نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی:

قانون مالیات سنگین بر پنج کالای احتکاری، راهکار کاهش و تثبیت قیمت دلار

  • شناسه خبر: 180040
قانون مالیات سنگین بر پنج کالای احتکاری، راهکار کاهش و تثبیت قیمت دلار

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: گذاشن مالیات های سنگین بر دلار احتکاری راهکار تثبیت و کاهش قیمت دلار است.

خانه » اقتصادی » قانون مالیات سنگین بر پنج کالای احتکاری، راهکار کاهش و تثبیت قیمت دلار

حجت الاسلام حسین جلالی در گفتگو با خانه خشتی با موضوع افزایش قیمت دلار و ارز، اظهار کرد: نقدینگی در کشور ما زیاد است و تا زمانی که این نقدینگی به سوی تولید هدایت نشود وضعیت به همین منوال است و سمت هر کالایی برود، قیمت آن افزایش می یابد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این کالا می تواند خودرو، سکه، دلار، زمین و یا مسکن باشد، افزود: باید برای این پنج کالا یا برای مثال

اگر برای دلار احتکاری، مالیات عایدی بر سرمایه تعلق گیرد و از طرفی کسی که ۸۰ درصد دلار را احتکار کرده است، موظب باشد که مالیات بدهد، مسئله حل می شود و قیمت کالا پایین می آید و کسی نمی آید این نقدینگی را بر بازار سفته بازی ببرد.

جلالی تصریح کرد: متاسفانه دولت این کار را نمی کند و  از این طریق برای خودشان درآمدزایی دارند، دولت از افزایش قیمت دلار خوشحال می شود چون به وسیله فروش طلا و دلار با قیمت بالا، کسری بودجه را جبران می کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر موفق شویم قانون مالیات سنگین بر این پنج کالای احتکاری زمین، مسکن، خودرو، دلار و سکه در نظر بگیریم اینها به طرف تولید می روند و جهش تولید هم صورت می گیرد و قیمت ها هم کاهش می آید.

انتهای پیام/

برچسب ها:
افزایش دلار جلالی نماینده رفسنجان مالیات
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان