نرخ جدید نان و شیر در رفسنجان اعلام شد

  • شناسه خبر: 178467
نرخ جدید نان و شیر در رفسنجان اعلام شد

با توجه به مصوبه استانداری کرمان در جلسه ستاد تنظیم بازار رفسنجان قیمت جدید نان در شهرستان تعیین و مصوب شد.

خانه » رفسنجان » نرخ جدید نان و شیر در رفسنجان اعلام شد

به گزارش خانه خشتی؛ جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان رفسنجان ظهر امروز با حضور فرماندار و اعضای ستاد در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان در این جلسه گفت: تلاش ما این است که مشکلات نانوایان و مردم حل شود و کیفیت نان به حدی برسد که هم برای مصرف کننده هم نانوا مقرون به صرفه باشد.

وی با اشاره به اینکه رفسنجان دارای ۸۲ واحد نانوایی ماشینی، ۶۴ نانوایی حرارتی غیر مستقیم،  ۱۸۵ واحد نانوایی تافتون، ۶ نانوایی بربری و ۶ نانوایی سنگک است، افزود: مردم نباید نسبت به کاهش وزن و کیفیت نان ناراضی باشند طوری عمل شود قیمت و وزن نان متعادل باشد.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: نان قبلا ۳۸۰ گرم با قیمت ۶۰۰ تومان بوده ولی استانداری اعلام کرد با وزن ۲۸۰ گرم با قیمت ۶۰۰ تومان عرضه شود، باید با رعایت قیمت استانداری، قیمتی اعلام شود تا نان با کیفیت و با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

وی عنوان کرد: کاهش وزن نان باعث می شود یا نان سوخته یا بی کیفیت شود لذا باید تدبیری باشد که کمی خمیر و وزن افزایش پیدا کند و قیمت هم مناسب باشد تا به خریدار هم فشار وارد نشود.

عسکری مسئول صنف نانوایان رفسنجان با تاکید بر اینکه قبلا نان ۳۸۵ گرم و قیمت آن ۶۰۰ تومان بوده، گفت: استانداری وزن چانه را به ۲۸۰ گرم کاهش داده با همان قیمت قبل، در حالی که نان با این وزن کیفیت پخت ندارد و ضایعات زیادی در برخواهد داشت و از نظر مصرف گاز و برق مقرون به صرفه نیست.

عسکری پیشنهاد داد نان با وزن ۴۷۰ گرم با قیمت هزار تومان عرضه شود که هم به صرفه نانوا و هم مشتری باشد.

حسنی رئیس اداره غله شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه افزایش ناگهانی قیمت نان از ۶۰۰ به هزار تومان بار روانی زیادی بر جامعه ایجاد می کند، گفت: باید قدرت خرید مردم را در نظر گرفت و عادلانه برخورد کنیم چرا که مردم از افرایش قیمت نان ناراضی هستند.

وی تصریح کرد: شهرستان رفسنجان  تعداد ۳۵۳ نانوایی دارد که ۱۸۵ نانوایی، تافتون است.

در پایان این جلسه پس از اظهار نظر و بررسی قیمت ها توسط اعضای ستاد تنظیم بازار؛ قیمت نان تافتون با وزن ۴۲۰ گرم، ۹۰۰ تومان، نان دوار ماشینی با وزن ۴۵۰ گرم ۹۰۰ تومان، نان حرارتی با وزن ۵۲۰ گرم، هزار تومان، نان بربری با وزن ۴۷۰ گرم ۹۰۰ تومان و سنگک با وزن ۴۷۵ گرم با قیمت هزار و ۲۵۰ تومان تعیین شد.

شاهین حریری رئیس اداره صمت رفسنجان اظهار کرد: در تیر ماه امسال هفت تن سهمیه شکر به رفسنجان اعلام شد و در حوزه خانوار ۱۰۲ تن توزیع شد در مرداد ماه سهیمه خانوار ۱۵۳ تن اعلام شد که ۲۰۵ تن توزیع شد.

وی با اشاره به افزایش قیمت شیر در رفسنجان گفت: طبق مصوبه اخیر قرار بود شیر درب گاوداری ۲۸۰۰ تومان خریداری و به قیمت ۳ هزار و ۲۰۰ تومان  به دست مصرف کننده برسد، اما شرکت تعاونی با افزایش خودسرانه قیمت باعث شده شیر کیلویی ۴ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد و برای مصرف کنندگان چالش ایجاد کند.

حریری افزود: پیشنهاد می دهیم شیر کلیویی ۲۸۰۰  تومان درب گاوداری خریداری و به قیمت ۳۵۰۰ تومان به دست مصرف کننده  برسد.

فرماندار رفسنجان در ادامه با هشدار نسبت به افزایش خودسرانه قیمت ها در شهرستان، تاکید کرد: برخی تولیدکنندگان شیر در روزهای اخیر بدون هماهنگی ستاد تنظیم بازار شهرستان و بصورت خودسرانه قیمت شیر را افزایش داده اند که در صورت تکرار چنین اقدامی با آنها برخورد خواهد شد.

فصیحی هرندی بیان کرد: هر گونه افزایش قیمت مواد لبنی به صورت تخصصی توسط ستاد تنظیم بازار شهرستان صورت می گیرد و اجازه نمی دهیم کسانی به صورت خودسرانه به افزایش قیمت در این حوزه اقدام کنند و قیمت ارزاق عمومی مانند شیر و نان که در سبد اصلی خانوارها قرار دارند از قیمت های متوسط کشوری بیشتر باشد.

فرماندار رفسنجان در ادامه قیمت جدید هر کیلوگرم شیر خام در شهرستان برای مصرف کننده را ۳۵۰۰ تومان اعلام کرد.

فصیحی هرندی دلیل افزایش قیمت نان را وزن بیشتر چانه نان عنوان کرد و در عین حال افزود: نانوایان به درخواست مشتری می توانند وزن چانه نان را افزایش داده و به ازای این افزایش وزن چانه، قیمت نان را بالاتر ببرند که همانگونه بیان شد فقط این موضوع باید به درخواست مشتری صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: قیمت نان را به خبازی‌های شهرستان رفسنجان اعلام کرده‌ایم و این مصوبه از امروز چهارشنبه ۸ مرداد قابل اجراست البته خبازی ها وظیفه دارند نان مرغوب را با قیمت اعلام شده پخت کنند و در اختیار شهروندان قرار دهند.

وی تاکید کرد: بازرسان اداره صمت و تعزیرات حکومتی دقیقا به این مسئله رسیدگی خواهند کرد و مردم نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف، داشتن شکایت و انتقاد با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند‌.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
جلسه ستاد تنظیم بازار رفسنجان نرخ نان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد علي باقري

    افزايش قيمت نان در موقعيت فعلي كه بعلت شيوع كورونا و كسادي و افزايش هزينه زندگي كار نابخردانه اي است كه روي ساير مايحتاج زندگي نيز اثر خواهد گذاشت و به نظر ميرسد عده اي سعي در ناراضي كردن مردم خصوصا طبقه مستضعف جامعه را دارند
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان