مسئول اداره تعاون روستایی شهرستان رفسنجان خبر داد؛

فروشگاه مرکزی تولیدات بانوان در رفسنجان راه اندازی می شود

  • شناسه خبر: 177250
فروشگاه مرکزی تولیدات بانوان در رفسنجان راه اندازی می شود

مسئول اداره تعاون روستایی شهرستان رفسنجان گفت:در راستای ساماندهی و هدفمند کردن تولیدات بانوان فروشگاه مرکزی محصولات و تولیدات زنان روستایی و شهری در رفسنجان راه اندازی می شود.

خانه » رفسنجان » فروشگاه مرکزی تولیدات بانوان در رفسنجان راه اندازی می شود

به گزارش خانه خشتی؛ علی قاسمی مسئول اداره تعاون روستایی شهرستان رفسنجان در گفتگویی در خصوص تشریح فعالیت های اتحادیه و شرکت های شهرستان اظهار کرد: اتحادیه تعاونی های تولید و روستایی در شهرستان از طریق تشکیل شرکت های تعاونی توسط مردم روستاها شکل گرفت که وظیفه حمایت از شرکت ها از جمله تامین کالا ونهاده ها به صورت انبوه و توزیع به صورت خرد بین شرکت ها و به صورت خرده تر و تحویل در سطح شهرستان را بر عهده دارد.
وی افزود: برای نظارت بر اتحادیه وشرکت های تعاونی، اداره تعاون روستایی که وظیفه اش هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت شرکت ها و اتحادیه هاست شکل گرفت.
قاسمی تصریح کرد: اساس کار مجموعه تعاونی های روستایی شامل اتحادیه و شرکت تعاونی های روستایی، تامین کالاهای اساسی، توزیع اقلام تنظیم بازار و حمایت از روستائیان است.
مسئول اداره تعاون روستایی شهرستان رفسنجان بیان کرد: هدف اتحادیه شرکت های تعاونی تولید تامین و توزیع نهاده های کشاورزی مانند کود، سم و ابزارهای کشاورزی و فعالیت های ترویجی و کشاورزی است واز طریق کارشناسان متخصص توصیه هایی در زمینه باغی، مبارزه با آفات و توصیه های کود و سمی را ارائه می دهند.

شرکت تعاونی کشاورزی مرغداران رفسنجان یکی از تعاونی های نمونه کشور است

علی قاسمی با اشاره به اینکه شرکت تعاونی مرغداران رفسنجان یکی از تعاونی های نمونه کشوری است که نیمی از مرغ استان را تامین می کند گفت: این تعاونی زیر مجموعه اداره تعاون روستایی است که با ایجادچرخه کامل تامین، تولید و توزیع تمامی نیازی های مرغداری های تحت مجموعه خودرا عهده دار می باشد.
وی تصریح کرد: شرکت گاوداران رفسنجان از دیگر مجموعه هاست که زیر نظر اداره تعاون روستایی است این شرکت بحث تامین نهاده های دامی از جمله خوراک دام و فعالیت های مراقبتی دام و دام شیرده سنگین برای سهامداران را برعهده دارد.

۴ هزار کشاورز عضو نظام صنفی هستند

مسئول اداره تعاون روستایی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه نظام صنفی کشاورزی به منظور هویت بخشی به کشاورز و کشاورزی در کل کشور نهادینه شده است عنوان کرد: پرداخت وام های کشاورزی و بیمه کشاورزان از طریق پروانه نظام صنفی و فعالیت کشاورزی میباشد
وی افزود: صندوق تعاونی روستایی ایرانیان اولین بار در سطح کشور از شهرستان رفسنجان پایه گذاری شد و به مروز زمان به سراسر کشور گسترش یافت و فعالیت آن در راستای حمایت مالی و دادن وام به کشاورز و همچنین حمایت از شرکت های ماست.
قاسمی با تاکید بر اینکه اداره تعاون روستایی نهاد دولتی مستقل است و هیچ نفعی از فعالیت های اقتصادی و جاری نمی برد متذکر شد: در زیر مجموعه اداره تعاون روستایی برای بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی صورت گرفته است.
مسئول اداره تعاون روستایی شهرستان رفسنجان افزود: تعاونی های روستایی علاوه بر فعالیت های ذکر شده پمپ بنزین ها و اتاقک های سوخت برای خود شرکت ها در سطح شهرستان و حومه راه اندازی کرده است که بر کار آنها نظارت دارد.

وجود ۳۴ مرکز توزیع آرد روستایی در رفسنجان

وی در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: در رفسنجان ۳۴ مرکز توزیع آرد روستایی وجود دارد که ماهیانه ۶۴ تا ۷۰ تن آرد روستاه ها در این مراکز توزیع می شود.
قاسمی ادامه داد: توزیع آرد به روستائیان بر اساس سرانه جمعیت صورت می گیرد.
مسئول اداره تعاون روستایی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه این اداره یکی از اعضای ستاد تنظیم بازار شهرستان است؛ روستاهایی که به کالاهای اساسی نیاز دارند و توان آمدن به شهر و خریدن اقلام گران را ندارد، تعاون روستایی اجناس را با قیمت مصوب تنظیم بازار شهرستان در روستا توزیع می کند.
وی خاطرنشان کرد: تمامی اقلام توسط شرکت ها و فروشندگی ها در روستا و با نظارت شورا و دهیاری توزیع و در نهایت توسط کارشناسان اداره لیست های توزیع اقلام راست آزمایی می گردد.

وی با بیان اینکه نیاز جامعه روستایی بیشتر از سهمیه آن است عنوان کرد: در شهر عمده فروشی هایی است که اجناس را به قیمت پایین تر توزیع می کنند که این مراکز در روستاها وجود ندارد یا در برخی روستاها اصلا مغازه نیست و یا اجناس با قیمت بالاتر توزیع می شود که وظیفه تعاونی های روستاها این است اقلام را با قیمت تنظیم بازار به دست روستاییان برسد.
مسئول اداره تعاون روستایی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه بحث توزیع محصولات کشاورزی به صورت استانی شکل می گیرد یادآور شد: با افزایش قیمت اجناس در شهرستان های استان این اجناس در قالب سبد کالا در مناطق روستایی توزیع می شود.
وی با اشاره به اینکه وظیفه ما تنظیم بازار است نه تامین بازار و تعاون روستایی به عنوان سوپاپ اطمینان در افزایش قیمت است افزود: در ماه مبارک رمضان در قالب طرح ضیافت بامحوریت سازمان تعاون روستایی استان بیش۲هزارتن انواع کالاهای اساسی و بیش از ۳۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی شامل سیب زمینی، گوجه، کدو و پیاز باحمایت از تولیدات کشاورزان ازجنوب استان بارگیری با قیمت حداقل بین ۳۰ تا ۵۰ درصد زیر قیمت در سطح شهر در سطح استان و شهرستان ها توزیع شد.

راه اندازی فروشگاه مرکزی فروش تولیدات زنان شهری و روستایی در رفسنجان

مسئول اداره تعاون روستایی شهرستان رفسنجان از شناسایی و فعال کردن شرکت های تعاونی نیمه فعال و غیرفعال در رفسنجان خبر داد و گفت: افزایش غرفه ها و محصولات کشاورزی در شهر و روستاها از دیگر فعالیت هایی است که در دستور کار است.
وی افزود: در بحث اشتغال زنان و فروش تولیدات زنان روستایی و شهری در صدد راه اندازی یک فروشگاه مرکزی هستیم که تولیدات زنان روستایی اعم ازصنایع دستی، چرم، مس و آنچه را که زنان روستایی و شهری می توانند تولید کنند در این فروشگاه به فروش می رسد.
قاسمی با بیان اینکه قبلا تولیدات زنان به صورت جداگانه و در قالب نمایشگاه ها و جشنواره ها عرضه می شد تصریح کرد: با آموزش و ایجاد پایلوت از ظرفیت کل زنان شهر و روستایی استفاده خواهیم کرد و با راه اندازی این فروشگاه محصولات و تولیدات بانوان ساماندهی و هدفمند می شود و شرکت در نمایشگاه های استانی و کشوری هم جزو برنامه های بعدی ماست.

علی قاسمی از تاسیس شرکت تعاونی اسب داران رفسنجان با همکاری هیئت سوارکاری شهرستان با رویکرد اقتصادی، علمی و صنعت پرورش اسب در شهرستان در آینده ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: بحث ورود صنعت اسب به شهرستان یکی از دیگر برنامه های بلند مدت و میان مدت ماست که می تواند به عنوان یک مجموعه اقتصادی بیشتر فعالیت کند و تبدیل به برند شود؛ همان کاری که برای مرغدارداران و گاوداران رفسنجان انجام می دهیم برای ساماندهی و هدفمند کردن صنعت اسب هم انجام خواهیم داد.
وی با اشاره به اینکه ابتدا باید جلساتی با اعضا محترم هیئت سوارکاری داشته باشیم افزود: با ارائه برنامه ها و نیازهای اعضای شرکت در راستای تامین مواد غذایی، خدمات دامپزشکی، کلیه خدمات مربوط به اسب می توان از صنعت اسب به عنوان یک بنگاه اقتصادی استفاده شود و برای اولین بار به صورت رسمی و تخصصی در استان در این زمینه ورورد پیدا کنیم.
وی با اشاره به اینکه قریب ۴۵۰۰ راس اسب در رفسنجان وجود دارد گفت: با تشکیل این تعاونی که با همت و مشارکت اسب داران صورت خواهد پذیرفت کلیه فعالیت های حوزه اسبداری بصورت هدفمند، ساماندهی و در سطح کشور نمایش داده می شود.

طرح سیماب سیستم مرجع آموزش و بهره روی در حوزه کشاورزی

مسئول اداره تعاون روستایی شهرستان رفسنجان بیان کرد: طرح سیماب در راستای عبور از کشاورزی سنتی به تولید کشاورزی علمی با نظارت و حمایت کارشناسان آب، خاک، تغذیه و گیاه شناسی برای اولین بار در کشور در استان پایه ریزی شده است.
وی تصریح کرد: در فرایند این طرح طی بازدید کارشناسان از باغات کشاورز براساس یافته ها و مشورت با کارشناسان متخصص، توصیه های کشاورزی ارائه و توسط باغدار کلیه فعالیت های کارشناسان در قالب اپلیکیشن قابل رصد خواهد بود.
قاسمی گفت: این طرح با هدف افزایش تولید، کاهش هزینه و نگاه تخصصی به موضوع کشاورزی و در راستای اشتغالزایی در استان شکل گرفته است.
شرکت تعاونی های روستایی در طرح کمک های مومنانه؛ با شناسایی قشر آسیب پذیر به کمک بهزیستی و کمیته امداد در راستای تامین اقلام سبد کالا با قیمت ارزان و بهترین کیفیت ورود پیدا کردند.

گفت وگو از منیژه نوروزی

عکس از سید امیر مهدی رضایی

برچسب ها:
اتحادیه تعاونی های روستایی رفسنجان رفسنجان مسئول اداره تعاون روستایی شهرستان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان