فرمانده انتظامی رفسنجان مطرح کرد؛

افزایش ۷۰۰ درصدی کشفیات مختلف توسط پلیس رفسنجان

  • شناسه خبر: 180003
افزایش ۷۰۰ درصدی کشفیات مختلف توسط پلیس رفسنجان

فرمانده انتظامی رفسنجان گفت: کشفیات شهرستان در زمینه های مختلف در شش ماه اخیر سال، ۷۰۰ درصد افزایش داشته است.

خانه » رفسنجان » افزایش ۷۰۰ درصدی کشفیات مختلف توسط پلیس رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ سرهنگ مهدی کریمی صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته ناجا با اشاره به شعار هفته ناجا «همه باهم برای امنیت» و بیان برنامه های این هفته اظهار کرد: در دو هفته اخیر پرونده های زیادی به نتیجه رسیده است از جمله کشف سرقت مسلحانه احشام که قرار بود قریب به ۷۰۰ راس دام شبانه به سرقت برده شود که توسط پلیس این عملیات منهدم و  ۶ سارق دستگیر و ۶ دستگاه خودرو توقیف شد.

فرمانده انتظامی رفسنجان با اشاره به اینکه کشفیات شهرستان در زمینه های مختلف در شش ماه اخیر سال، ۷۰۰ درصد افزایش داشته است، افزود: مردم باید بیشتر از گذشته مراقب اموال خود باشند در زمینه سرقت احشام می توان با افزایش نگهبان، استفاده از دوربین های اینترنتی و تراشه های الکترونیکی از سرقت احشام جلوگیری کنند.

سرهنگ کریمی نصب دوربین های اینترنتی و آنلاین در مغازه ها و انبارهای پسته را ضروری دانست و گفت: دزدگیرهای قدیمی کارآیی چندانی ندارد، استفاده از سیستم “مها”، در منزل و مغازه و انبار ضبط پسته توصیه می شود.

وی به افزایش سرقت خودرو در رفسنجان اشاره و خاطرنشان کرد: دزدان از سرقت پراید و وانت هم نمی گذرند و در پی این سرقت ها سرقت های بزرگی نهفته است.

فرمانده انتظامی رفسنجان با اشاره به باند سرقت خودرو در رفسنجان، عنوان کرد: این باند با پلاک فرااستانی وارد شهرستان می شوند با فرد متخلف دیگری که رفسنجانی است طرح دوستی می ریزند و اقدام به سرقت خودرو از شهرستان های سیرجان، شهربابک،کرمان و… می نمودند که از طریق پلیس در مسیرهای تردد سارقان دستگیر و مقداری طلا و جواهرات و اشیای قیمتی به ارزش قریب به ۲۰۰ میلیون و مقداری اشیای قیمتی و لوازم و دودستگاه خودرو توقیف و ۲ مرد و یک زن دستگیر می شوند.

وی افزود: نگهداری خودرو در این فصل در پارکینگ مطمئن و استفاده از دزدگیر و دوربین های اینترنتی درب جلوی منازل الزامی است.

سرهنگ کریمی ابراز داشت: سالمندان طلا و جواهرات خود را در منزل نگه ندارند در شرایط فعلی نگهداری طلا و جواهرات در صندوق امانت بانک ضروری است.

فرمانده انتظامی رفسنجان یادآور شد: مردم در زمینه سرقت خودروها مواظب باشند چراکه ممکن است سارقین پلاک خودرو را سرقت و بر روی خودروی دیگری بگذارند و اقدام به سرقت پسته یا چیزهای دیگر کنند و نصب جی پی اس بر روی خودروها الزامی است در صورت سرقت خودرو تمام اطلاعات در مورد خودرو به شخص مالک گزارش می شود در هر نقطه از کشور پلیس می تواند سارق را دستگیر نماید.

وی از افزایش ۱۳ درصدی وقوع سرقت ها در ۶ ماهه اول سال خبر داد و بیان کرد: افزایش ۳۹ درصد کشف سرقت ها نسبت به سال گذشته، کاهش ۱۳ درصدی وقوع تصادفات، کاهش ۲۰ درصدی تصادفات منجر به فوت، کاهش ۱۲ درصدی تصادف منجر به جرح در شش ماهه سال بوده است.

سرهنگ کریمی با تاکید بر اینکه آمار مصدومین نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته است، اعلام کرد: ۱۸ درصد کاهش فوت شدگان ناشی از تصادف، افزایش ۱۴ درصدی معتادان و کاهش ۵۰ درصدی دستگیری قاچاق کالا در شش ماه اول سال به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان سرهنگ کریمی نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی رفسنجان هفته ناجا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان