پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

“خانه‌ ی امید” برای بازنشستگان رفسنجانی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خانه خشتی؛ محمود حیدری امروز در جلسه ساماندهی وضعیت سالمندان در محل فرمانداری اظهار کرد: سازمان بهزیستی یک سازمان رفاهی است که همه اقشار جامعه را بر اساس دستورالعمل هایی که در کشور وجود دارد تحت پوشش قرار می دهد.

رئیس بهزیستی رفسنجان با بیان اینکه یکی از آن دستورالعمل ها بحث سالمندان و خدمت رسانی به این قشر است، افزود: کشور ما تا چند سال آینده با یک سونامی سالمندی مواجهه است؛ کسانی که زحمات خود را کشیده اند و زمان استراحت آن ها فرا رسیده است و دولت باید زمینه آرامش آن ها را فراهم کرده باشد.

وی بیان کرد: همه سازمان ها و وزارت خانه ها در بحث سالمندی و بازنشستگی کاری انجام می دهند؛ ولی بهزیستی می تواند چتری داشته باشد تا در همه جا گسترده شود و خدماتی با همه شبکه ها به جامعه هدف ارائه دهد.

حیدری با اشاره به اینکه امسال اولین جلسه شورای سالمندان برگزار شد گفت: در جلسات قبلی، سند سالمندی ، کمیته راهبردی و خانه سالمندان، بحث درمانی، ورزش، خدمات درمانی، بیمه ها و … مورد بحث بررسی قرار گرفت و درصدی از نیازهای سالمندان انجام شد.

رئیس بهزیستی رفسنجان با اشاره به راه اندازی ساختمان بازنشستگی در رفسنجان یادآور شد: برای راه اندازی این ساختمان برنامه ریزی و پیگیری ویژه ای صورت گرفته که برای طی مسیر نیاز به همکاری بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات ساختمان بازنشستگی یک سالی است که از طرف سازمان بازنشستگی کشور پیگیری شده است ابراز کرد: برای راه اندازی این ساختمان و ارائه خدمات به سالمندان ۴ تا ۵ میلیارد تومان هزینه نیاز است که در آینده این امر محقق خواهد شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی هم گفت: حق واگذاری زمین را ندارد مگر اینکه با مصوبه ای یا راهکار جدید بتوانیم  زمین را واگذار کنیم.

پاکزاد نائب رئیس شورای شهر رفسنجان در این جلسه با بیان اینکه حق واگذاری زمین را نداریم گفت: اگر زمین متعلق به شهرداری باشد می توان ساخت و سازهایی در آن انجام داد.

وی با اشاره به اهمیت دوران سالمندی گفت: در خصوص ساماندهی سالمندان، دستگاه ها باید نگاه هایشان را تغییر دهند و از همه ظرفیت و پتانسیل ها برای این موضوع باستفاده شود.

پاکزاد افزود: برخی سالمندان نیاز مالی دارند و برخی نیاز آموزشی که در این راستا می توان از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان برای آموزش استفاده کرد.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل