امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛

نمایندگان مجلس اولویت های مردم و کشور را شناسایی و برای حل آنها اقدام کنند

  • شناسه خبر: 178230
نمایندگان مجلس اولویت های مردم و کشور را شناسایی و برای حل آنها اقدام کنند

امام جمعه رفسنجان گفت: مجلس انقلابی باید اولویت های مردم و کشور را به خوبی شناسایی و برای مشکلات چاره جویی کند، تنها حرف زدن فایده ندارد، راه حل ارائه دهند و قوانینی کارشناسانه تصویب و از مسائل حاشیه ای و غیر ضروری پرهیز کنند.

خانه » آخرین اخبار » نمایندگان مجلس اولویت های مردم و کشور را شناسایی و برای حل آنها اقدام کنند

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته با دعوت نمازگزاران به تقوی الهی و انجام واجبات و با اشاره به سالروز حضرت ابراهیم (ع)، عیسی بن مریم و روز دحوالارض و تجلی رحمت الهی در گسترش زمین از زیر خانه کعبه اظهار کرد: در قرآن دحوالارض آمده است و از روزهای با ارزشی است که به آن سفارش شده است و همچنین سالروز سفر تاریخی امام رضا (ع) از مدینه به خراسان در سال ۲۰۰ هجری که زیارت این امام در این روز سفارش شده است.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نهاد نگهبان در۱۳۵۹ و جایگاه مهم این نهاد تصریح کرد: وظیفه مهم نظارت بر انتخابات و تایید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است و تمامی مصوبات مجلس شورای اسلامی باید با نظر شورای نگهبان تطبیق داشته باشد.

وی با اشاره به فرمایشی از امام راحل افزود: حضور شورای نگهبان در قانون اساسی حضور مبارکی است؛ تشخیص شورای نگهبان تشخیص یک عده انسانهای عادل و بی طرف نسبت به صلاحیت هاست.

خطیب نمازجمعه شهرستان بر جایگاه هم شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: نظارت شورای نگهبان باید استصوابی باشد، به خاطر شرایط و جایگاه مهم شورای نگهبان است که خیلی ها می خواستند شورای نگهبان را از داخل و خارج تضعیف نمایند اما به لطف خداوند و بصیرت مردم تاکنون نتوانستند جایگاه آن را تضعیف کنند و محدوده اختیاراتش را کاهش دهند.

حجت الاسلام عسکری با اشاره به روز بهزیستی و تامین اجتماعی گفت: ۴۷ هزار ۵۰۰ خانوار با جمعیت ۱۱۸ هزار نفر یعنی ۴۷ درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و سازمان تامین اجتماعی ۱۹۳ میلیارد تومان مستمری به این قشر پرداخت کرده است .

وی با تاکید بر اینکه صنعت بیمه باید گسترش یابد عنوان کرد: ضرورت دارد مردم از همه جهات بیمه حوادث، سیل، زلزله ، کارگاه، دامداری و… خود را بیمه نمایند.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: وقتی سیل آمد دولت مجبور شد هزینه های سیل را از بیت المال بردارد این در حقیقت دست کردن در جیب مردم است راه اساسی ودرست آن این است که صنعت بیمه توسعه پیدا کند.

حجت الاسلام عسکری با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس با مقام رهبری از طریق ویدئو کنفرانس خاطرنشان کرد: مقام رهبری که از این مجلس به عنوان مجلس امید و انتظار یاد می کنند انتظار دارد که به عنوان مجلسی انقلابی که قوی ترین مجلس بعد از انقلاب است اولویت های مردم و کشور را به خوبی شناسایی کنند و برای مشکلات چاره جویی کنند؛ تنها حرف زدن فایده ندارد، راه حل ارائه دهند و قوانینی کارشناسانه تصویب از مسائل حاشیه ای و غیر ضروری پرهیز کنند.

وی  ادامه داد: توقع مردم و رهبر انقلاب از مجلس این است که در جهت همکاری و تعامل و سایر قوا باشند اگر باهم باشند و کارها را پیش ببرند امیدی هست مشکلات حل شود وگرنه دعوا و درگیری بر مشکلات اضافه می کند.

امام جمعه رفسنجان به مشکل مسکن اشاره ای کرد و گفت: برای بعضی ها خانه دار شدن یک رویای دست نیافتنی شده است، دولت در این قضیه یک عقب ماندگی مزمن دارد، درست است که مجلسی ها طرحی ارائه داده اند و بر خانه های خالی مالیات بسته اند؛ خیلی به این کارهایشان دلخوش نکنند، این راه چاره و درمان نیست.

وی ادامه داد: این جوانی که تازه ازدواج می کند نمی تواند خانه گران قیمت را اجاره یا بخرد، این همه نیش و نق زدند به خانه های مسکن مهر ، یکی از راه حل های کاهش قیمت، انبوه سازی مسکن است که زمین مجانی دولت در اختیار انبوه سازان بگذارند و با متراژه های کم برای جوانان ساخته شود.

خطیب نماز جمعه شهرستان گفت: مشکل مسکن باید ریشه ای است، بر مشکل گرانی و تورم باید نظارت جدی و قانونمند باشد   همه چه جوان تحصیل کرده و چه جوان غیر تحصیل کرده باید شغل و مسکن داشته باشد.

وی با اشاره به کاهش ارزش پول ملی عنوان کرد: اینکه زمین یا خانه ای بفروشیم و در ارز سرمایه گذاری می شود، اینها راه درمان نیست، باید منابع و پتانسیل های انسانی در راستای جهش تویلد به کار گرفته و استفاده شود.

عسکری گفت: خام فروشی یکی از بلاهای کشور است و دشمنان از داخل و خارج دنبال آسیب زدن به آن هستند دشمنان را باید بشناسانیم و سرجایشان بگذاریم و امید را به مردم القا کنیم.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به  قرارداد همکاری ایران و چین در فضای مجازی و تشکر از مردم به خاطر حساسیت نسبت به مسائل و استقلال کشور ادامه داد: یک عده ای می خواهند موج سواری کنند و از این جریان یک فتنه دیگری به وجود آورند، هیچ قراردادی نهایی نشده است که اگر قراره نهایی شود باید رهبر و مجلس وشورای نگهبان تایید کنند؛ نه مجلس، نه دولت، نه آحاد مردم هرگز اجازه نخواهند یک وجب از کشور در اختیار بیگانه قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان حجت الاسلام عکسری خطبه های 27 تیرماه 99
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان