در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان رفسنجان مطرح شد؛

نباید اجازه داد که حرمت شکنی ها باب شود/ توقیف دوچرخه بانوان دوچرخه سوار در اماکن عمومی به جای برخورد سلبی

  • شناسه خبر: 177552
نباید اجازه داد که حرمت شکنی ها باب شود/ توقیف دوچرخه بانوان دوچرخه سوار در اماکن عمومی به جای برخورد سلبی

امام جمعه رفسنجان گفت: بد حجابی و سرگردانی یکی از منکرات است نباید بگذاریم حرمت شکنی ها باب شود چرا که رفسنجان شهری انقلابی است که دشمن بر روی آن برنامه دارد.

خانه » فرهنگی مذهبی » نباید اجازه داد که حرمت شکنی ها باب شود/ توقیف دوچرخه بانوان دوچرخه سوار در اماکن عمومی به جای برخورد سلبی

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام عسکری در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: انسانی که متعلق به فضایل الهی است باید اهل امر معروف و نهی از منکر باشد.
امام جمعه رفسنجان بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر طبق روایات نه اجل کسی را نزدیک، نه رزق و روزی کسی را کم می کند و یکی از فلسفه های قیام امام حسین (ع) همین مقوله بوده است.
وی افزود: یکی از عوامل عدم استجابت دعا، ترک امر به معروف و نهی از منکر است البته این مقوله منحصر به نماز و حجاب نیست هر چیزی که در عرف شرع مطلوب و پسندیده باشد امر به آن پسندیده است.
حجت الاسلام عسکری با اشاره به اینکه فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک در معابر عمومی و… جزو اوامر امر به معروف است گفت: بد حجابی و سرگردانی یکی از منکرات است نباید بگذاریم حرمت شکنی ها باب شود چرا که رفسنجان شهری انقلابی است که دشمن بر روی آن برنامه دارد.
وی ادامه داد: یک سری مسائل شرعی و یک سری مسائل قانونی است که مردم باید رعایت کنند مانند حجاب که یک مسئله قانونی است باید رعایت شود.
امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه با گاز انبر قانون باید گوش متخلف را پیچاند گفت: تذکر لسانی توسط گروه های انتخابی در سطح شهر می تواند در امر به معروف و نهی از منکر موثر باشد.
حجت الاسلام مهدی پور محمدی رئیس دادگستری رفسنجان در این جلسه اظهار کرد: بحث امر به معروف و نهی از منکر یک قانون است و به تصویب مجلس رسیده است.
وی در خصوص برخورد با صنف های پوشاکی سطح شهر که که مانتوهای جلو باز و نامناسب را به معرض فروش می گذارند گفت: بازرسان اصناف و صنعت و معدن شهرستان با همکاری مامورین انتظامی مکلف شوند به صورت دوره ای به پوشاکی ها سر بزنند و با فروشندگان متخلف برخورد کنند.
رئیس دادگستری رفسنجان بیان کرد: حقوق شهروندی حکومت اسلامی یعنی اینکه بایدها و الزامات اسلامی توسط مردم رعایت شود.
وی ادامه داد: مسئولین به عنوان ارکان قدرت اسلامی باید به مسئله امر معروف و نهی از منکر واقف باشند و برای اجرای امر این مقوله کار کند.
حجت الاسلام پور محمدی با اشاره به اینکه در رفسنجان در عرصه های مختلف چشم هم چشمی زیاد شده و می تواند جنبه های منفی داشته باشد گفت: مثلا از اینکه صنعت اسب در رفسنجان باعث اشتغال شود جنبه مثبت دارد ولی آوردن سگ به پارک باعث مزاحمت آسایش مردم و اخلال در نظم شهری می شود.
وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی با همکاری دیگر دستگاه ها باید نسبت به موضوعات شهری حساس تر باشند افزود: دو چرخه سواری بانوان طبق فتوی مقام معظم رهبری در ملا عام حرام است و برخورد سلبی تبعات منفی دارد لذا پلیس باید از راه های دیگر چون توقیف دوچرخه وارد عمل شود که خود این کار مانع برخورد با دوچرخه سواری در ملا عام می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امر به معروف نهی از منکر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان