رونمایی از دو محصول دانش بنیان در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان+ تصاویر

  • شناسه خبر: 177944
رونمایی از دو محصول دانش بنیان در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان+ تصاویر

دو محصول جدید شرکت‌های مرکز رشد دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان در راستای مبارزه با شیوع کرونا با حضور مسئولان شرکت ملی مس ایران و جمعی از مسئولان شهرستانی و دانشگاهی رونمایی شد.

خانه » علم و فن آوری » رونمایی از دو محصول دانش بنیان در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان+ تصاویر

به گزارش خانه خشتی؛ اردشیر سعد محمدی رئیس شرکت ملی صنایع مس ایران در آیین بهره برادری از دو محصول دانش بنیان دانشگاه ولیعصر بیان کرد: شرکت ملی صنایع مس به عنوان یکی از صنایع بزرگ کشور حمایت از شرکت های دانش بنیان و نخبگان را به عنوان محور اصلی از طرح های جدید در دستور کار قرار داده است. ما از ساخت قطعات و کارخانه های جدیدی که بتواند ما را از واردات جدا کند و بتوانیم اشتغال زایی کنیم و مانع خروج ارز شویم حمایت میکنیم.
سعد محمدی در ادامه گفت: امیدواریم با برگزاری جلسات فنی و ملی نیازهای خودرا به این شرکت ها بیان کنیم و آنها نقاط ضعفمان را به عنوان نگاه برون سازمانی در برنامه داشته باشند تا با سرمایه گذاری بتوانیم از دانش روز دنیا درجهت کاهش هزینه ها، بهره بری بالاتر و مانع شدن خروج ارز از کشور بیشتر از گذشته موفق عمل کنیم.

رضا رنجبر توتویی مجری طرح نانو پودر مس تکنولوژی تولید این محصول در اختیار ۲ کشور در دنیا دانست و گفت: شرکت نانو فناوران ثمین‌ آرمان در مرکز رشد دانشگاه ولیعصر رفسنجان موفق به تولید این پودر با ۱۰ درصد قیمت تمام شده تولیدکنندگان در جهان شده‌است؛ هر یک کیلو گرم‌ پودر نانو مس‌ ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار ارزش ریالی دارد و محصولی است که با بهترین برند تولیدات‌ نانو در دنیا برابری‌ می کند در حال‌ حاضر ۴۰۰ کیلوگرم‌ از این پودر تولید کردیم که در صورت حمایت قادر به تولید ۷ تن از این ماده در ماه هستیم ضمن اینکه می توانیم زیر ۲۰۰ دلار در بازار آن را عرضه کنیم.
رنجبر از خواص آنتی‌ باکتریال این فلز گفت و افزود: موارد مصرف این فلز هم در تولید پارچه و البسه های پزشکی مانند ماسک و گان، تولید لعاب کاشی و سرامیک، تجهیزات پزشکی، مکمل‌ های غذایی ، کارخانجات جوهر رسانا و …. است
کامبیز دهقانی دانشجوی دکترای دانشگاه ولیعصر مجری طرح دستگاه تصفیه و ضدعفونی هوا در آیین بهره برداری تز محصولشان گفت: پلاسمای سرد به عنوان یک راه حل جدید برای غیرفعال سازی ویروس وارد زمینه تصفیه و ضدعفونی کننده هوا شده است. پلاسما به عنوان حالت چهارم ماده دارای خواص فوق العاده ای دربرابر ویروس ها و باکتری هاست. این دستگاه با ویژگی عدم حساسیت و آلرژی در کنار سایر روش های پیشگری نظیر زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و… میتواند مؤثر باشد.

عکس و خبر از فاطمه محمدی

انتهای پیام.

برچسب ها:
دانشگاه ولی عصر رونمایی محصولات دانش بنیان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان