یادداشت/

حقیقت یک استعفا

  • شناسه خبر: 178190
حقیقت یک استعفا

باید پرسید که چه شده است که تقاضای شفافیت از طرف دو یا سه رسانه منتقد در مورد چند قرارداد شهرداری اینچنین باعث آشفتگی خاطر این افراد شده است؟

خانه » اجتماعی » حقیقت یک استعفا

در ماه های اخیر مهمترین موضوع مطرح در سطح کشور بحث کرونا بوده است. اما در سطح شهرستان ها گاه مسائلی این امر را تحت الشعاع قرار داده است. در چند روز اخیر در کنار بالا رفتن آمار کرونا در رفسنجان، شاید یکی از مهمترین موضوعات استعفای شهردار بوده است. آقای عظیمی زاده در سال ۹۶ سکان شهرداری رفسنجان را به دست گرفت و طی یک دوره ۳ ساله عملکردی نسبتا مطلوب و عمدتا چشم نواز از خود به جای گذاشت. اما استعفای نام برده با حواشی نسبتا دامنه داری همراه بود که همچنان نیز در افواه عمومی مطرح است. در بادی امر شورای شهر و به طور مشخص رئیس شورا، توپ را در زمین رسانه های منتقد انداختند و نقدهای مطرح در زمینه فعالیت های شهرداری را موجب استعفای شهردار دانسته اند. این سخن از وجوه مختلف محل مناقشه است. در ابتدا باید روشن ساخت گروهی که هم اکنون اکثریت شورای شهر را در اختیار دارد مدعی شفافیت در عملکرد، آزادی بیان و نقد و رجوع به خواست عمومی شهروندان است. حال باید پرسید که چه شده است که تقاضای شفافیت از طرف دو یا سه رسانه منتقد در مورد چند قرارداد شهرداری اینچنین باعث آشفتگی خاطر این افراد شده است. جواب واضح است یا آن گفته ها صرفا شعار بوده و برای تاثیرگذاری در عموم جامعه مطرح گردیده است یا اشکالی در کار است که نباید عیان شود و شاید هم هر دو.
آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است.
از طرف دیگر باید پرسید آیا تقاضای شفافیت از مسئولین، امر مذموم و ناپسندی است؟ تنها نگاه دیکتاتور مآبانه است که هیچگونه نقد و سوالی را بر نمی تابد. چگونه می توان تصور کرد که مسئولی تنها با طرح ۲ یا ۳ سوال در رسانه ها آنچنان برآشفته شود که عطای مسئولیت را به لقای آن ببخشد. این تحلیلِ بسیار سطحی و نازلی است اگر تصور شود که صرف مطرح شدن چند سوال و تقاضای شفافیت در قراردادهای شهرداری منجر به استعفای شهردار شده است که اگر چنین است همان بهتر که چنین مسئولی در چنین جایگاهی قرار نگیرد. مسئولی که از پاسخ دادن به چند سوال مشخص و ساده عاجز است کجا لیاقت چنین مسئولیتی را دارد. بنابراین با توجه به این دو امر می توان نتیجه گرفت که دلایل استعفای شهردار رفسنجان ارتباطی به سوالات مطرح شده در رسانه ها ندارد. شاهد این امر آن است که در دی ماه ۹۸ نیز نامبرده از شهرداری رفسنجان استعفا داده بود که مورد مخالفت قرار گرفت. سوال این است که آیا در آن زمان نیز رسانه ها در این امر دخیل بودند؟ با توجه به مطالب بالا می توان نتیجه گرفت که غوغاسالاران در بحث استعفای شهردار بازی دو سر باختی را شروع کرده اند. از طرفی حاضر به اعلام دلایل اصلی استعفای شهردار چه در سال ۹۸ و چه در سال ۹۹ نیستند و از طرف دیگر گروهی که داد شفافیتشان گوش فلک را کر کرده است در قبال درخواست شفافیت قراردادهای شهرداری به حدی برآشفته اند که منتقدین را به مواجهه عمومی تهدید و در ایام همه گیری بیماری کرونا و وضعیت نامطلوب آن در شهر رفسنجان، فراخوان گردهمایی و امضای طومار می دهند که البته با هوشیاری مسئولین و درک بالای مردم فهیم رفسنجان از فتنه ای جدید جلوگیری شد و این حربه فریب افکار عمومی نیز راه به جایی نبرده و نخواهد برد. در پایان سخنی با رئیس شورای شهر: در صفحات مجازی هواداران جنابعالی و شهردار رفسنجان گفته شده است که منتقدین نه سر پیاز هستند و نه ته پیاز. سَلَمنّا، ما اصحاب رسانه خالصانه و از سُویدای دل اقرار می کنیم که در قضیه استعفای شهردار نه سر پیاز و نه ته پیازیم. حال شما که هم سر پیاز و هم ته پیاز قضیه استعفای شهردار هستید یک بار هم که شده شفافیت داشته باشید و دلایل اصلی استعفای شهردار در سال ۹۸ و ۹۹ را شرح دهید تا سیه روی شود هر که در او غش باشد. جناب آقای رئیس! در این چند سال بودند دولت مردانی که قصد بستن دهان منتقدین را داشتند و لیستی بلندبالا از بیانات آنان در مورد منتقدین در رسانه ها منتشر شده است. حال و روز کنونی آنها دیدنی که نه بلکه تاسف خوردنی است. ببینید و بیاندیشید که پا جای پای چه کسانی می گذارید. فاین تذهبون.
ترسم نرسی به کعبه، ای اعرابی
کاین ره که تو می‌روی به ترکستان است

به قلم داوود اسدی

انتهای پیام/

برچسب ها:
استعفا استعفای شهردار شهردار رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان