معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد؛

انجام ۱۳ هزار و ۶۰۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان/ تعطیلی ۲۱۱ واحد صنفی به دلیل تخلفات بهداشتی

  • شناسه خبر: 178188
انجام ۱۳ هزار و ۶۰۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان/ تعطیلی ۲۱۱ واحد صنفی به دلیل تخلفات بهداشتی

  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: از ابتدای اسفند سال گذشته تا کنون ۱۳ هزار و ۶۰۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، چهار هزار و ۶۵۰ مورد بازدید از اماکن عمومی مانند مساجد، پمپ بنزین‌ها و… انجام شده است که منجر به تعطیلی ۲۱۱ واحد صنفی شده است.

خانه » آخرین اخبار » انجام ۱۳ هزار و ۶۰۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان/ تعطیلی ۲۱۱ واحد صنفی به دلیل تخلفات بهداشتی

به گزارش خانه خشتی؛ احمد جمالی زاده صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا امروز صبح تست ۹۱۲ نفر در رفسنجان و انار مثبت اعلام شده  که ۸۲۸ مورد مربوط به رفسنجان و ۸۴ مورد مربوط به شهرستان انار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اعلام اینکه ۴۹ درصد از از مبتلایان به کرونا از خانم ها و ۵۱ درصد از آقایان بودند، تصریح کرد: ۴۳ نفر از پرسنل کادر درمانی و بهداشتی در بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی به کرونا مبتلا شدند که مشکل خاصی نداشتند.

وی افزود: میانگین افراد مثبت کرونا در رفسنجان ۴۲ سال و میانگین فوتی ها هم ۷۱ بوده است ضمن اینکه موارد مثبت در همه رده های سنی وجود داشت.

جمالی زاده بیان کرد: از تعداد مبتلایان به کرونا در رفسنجان ۶۸۳ نفر ایرانی و ۲۲۹ نفر از اتباع افغانستانی بودند و هم اکنون ۲۶ بیمار کرونایی در بیمارستان  بستری و تحت درمان هستند و حال پنج نفر از این بیماران وخیم و در آی سی یو به سر می برند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اعلام اینکه ۲۲ نفر تا کنون به علت کرونا در شهرستان فوت کرده اند، یادآور شد: عمده موارد مثبت به کرونا در مرحله اول از طریق تجمعات دورهمی خانگی و عروسی با نسبت فامیلی و در مرحله دوم ارتباط با بیمار مثبت کرونایی بوده است.

جمالی زاده با ابراز نگرانی از وضعیت آمار کرونایی در شهرستان گفت: نگرانی ما بیشتر مربوط به بچه هاست که ناقل بیماری و بدون علائم هستند و با رفت و آمد در دروهمی های خانوادگی باعث ابتلای سالمندان و افراد پرخطر می شوند.

وی با اشاره به اینکه مرکز خدمات جامع سلامت کریم آباد رفسنجان همه روزه فعال است، افزود: انجام تست کرونا با توجه به دستورالمعل جدید محدوتر شده است و عمده آزمایش از افراد پرخطر، علامت دار، بیماران زمینه ای، زنان باردار و افرادی که در معرض یک بیمار کرونایی مثبت بوده اند انجام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات استانی ستاد مقابله با کرونا بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت بیشتری صورت می گیرد و همچنین  دستگاه های شهرستان بر زیرمجموعه خود نظارت خواهند کرد و تیم بازرسی ویژه کووید ۱۹ با نمایندگانی از بهداشت، دادگستری، بسیج و نیروی انتظامی تشکیل می شود در صورت مشاهده تخلف یک دستگاه یا صنف، برخورد قانونی صورت می گیرد ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی بر مطب‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، داروخانه‌ها و درمانگاه‌ها نظارت جدی دارد.

وی افزود: قهوه خانه های سطح شهر از مکان های پر خطر هستند براساس بازدیدهایی که تیم بازرسی ویژه انجام می دهد نسبت به تعطیلی و برخورد با آنها اقدام می شود.

جمالی زاده با اشاره به راه اندازی مجدد کارگاه های تولید ماسک در شهرستان گفت: با توجه به نیاز مردم به ماسک این کارگاه ها توسط بسیج و گروه های مردمی راه اندازی می شوند و همچنین در روستاها هم کمیته های مقابله با کرونا با حضور بهروز، بهیار و فرمانده پایگاه بسیج و روحانی روستا جهت اطلاع رسانی به مردم تشکیل می شود.

وی با تاکید بر فعالیت تالارها با ۵۰ درصد ظرفیت و حداکثر ۵۰۰ نفر با نظارت ماموران بهداشت گفت: تا زمانی که درمان قطعی برای این بیماری ارائه نشود مردم باید خودشان را با شرایط بیماری کرونا وفق بدهند چراکه بر اساس سیاست دولت قرار نیست فعالیت های اقتصادی تعطیل شوند و براساس همین سیاست بود که تالارها بازگشایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه چهار هزار بازدید از کلیه کارگاه های کوچک وبزرگ در شهرستان در مدت شیوع کرونا انجام شده است، گفت: از ابتدای اسفند سال گذشته تا کنون ۱۳ هزار و ۶۰۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، چهار هزار و ۶۵۰ مورد بازدید از اماکن عمومی مانند مساجد، پمپ بنزین‌ها و… انجام شده است.

وی افزود: ۲۱۱ مورد از صنوف مختلف به دلیل تخلفات تعطیل و ۱۳۸ مورد از امکان عمومی پلمب گردید.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ تا ۶۰  درصد مردم رفسنجان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند،گفت: استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بهترین راه پیشگیری از بیماری کروناست.

خبر از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
احمد جمالی زاده کرونا نشست خبری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان