پیشکسوت دفاع مقدس مطرح کرد؛

خط قرمز سردار سلیمانی، ولایت بود

  • شناسه خبر: 178382
خط قرمز سردار سلیمانی، ولایت بود

حاج عباس علیزاده گفت: هرکس که پیرو فرمایشات ولایتش باشد یعنی راه حاج قاسم را ادامه داده است. خط قرمز سردار سلیمانی ولایت بود ماهم خط قرمزمان ولایت است.

خانه » فرهنگی مذهبی » خط قرمز سردار سلیمانی، ولایت بود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خانه خشتی، عباس علیزاده یکی از همرزم های شهید حاح قاسم سلیمانی و بازنشسته ی سپاه و از یادگاران لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس به بهانه راه اندازی این لشکر در گفت و گو با خبرنگار خانه خشتی گفت: تاریخ اعزام من به جبهه ۲۰ مرداد سال ۶۰ بود، قبل از اینکه به جبهه اعزام شویم مسئول آموزش ما شهید حاج قاسم سلیمانی درکرمان بودند و فرمانده ی گردان شهید حاج مهدی کازرونی بود؛ هنگامی که به اهواز رسیدم آبادان در محاصره بود و اولین عملیات ما عملیات ثامن الائمه به فرماندهی حاج قاسم که آبادان را از محاصره بیرون آوردند.

وی افزود: یک ماه قبل از عملیات فتح المبین تیپ ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی شکل گرفت، حاح قاسم ابهت خاصی در بین فرماندهان کل تیپ ها و لشکرهای سپاه در کشور داشتند، در همان زمان که جوان ۲۴سال بیشتر نبود از لحاظ نظامی فرد ماهری بود، در عملیات فتح المبین منطقه وسیعی از دشت عباس آزاد شد و اسرای زیادی هم گرفته شد بعد از آن مرخصی نرفتیم تا منجر شد به آزاد سازی خرمشهر و تیپ ثارالله به لشکر ثارالله در سال ۶۱انتقال یافت.

عیلزاده خاطره ای از سردار سلیمانی بیان کرد: عملیات کربلای ۵ به فرماندهی شهید حاج علی محمدی پور بود. عملیات آغاز شد و دژ دشمن شکسته شد و حاج علی قبل از رسدن به دژ به شهادت رسید، حاج قاسم رمز عملیات را در بی سیم به اسم حبیب گذاشته بودند، تعداد زیادی از بچه های گروهان به شهادت و یا زخمی شده بودند، ۱۰۰ کیلو متر رفته بودیم که سردار تماس گرفت و گفت موقعیتمان را اعلام کنیم، گفتم حبیب ما تقریبا۵۰۰کیلو متر راع را جلو رفتیم ایشان من را تشویق و دلداری دادند. ۲۰دقیقه بعد دوباره تماس گرفتند موقعیت را از من خواستند و ما ۲۰۰ یا ۲۵۰ متر بیشتر نرفته بودیم که به دروغ گفتم : ما ۱۰۰۰کیلو متر جلو رفتیم حاج قاسم شروع به تشویق کردند و ما راه را ادامه دادیم تا جایی که دیگر نیرو نداشتیم ۴کیلو متر میخواستیم تا سرپل را بگیریم و به سردار گفتم: ما سرپل را گرفتیم گردان بعدی را بفرست یک ساعتی طول کشید تا گردان شهید تیاری رسید. هنگامی که به مکان گروهان ما رسیدند و دیدند کسی نیست حاج مهدی با من تماس گرفت گفت عباس اینجا نیرویی نیست گفتم حاج مهدی بجنگ هیچ کس نیست اگر آن روز من این دورغ مصلحتی را نگفته بودم ادامه عملیان کند پیش میرفت یا ممکن بود لو برود.

در پایان عباس علیزاده درباره اینکه چگونه میتوانیم راه حاج قاسم را ادامه دهیم گفت: باید پیرو مقام معظم رهبری باشیم وهرکس که پیرو فرمایشات ولایتش باشد یعنی راه حاج قاسم را ادامه داده است. خط قرمز سردار سلیمانی ولایت بود ماهم خط قرمزمان ولایت است .

گفتگو از فاطمه سادات حسینی

انتهای پیام/

برچسب ها:
حاج قاسم سلیمانی عباس علیزاده لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان