مدیر مجتمع مس رفسنجان در جمع کارگران:

کارگران نقشی اساسی در تولید کشور دارند

  • شناسه خبر: 17992
کارگران نقشی اساسی در تولید کشور دارند

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان صبح دیروز در آیین روز جهانی کارگر، با اشاره به نقش مستقیم کارگران در پیشرفت کشور گفت: در ایران، کارگران در تمام صحنه های اجتماعی نقشی اساسی در تولید دارند و به دلیل اهمیت این موضوع باید به مسائل آنان توجه کرد تا از مشکلات عظیم تر در آینده جلوگیری […]

خانه » آخرین اخبار » کارگران نقشی اساسی در تولید کشور دارند

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان صبح دیروز در آیین روز جهانی کارگر، با اشاره به نقش مستقیم کارگران در پیشرفت کشور گفت: در ایران، کارگران در تمام صحنه های اجتماعی نقشی اساسی در تولید دارند و به دلیل اهمیت این موضوع باید به مسائل آنان توجه کرد تا از مشکلات عظیم تر در آینده جلوگیری به عمل آید.

مهندس محمدی عمده ترین موضوع کشور را بحث کار و اشتغال عنوان کرد و افزود: از میان جمعیت ایران، نزدیک به ۲۸ میلیون نیروی کار داریم که برای ایجاد اشتغال می توانند ثروت ایجاد کنند.

وی ورود انبوه کالاهای خارجی و چینی را از مشکلات عدیده ای بیان کرد که بر سر راه تولید داخلی قرار گرفته و ادامه داد: تعطیلی واحدهای تولیدی و کشاورزی و کارگاه ها از نتایج این اقدام نادرست است.

محمدی اظهار داشت: در سال های اخیر با وجود افزایش نرخ تورم، شرکت مس در بسیاری از پروژه های سود ده شرکت کرده و از همین طریق نیز بخشی از مشکلات کاری را جلو برده است.

وی افزایش ساعات مفید کاری را برای کارگران حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: امروزه اقتصاد دولتی در هیچ جای دنیا فرجامی نخواهد داشت و باید به سمت خصوصی شدن پیش رفت؛ در غیر این صورت مصرف کننده خواهیم بود.

مدیر مجتمع مس رفسنجان از کاهش آمار بیکاری در استان کرمان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به آماری که در استان گرفته شده است، نرخ بیکاری در مقایسه با سال گذشته از ۱/۱۲ درصد به ۸/۷ در سال ۹۱ رسیده است که امیدواریم با تلاش یکایک شما نرخ بیکاری در سال آینده به نصف این مقدار برسد.

وی خاطر نشان کرد: کاهش قدرت خرید، نداشتن مسکن، عدم امنیت شغلی، عدم نظام دستمزد با توجه به شرایط اقتصادی، عدم ارائه خدمات درمانی و عدم انجام بازنشستگی پیش از موعد از عمده ترین مسائل پیش روی کارگران کشور است که برای رفع آن ها خدمت دولتمردان و مسئولین کارساز خواهد بود.

محمدی افزود: در خصوص مشاغل سخت و زیان اور نیز تلاش هایی صورت گرفته که به زودی عملی خواهد شد.

برچسب ها:
اشتغال اقتصاد امنیت شغلی بازنشستگی بیکاری ثروت خانه خشتی خصوصی دستمزد رفسنجان شرکت مس کار کارگران مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان مسکن مشاغل سخت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان