۴۰ زندانی جرائم غیرعمد در رفسنجان چشم انتظار آزادی

  • شناسه خبر: 179788
۴۰ زندانی جرائم غیرعمد در رفسنجان چشم انتظار آزادی

با همکاری موکب خاتم الانبیاء و ستاددیه شهرستان رفسنجان، نذورات موکب های اربعین،نذر آزادی زندانیان جرائم غیرعمد می شود.

خانه » رفسنجان » ۴۰ زندانی جرائم غیرعمد در رفسنجان چشم انتظار آزادی

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در نشست خبری موکب خاتم الانبیای شهرستان رفسنجان با موضوع «نذر آزادی زندانیان» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر سال در مراسم اربعین حسینی یک حرکت اجتماعی، سیاسی و مذهبی بزرگی در کشور برگزار می شد و مردم برای زیارت امام حسین (ع) راهی کربلا می شدند و این حرکت و خیزش ارزشمند جهانی که تشیع انجام می داد مشت محکمی بر دهان یاوه گویانی بود که در صدد خاموش کردن زیارت امام حسین (ع) بودند.

امام جمعه رفسنجان افزود: امسال به دلیل شریط کرونایی و اهمیت داشتن سلامت مردم، هزینه و کمک های اربعین صرف آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خواهد شد که در این راستا موکب خاتم الانبیای شهرستان با همکاری دیگر موکب ها در این راه پیش قدم شدند.

وی بیان کرد: ۴۰ نفر از زندانیان شهرستان به دلیل جرائم غیرعمد در زندان به سر می برند که برای آزادی آنها به بیش از دو میلیارد تومان هزینه نیاز است که این هزینه به صورت قرض برای آزادی این زندانیان پرداخت می شود.

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: این هزینه به عنوان قرض الحسنه به زندانیان پرداخت می شود تا بعد از آزادی و برگشت به کار و اشتغال بخش عمده این پول در یک بازه زمانی توسط فرد زندانی برگردانده شود.

وی خاطرنشان کرد: خیرانی که می خواهند برای بازسازی عتبات عالیات کمک کنند می توانند بخشی از کمک های خود را به این امر اختصاص دهند.

ایمان شهسواری دادستان رفسنجان در این جلسه اظهار کرد: ظرفیت زندان رفسنجان ۲۵۰ نفر است که هم اکنون در بند بسته زندان ۴۰۰ نفر زندانی داریم که بیشتر از ظرفیت زندان است.

وی با بیان اینکه ۴۰ نفر از این زندانیان به دلایل مختلف، جرائم غیرعمد دارند، افزود: کل زندانیان در زندان رفسنجان ۷۰۰ نفر هستند که زیبنده شهری چون رفسنجان نیست.

دادستان رفسنجان با اشاره به اینکه حقیقت دین کسب رضایت الهی است و رضایت اولیای الهی از جمله امام حسین (ع) موجب رضایت خداوند است،تصریح کرد: با کمک موکب خاتم الانبیاء و امام جمعه شهرستان و خادمان موکب کار آزادی زندانیان جرائم غیرعمد انجام می شود و این کار باقیات صالحاتی برای بانیان این عمل خواهد بود.

مهدی ولی اختیارآبادی رئیس زندان رفسنجان با بیان اینکه ۴۰۰ نفر زندانی در بند بسته داریم، گفت: ظرفیت زندان ۲۵۰ نفر و آمار کل زندان ۷۰۰ نفر است.

وی افزود: به دلیل جمعیت بالای زندان، زندانیان در داخل زندان جایی برای استراحت ندارند.

رئیس زندان رفسنجان گفت: سال ۹۱ یک نفر زندانی، سال ۹۳ یک نفر، سال ۹۴ سه نفر، سال ۹۵ دو نفر، سال ۹۶ شش نفر، سال ۹۷ پنج نفر و سال ۹۸ پنج نفر و مابقی زندانیان تا ۴۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد سال جاری هستند.

علی میربابایی مسؤول موکب خاتم‌الانبیاء (ص) رفسنجان هم با بیان اینکه کار برای امام حسین (ع) زیبا و پسندیده است، گفت: تا اربعین تعدادی از زندانیان با کمک خیران آزاد می‌شود و این فعالیت تا ۲۸ ماه صفر ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان نذر اربعین نشست خبری موکب خاتم الانبیای رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان