمایی نشده و در حصار است چرا که کمترین شباهت به چهره سردار و رافت و آینده نگری ایشان را دارد.

این اثر و اقدام عجولانه برای نصب آن جای چند سوال را از شهرداری رفسنجان برجای گذاشته است:

کار برای سردار حاج قاسم سلیمانی استراتژیک است و باید هنر حرفه ای ارائه شود؛ چرا برای ساخت این سردیس توسط شهرداری فراخوان داده نشده است؟

شهرداری برای ساختن سردیس حاج قاسم چه شاخصه هایی را مد نظر قرار داده است؟

شهرداری چرا قبل از تایید ستاد مکتب سلیمانی اقدام به نصب سردیس نموده است؟

در مرحله ای از ساخت سردیس می شود روی اثر اعمال نظر کرد و هنرمند هم اعمال تغییرات کند،  چرا در آن مرحله از ستاد نظر خواهی نشد؟ و کارشناسان خود شهرداری مگر در طول انجام کار ، از پروژه بازدید نمی کردند. چرا متوجه ضعیف بودن کار نشدند؟

و سوال آخر، استفاده از هنرمند بومی به شرط توانمند بودن استفاده از بضاعت هنری بومی محسوب می شود قبول، اما ما در رفسنجان چند مجسمه ساز حرفه ای داریم؟ آیا از همه ی بضاعت بومی مجسمه ساز، خواسته شد که اثری ارائه بدهند و توانمند ترین انتخاب شود؟

شهرداری باید شرایطی را در فراخوان بوجود آورد که هنرمندان حرفه ای را جذب کند، کار راجع به شهدا باید جدی گرفته شود. شهدا به عنوان قهرمانان ارزشمند ما باید به مردم معرفی شوند. باید یاد و نامشان را حفظ کنیم. اینجا ما با حاج قاسم رو به رو هستیم . دشمنان دارند به ما نگاه می کنند ببینند ما چه می کنیم و کوتاهی در قبال  شهید پذیرفتنی نیست.

حاج قاسم ما یک انسان ابرقدرت و چهره استراتژیک دنیای اسلام است، حاج قاسم قهرمان ماست، اگر می خواهیم یاد و نامش را زنده نگه داریم و ارادتی نشان دهیم چرا اینقدر با عجله؟ چرا اینقدر بی حوصله ؟ اکنون که ستاد مکتب سلیمانی اعلام موجودیت کرده است، دیگر بهانه ای نخواهد ماند. هر شخص یا سازمانی که بانی می شود ، کار راجع به حاج قاسم انجام دهد باید تایید ستاد مکتب سلیمانی را بگیرد. ستاد غربالی است که باید هنرمند و اثرش از آن عبور کنند و نصب و رونمایی بایستی پس از کسب مجوز ستاد انجام شود.

شاید ذکر این ضرب المثل قدیمی رفسنجانی که “سفره نینداخته، نه زشت است نه خوشکل” به این معنی که تقدیم هدیه یا انجام کار بی ارزشی که زورکی و خارج از حد توان باشد، بهتر و آبرومندتر است که انجام نشود، خالی از لطف نباشد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

برچسب ها:
سردار سلیمانی شهرداری رفسنجان مجسمه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان