امام جمعه رفسنجان در گفتگو با خانه خشتی:

حجاب، جنبه قانونی دارد/ امر به معروف و نهی از منکر عملی خیرخواهانه برای مردم

  • شناسه خبر: 179307
حجاب، جنبه قانونی دارد/ امر به معروف و نهی از منکر عملی خیرخواهانه برای مردم

امام جمعه رفسنجان گفت: حجاب، جنبه قانونی دارد کسی حق ندارد در ملاعام بی حجاب باشد و قانون شکنی کند، حتی گردشگران خارجی هم باید قانون حجاب را رعایت نمایند و رعایت آن بر مسلمان و غیرمسلمان در کشور اسلامی لازم است.

خانه » رفسنجان » حجاب، جنبه قانونی دارد/ امر به معروف و نهی از منکر عملی خیرخواهانه برای مردم

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در گفتگو با خانه خشتی با موضوع “امر به معروف و نهی از منکر” اظهار کرد: یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) از آغاز حرکت تا روز عاشورا مسئله امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

امام جمعه رفسنجان با تاکید بر اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر قیام الی الناس و عملی خیرخواهانه برای مردم است، این مسئله باید به صورت جدی مورد توجه و عنایت قرار گیرد.

وی افزود: مسئله حجاب و نهی از بدحجابی به عنوان عملی خیرخواهانه باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه حجاب نشانه حریت، شخصیت و پایبندی به قانون، شرع و احکام الهی و اسلامی است.

حجت الاسلام عسکری با اشاره به اینکه یکی ازمسائل الهی مانند پوشش مناسب هم از احکام الهی و هم جنبه قانونی دارد، گفت: برخی اعمال، جنبه حکم الهی دارند مانند نماز و روزه که از ارکان دینی و الهی است و به خود شخص و خدا بر می گردد ضمن اینکه روزه خواری در ملا عام ممنوع قانونی است و جنبه قانونی دارد.

وی افزود: حجاب، جنبه قانونی دارد کسی حق ندارد در ملاعام بی حجاب باشد و قانون شکنی کند، حتی گردشگران خارجی هم باید قانون حجاب را رعایت نمایند و رعایت آن بر مسلمان و غیرمسلمان در کشور اسلامی لازم است.

حجت الاسلام عسکری خاطرنشان کرد: حجاب و رعایت پوشش اسلامی گذشته از نشانه شخصیت و بزرگواری و مصونیت است نشانه آزادگی است و رعایت آن بر مرد و زن واجب است.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به تاریخچه حجاب از زمان آفرینش، گفت: پوشش همراه با آفرینش انسان بوده و به عنوان ارزش در بهشت از زمان حضرت آدم و هوا مطرح بوده تا به الان که در همه ادیان وجود دارد.

وی یادآور شد: در صدراسلام هم اگر خانمی بی حجاب بود به عنوان برده و خانم با حجاب به عنوان آزاده محسوب می شده است.

حجت الاسلام عسکری با اذعان بر اینکه حجاب از ضروریات دین اسلام است و مختص همه ادیان است و با اشاره به آیه ۳۰ سوره مبارکه نور، بیان کرد: رعایت حجاب فقط مختص خانم ها نیست قرآن در سوره نور اول به مردان بعد به زنان در خصوص حجاب تذکر می دهد.

امام جمعه رفسنجان ابراز داشت: رعایت پوشش مناسب، نشانه شخصیت باعث مصونیت و حفظ حیثیت و آبروی فرد است و امر به حجاب امری به کار خیر است.

وی در خصوص وضعیت حجاب در شهرستان گفت: در رفسنجان که شهری مذهبی با مردم متدین و سابقه فرهنگی که دارد یک مورد بی حجابی هم زیاد است و ممکن است اقلیت های مذهبی هم در شهر باشند که رعایت نمی کنند آنها باید برای حفظ قوانین حجاب را رعایت کنند.

حجت الاسلام عسکری با تاکید بر اینکه در راستای حجاب و عفاف اقداماتی انجام شده است، یادآور شد: کمیته هایی در این خصوص فعال شده اند و فعالیت هایی در خصوص تذکرهای لسانی به بانوان بی حجاب و تقدیر از خانم های باحجاب در دستور کار است.

وی اضافه کرد: تمامی حرکت هایی که در راستای حجاب و عفاف صورت می گیرد حرکت هایی اصلاحی، خیرخواهانه و آگاهی بخشانه در جهت اصلاح بهتر امور است.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان امر به معروف و نهی از منکر حجاب و عفاف
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان