رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان رفسنجان:

۸۱۶ شغل در سامانه ملی رصد اشتغال رفسنجان ثبت شد

  • شناسه خبر: 179572
۸۱۶ شغل در سامانه ملی رصد اشتغال رفسنجان ثبت شد

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی رفسنجان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۸۱۶ شغل از تعهدات دستگاه های اجرایی رفسنجان وارد سامانه رصد شده است که از تعهدمان در این سامانه عقب هستیم.

خانه » رفسنجان » ۸۱۶ شغل در سامانه ملی رصد اشتغال رفسنجان ثبت شد

به گزارش خانه خشتی؛ محمود شریفی امروز در جلسه کارگروه اشتغال و کارآفرینی شهرستان رفسنجان در محل فرمانداری اظهار کرد: تعهد شغلی امسال ۲ هزار ۵۸۲ نفر بوده که طبق آمار،  اداره صمت با تعهد ۴۵۰ نفر ۵۴۱ نفر ، اداره راه و شهرسازی با تعهد ۴۹۱ نفر ۲۲ نفر را ثبت سامانه رصد کردند و برخی دستگاه ها هم آماری ثبت سامانه نکردند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی رفسنجان با اشاره به اینکه ۸۱۶ شغل تا کنون در سامانه رصد ثبت شده است، افزود: اعتبارات در بحث مشاغل خانگی امسال نسبت به سال های گذشته که به دو تا سه میلیارد می رسید به ۵۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

وی بیان کرد: تعداد رشته های سامانه رصد برای پرداخت وام از ۳۰۰ رشته به ۵۶ رشته کاهش یافته است.

زاهدی کارشناس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی رفسنجان بر ثبت اطلاعات اظهارنامه مالیاتی متقاضیان تاکید داشت و گفت: از زمان تشکیل پرونده برای متقاضیان تا زمان دریافت اعتبار  فقط ۴۵ روز مهلت است و سیستم به صورت اتوماتیک افراد متقاضی که به مرحله نهایی نرسیدند حذف و فرد دیگری جایگزین خواهد شد.

وی افزود: سقف اعتبار قرار بود ۵۰ میلیون تومان باشد ولی با توجه به اینکه اعتبار ابلاغیه ۴۹۰ میلیون تومان است سقف ۲۰ میلیون تومان برای طرح های متقاضیانی که از اجرای ۱۰۰ درصدی آن اطمینان حاصل شود تعلق می گیرد.

زاهدی با بیان اینکه اولویت اعتبار برای طرح پشتیبان است، گفت: فعالیت طرح های پشتیبان همانند مشاغل خانگی است ولی با این تفاوت؛ برای طرح هایی است که در منزل برای شخص پشتیبان که طی قرارداد مشخص اجرا می شود، تعلق می گیرد.

کارشناس اداره کار رفسنجان عنوان کرد: ۵۶ رشته اولویت دار اعلام شده است سعی شده اعتبار این طرح ها زودتر پرداخت شوند  این طرح ها شامل طرح هایی در حوزه میراث فرهنگی و کشاورزی؛ دامداری، پرورش گاو و گوسفند، بسته بندی سبزیجات، پرورش زنبور عسل، بسته بندی زعفران و… است.

وی خاطرنشان کرد: یرای مشاغل خانگی در حوزه عشایر و روستایی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای طرح های پشتیبان در نظر گرفته شده است و همچنین ۱۷۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری در سامانه کارا برای استان کرمان ابلاغ شده است که بیشتر برای طرح های تکمیلی است.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان