رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان خبر داد؛

مردم رفسنجان طی سه سال گذشته کتابخوان ترین مردم در استان بوده اند/ طراحی اپلیکیشن نقشه فرهنگی هنری شهرستان رفسنجان

  • شناسه خبر: 177615
مردم رفسنجان طی سه سال گذشته کتابخوان ترین مردم در استان بوده اند/ طراحی اپلیکیشن نقشه فرهنگی هنری شهرستان رفسنجان

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان گفت: در سال ۹۵ سرانه مطالعه در شهرستان رفسنجان ۸ دقیقه بوده است و اکنون پس از گذشته سه سال این مقدار به ۱۱ دقیقه افزایش یافته است.

خانه » اجتماعی » مردم رفسنجان طی سه سال گذشته کتابخوان ترین مردم در استان بوده اند/ طراحی اپلیکیشن نقشه فرهنگی هنری شهرستان رفسنجان

به گزارش خانه خشتی، ایمان محمدآبادی صبح امروز در نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه و کارشناسان حوزه فرهنگی، هنری و رسانه ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان در محل این اداره برگزار شد با اشاره به رسالت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان که برگرفته شده از رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه عبارت هدایت، نظارت و حمایت خلاصه می شود و ۱۴۰ خدمتی که وزارت ارشاد در کشور ارائه می دهد بر همین سه عبارت پایه ریزی شده است و بیش از ۶۵ خدمت در اداره ارشاد شهرستان رفسنجان به مردم ارائه می شود.

وی افزود: فرهنگ یک امر کاملا مردمی است و باید در اختیار مردم باشد و در مدت مسئولیت بنده به این مفهوم پرداخته شد و تا جائیکه امکان پذیر باشد فعالیتهای اجرایی حوزه فرهنگ و هنر را واگذار می کنیم تا این هدف محقق شود.

محمد آبادی گفت: در همین راستا سعی شده است که کنترل‌گری در حوزه فرهنگ و هنر را به حداقل برسانیم و از افرادی که به حوزه فرهنگ و هنر ورود می کنند، حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: سعی شد تا اداره ارشاد نقش نظارتی داشته باشد، نظارت به معنای این است که انجام کارها بر اساس شرع و عرف باشد و هر جایی خارج از حوزه امکانات ما بوده است از بخش های دولتی و غیر دولتی کمک گرفته ایم تا کارهای فرهنگی و هنری روال خود را داشته باشند.

محمد آبادی بیان کرد: سعی شده است که در هنر شخصیتهای حقیقی به حقوقی تبدیل شوند و هنرمندانی که افراد تاثیرگذار در حوزه مربوط به خودشان هستند به گرفتن یکی از مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد در قالب آموزشگاههای آزاد، موسسات، چاپخانه ها، کانون های تبلیغاتی و سایر حوزه ترغیب کردیم و در این دوره رشد صدور مجوزها را داشتیم.

رئیس اداره ارشاد رفسنجان گفت: مردم رفسنجان بخشی از گستره فرهنگی شهرستان هستند و تمام مردم باید خودشان را عضو این مجموعه بدانند.

وی تصریح کرد: سعی کردیم که تمرکززدایی کنیم و صرفا تصمیم گیریها در اداره ارشاد نبوده است و در حوزه فرهنگ و هنر با بخشداران و دهیاران تفاهم نامه هایی امضاء شده است که از حوزه کتابخوانی شروع شده و به حوزه زیرساختهای هنری و فرهنگی رسیده است و احداث ۵ آمفی تئاتر روباز در ۵ روستا در دستور کار قرار دارد که یکی از آنها ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مجموعه افصح هجری بر روی هیچ اجرای فرهنگی بسته نیست

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان بیان کرد: در حوزه تئاتر ۱۵۰ میلیون تومان تفاهم نامه با شهرداری و شورای شهر امضاء شد و همچنین انجمن سینمای جوان، کلیپ‌هایی در حوزه جامعه ایمن با موضوع حوادث جاده ای را در حال تولید دارد.

محمد آبادی با شرح چگونگی واگذاری مجموعه فرهنگی هنری افصح هجری در رفسنجان به یک موسسه خصوصی اظهار کرد: این مجموعه هرگز به واسطه مالی دربش به روی هیچ اجرای فرهنگی بسته نیست و اداره ارشاد به عنوان حامی گروه های فرهنگی اجازه نخواهد داد به خاطر مسائل مالی گروهی در این مجموعه اجرا نداشته باشد.
وی حمایت از تولیدات فرهنگی در شهرستان را یکی دیگر از اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و گفت: به دنبال شکستن انحصارها بودیم و امروز شاهد هستیم که تعداد انجمن های شعر در سطح شهرستان از یک انجمن به هشت انجمن افزایش یافته است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان خاطر نشان کرد: همه اصحاب هنر حق دارند تا از ظرفیت های شهر بر اساس توانمندی های شان استفاده کنند.

نگارخانه فرهنگ تبدیل به محل برگزاری نمایشگاه های دائمی می شود

وی به میزبانی شهرستان رفسنجان در برنامه های ملی و استانی در سالهای اخیر اشاره کرد و جشنواره خوشنویسی استانی، جشنواره ملی شعر رضوی و جشنواره استانی تئاتر و جشنواره ملی کودک و نوجوان را از جمله آنان برشمرد.
محمد آبادی تامین اقتصاد هنر و هنرمندان را از دیگر دغدغه های حوزه مدیریت خود برشمرد و خاطر نشان کرد: در این راستا به دنبال این هستیم تا نگارخانه فرهنگ تبدیل به محل برگزاری نمایشگاه های دائمی و فروشگاه آثار هنری هنرمندان شهرستان گردد.
رئیس اداره ارشاد رفسنجان در ادامه به موضوع کسب عنوان پایتخت کتاب ایران برای رفسنجان اشاره کرد و گفت: امسال نیز با تمام توان پیگیری می کنیم تا رفسنجان را به این عنوان برسانیم کمااینکه سال گذشته موفق به کسب عنوان شهر خلاق در حوزه کتابخوانی شد.
وی با بیان اینکه مردم رفسنجان طی سه سال گذشته کتابخوان ترین مردم در استان بوده اند افزود: در سال ۹۵ سرانه مطالعه در شهرستان رفسنجان ۸ دقیقه بوده است و اکنون پس از گذشته سه سال این مقدار به ۱۱ دقیقه افزایش یافته است.

اجرای طرح کشف استعدادهای فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان در رفسنجان

محمد آبادی از اجرای طرح کشف استعدادهای فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان در رفسنجان خبر داد و گفت: این طرح از ۱۵ تیرماه بصورت رایگان در آموزشگاههای آزاد هنری سراسر شهرستان اجرا می شود و مردم می توانند فرزندان خود را برای یکبار به این آموزشگاههای برده تا استعدادیابی شوند.
وی همچنین از ساخت و انتشار اپلیکیشن نقشه فرهنگی هنری شهرستان رفسنجان خبر داد و گفت: در این نقشه تمامی آموزشگاهها و موسسات فرهنگی جانمایی شده و بصورت فیزیکی و اپلیکیشن در دسترس شهروندان قرار می گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اپلیکیشن نقشه فرهنگی هنری ارشاد رفسنجان فرهنگ و ارشاد اسلامی کتابخوانی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان