دیدار گروه فرهنگی خادمین شهدای رفسنجان با برادر شهیدان رمضانی پور+ تصاویر

  • شناسه خبر: 179776
دیدار گروه فرهنگی خادمین شهدای رفسنجان با برادر شهیدان رمضانی پور+ تصاویر

گروه فرهنگی خادمین شهدای رفسنجان با حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه سابق رفسنجان و برادر شهیدان رمضانی پور دیدار و گفتگو کردند.

خانه » آخرین اخبار » دیدار گروه فرهنگی خادمین شهدای رفسنجان با برادر شهیدان رمضانی پور+ تصاویر

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام عباس رمضانی پور در این دیدار با گرامیداشت یاد و نام شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم از پدر و مادرهای شهدا به عنوان سمبل های مقاومت و ایثار یاد کرد و گفت: می توان به جرات گفت انگیزه تمام رزمندگان دوران دفاع مقدس، الهی بود و با سلاح ایمان توانستند جلوی دشمن را بگیرند.

وی افزود: در عملیات طریق القدس که هفت آذر سال ۶۰ انجام شد سونسگرد، هویزه و بستان آزاد شد و در عملیات ثامن الائمه که در پنج مهرماه ۶۰ انجام شد بنده در جمع رزمندگان در این عملیات ها شرکت داشتم.

حجت الاسلام رمضانی پور بیان کرد: تا سوم خرداد ۶۱ بخش عمده ای از اراضی در نواحی مختلف در دست عراقی ها بود بقیه جاها قریب به ۱۸ هزار کیلومتر را از دست عراقی ها خارج کردیم.

وی با اشاره به اقتدار بزرگ عملیات های سال ۶۴ زدن پل و عبور کردن از آن، تصریح کرد: رزمندگان برای دنیا به جبهه نرفته بودند به خاطر همین بود که چنین پیروزی هایی رقم خورد، درست است که خسارت جبران ناپذیری در این دوران داشتیم ولی در مجموع، این خسارت ها به حفظ انقلاب و کشور می ارزید.

حجت الاسلام رمضانی با بیان اینکه خیلی از انقلاب ها در سوریه فلسطین و لبنان و … بالای یک میلیون نفر کشته داده ولی دستاوردی نداشتند، افزود: جمهوری اسلامی با داشتن مردان و زنان باهمت بود که توانست انقلاب را حفظ کنند و قریب به پنج میلیون نفر از رزمندگان در اوایل جنگ حضور فیزیکی در جبهه ها داشتند و اکثر ملت ایران با کمک های مالی و معنوی پشتیبان جنگ بودند.

وی یادآور شد: روز ۳۱ شهریورماه که عراق حمله کرد روز دوم مهر همان سال برای آموزش نظامی به پادگان نظام آباد تهران رفتم و به عنوان بسیجی سپاه قم به جبهه اعزام شدم، هفت تا هشت بار در جبهه ها حضور داشتم و چندین بار زخمی شدم و در یکی از عملیات ها  از ناحیه سر، پا و… جانباز شدم.

رمضانی پور اذعان داشت: در آن زمان ۱۴۰۰ طلبه جوان که معمولا سنین ۱۷ تا ۲۰ داشتند برای جنگ آمادگی داشتند این نشان می دهد آن زمان همه پای کار بودند.

وی بیان کرد: اخوی بنده شهید علی رمضانی پور مسئول آموزش بسیج رفسنجان بود که از اسفند ماه سال ۶۰ در عملیات فتح المبین به جبهه رفت و در اول فروردین ماه همان سال به شهادت رسید و هم اکنون در شریف آباد کشکوییه دفن است و شهید محمد رمضانی برادر دیگر بنده سال ۶۱ که برای عملیات رمضان رفته بود از جبهه برگشت ولی در سال ۶۲ در عملیات والفجر ۳ در منطقه مهران مفقود شد و در سال ۷۰ به واسطه دعایی پدرم که از خدا خواسته بود جنازه فرزندش را برگرداند این شهید بعد از ده سال پیدا شد و به خاک سپرده شد.

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به بیان خاطره ای از شهید مفقود الاثر گفت: به خاطر شرایط اقتصادی سختی که پدرمان داشت شهید محمد هیچوقت نتوانست به زیارت امام رضا(ع) برود، زمانیکه جنازه این شهید پیدا شد از طریق قطار این شهید را ناخواسته به مقصد مشهد داخل حرم بردند و طواف دادند و شهید یک زیارت طلب داشت که به اینصورت به زیارت امام رضا (ع)رفت.

وی با بیان خاطره ای دیگر از این شهید می پردازد و تصریح می کند: وقتی خبر شهادت برادرمان را به خانواده های ما می دهند برای مادرمان شوک ایجاد شد که به واسطه این شوک بیماری قلبی که داشتند درمان می شود.

حجت الاسلام رمضانی پور با بیان خاطرات دوران جنگ و از جزایر مجنون و اینکه اولین باری که عراق شیمیایی زد، گفت:  یک عملیاتی را باید انجام می دادیم که از هر گردانی ۲۷ نفر باید جدا می شدند که سرعت عمل زیاد داشته باشند تا بتوانند ظرف چند ساعت خاکریز دشمن را بگیرند، گردان بهرام سعیدی بودیم. شهید محمد جعفری معاون گردان بود، بهرام سعیدی این وظیفه را بر عهده من گذاشت، ۱۰۰ نفر می خواستند جزو ۲۷ نفر باشند التماس می کردند که جزو ۲۷ نفر باشند، با یک سختی ۲۷ نفر از بین گردان جدا کردیم این نشان می داد رزمندگان برای شهادت و جنگیدن در جبهه از همدیگر سبقت می گرفتند.

گفتنی است  شهید علی رمضانی پور متولد ۱۳۳۸ در اول فروردین ماه ۶۰ در عملیات فتح المبین به شهادت رسید و شهید محمد رمضانی پور متولد ۱۳۴۴ در عملیات والفجر ۳ در منطقه مهران مفقود گردید و در سال ۷۰ بعد از ده سال دوری به وطن بازگشت.

انتهای پیام/

برچسب ها:
خادمین شهدای رفسنجان رفسنجان شهیدان محمد و علی رمضانی پور
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان