توزیع ۲۵۰ بسته معیشتی توسط خیریه آبشار عاطفه ها بین نیازمندان در رفسنجان

  • شناسه خبر: 179831
توزیع ۲۵۰ بسته معیشتی توسط خیریه آبشار عاطفه ها بین نیازمندان در رفسنجان

خیریه آبشار عاطفه ها در رزمایش کمک های مومنانه در آستانه اربعین حسینی ۲۵۰ بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند توزیع خواهد کرد.

خانه » آخرین اخبار » توزیع ۲۵۰ بسته معیشتی توسط خیریه آبشار عاطفه ها بین نیازمندان در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ نجمه قاسمی عصر امروز طی نشست خبری در جمع خبرنگاران رفسنجان اظهار کرد: خیریه بین المللی آبشار عاطفه ها دارای ۶۰۰ شعبه در ایران است و منشا تاسیس این خیریه از مشهد مقدس کلید خورد.

مدیر خیریه آبشار عاطفه های شعبه رفسنجان با اشاره به اینکه این خیریه در استان کرمان ۲۵ شعبه دارد، افزود: خیریه آبشار عاطفه ها در رفسنجان از سال ۹۱ شروع به فعالیت کرد و دارای ۴ شعبه؛ دو شعبه در شهرستان و دو شعبه دیگر در مناطق نوق و کشکوئیه قرار دارند.

وی بیان کرد: بخش اصلی فعالیت این خیریه، رسیدگی به خانواده های بی سرپرست و ایتام و اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند و حمایت از خانواده‌های دارای بیماران صعب‌العلاج و خانواده‌ای که سرپرست آن به دلیل تصادف یا بیماری از کارافتاده باشد، است.

قاسمی اضافه کرد: مراحل اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در سه مرحله در روز نیمه شعبان، ولادت امام رضا(ع)  و حضرت فاطمه (س) انجام می شود و حواله های اهدایی از سه تا هفت میلیون شروع می شود و بستگی به کمک خیران دارد.

وی یادآور شد: خیریه آبشار عاطفه ها در دوشعبه رفسنجان ۳۰۰ پرونده، شعبه کشکوئیه ۱۰۰ پرونده و شعبه نوق ۵۰ پرونده مددجو تحت پوشش خود دارند و نیازمندان تحت پوشش این شعبه ها از خدمات درمانی، اهدای سبد کالا در طول سال، اهدای پوشاک، البسه و لوازم التحریر، فرم مدرسه و کمک هزینه مدارس استفاده می کنند.

قاسمی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید قریب به سه میلیون تومان کمک هزینه مدارس، ۴ میلیون تومان حواله کفش، و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک هزینه برای تهیه گوشی همراه به دانش آموزان بی بضاعت پرداخت شده است و سه دستگاه موبایل توسط خیران به دانش آموزان بی بضاعت این خیریه اهداء شده است.

مدیر خیریه آبشار عاطفه های رفسنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰۰ خیّر در شعبه مرکزی این خیریه با ما همکاری دارند و نظارت کل شعبه های خیریه رفسنجان بر عهده شعبه مرکزی در شهرستان است.

قاسمی با بیان اینکه خیریه آبشار عاطفه ها دو شعبه در کشورعراق دارد، گفت: از ابتدای شیوع کرونا در شش ماهه اول سال ۹۹، چهار دور سبد کالا به همراه مواد شوینده و مواد ضدعفونی کننده به ۲۵۰ خانواده نیازمند تحت پوشش این خیریه توزیع شده است و از اول ماه محرم برای کمک به نیازمندان تبلیغ طرح «پویش مهر حسینی» راه اندازی کردیم که به واسطه این پویش خیران نذورات خود را به صورت نقدی و خشکبار به خیریه اهداء کردند.

وی از برگزاری رزمایش کمک های مومنانه توسط خیریه آبشار عاطفه های شعبه رفسنجان در ۱۶ مهرماه ۹۹ خبر داد و گفت: در این رزمایش ۲۵۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۴۵۰ هزار تومان به خانواده های نیازمند تحت پوشش این خیریه اهداء می شود و این کمک ها از طریق طرح «پویش مهر حسینی» جمع آوری و به دست نیازمندان خواهد رسید.

قاسمی بیان کرد: از بدو تاسیس شعبه خیریه در رفسنجان به ۳۰۰ عروس نیازمند، کمک هزینه جهیزیه اهداء شده است و همچنین ماهیانه مبلغ ۱۵ میلیون تومان خروجی هزینه های درمانی به تمامی خانواده های نیازمند تحت پوشش این خیریه است و سرمایه اولیه به ۴۰ مددجوی نیازمند در زمینه مشاغل خانگی از جمله پخت نان، رشته، تهیه سبزی، آموزش تابلوفرش و بافت آن پرداخت شده که به واسطه آن مشغول به فعالیت شدند.

مدیر خیریه آبشار عاطفه ها شعبه رفسنجان ابراز داشت: پذیرش نذری، کفاره، عقیقه و فطریه از جمله فعالیت های جانبی این خیریه است و همچنین در زمینه عقیقه در هفته ۱۰ گوسفند به خیریه سپرده می‌شود و گوشت آن در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اربعین حسینی خیریه آبشار عاطفه ها شعبه رفسنجان رزمایش کمک های مومنانه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان