شهردار رفسنجان خبر داد؛

بودجه ۳۱۰ میلیاردی شهرداری رفسنجان در سال ۹۹/ ۶۵ درصد بودجه صرف امور عمرانی می شود

  • شناسه خبر: 177222
بودجه ۳۱۰ میلیاردی شهرداری رفسنجان در سال ۹۹/ ۶۵ درصد بودجه صرف امور عمرانی می شود

شهردار رفسنجان از بودجه ۳۱۰ میلیارد تومانی شهرداری رفسنجان در سال  ۹۹ خبر داد و گفت: ۶۵ درصد این بودجه صرف امور عمرانی می شود.

خانه » اقتصادی » بودجه ۳۱۰ میلیاردی شهرداری رفسنجان در سال ۹۹/ ۶۵ درصد بودجه صرف امور عمرانی می شود

به گزارش خانه خشتی، محمدرضا عظیمی زاده در اولین نشست خبری خود در سال جدید در جمع خبرنگاران در شهرداری رفسنجان، از بودجه ۳۱۰ میلیارد تومانی شهرداری رفسنجان در سال۹۹ خبر داد و اظهار کرد: ۳۵درصد آن صرف امور  جاری و ۶۵ درصد صرف امور عمرانی می شود.

وی با بیان اینکه شهرداری تنها برای اجرای فعالیت های یک ساله تصمیم گیری نمی کند افزود: شهرداری نیازهای شهری را می سنجد و علاوه بر آن مشکلات مردم را به شورای اسلامی شهر منعکس کرده و بر اساس تصمیم و اولویت های شورای اسلامی شهر پروژه ها تعریف و بودجه تخصیص داده می شوند.

عظیمی زاده گفت: عمده فعالیت شهرداری در سال جاری اجرای آسفالت شبکه های فاقد آسفالت و خاکی و تعویض و روکش آسفالت شبکه هایی است که خراب هستند و نیاز به تعمیر دارند، اولویت بعدی شهرداری پیاده روسازی به منظور زیباسازی به بدنه خیابان ها است ضمن اینکه مسیری جهت رفت و آمد افراد هم فراهم می آید.

شهردار رفسنجان پروژه صد چشمه را از پروژه های اولویت دار در سال جاری برشمرد و بیان کرد: این طرح در ۹ فاز امسال اجرا می شود و طرح آن نهایی و رایزنی های لازم با آب منطقه ای انجام شده است، اجرای طرح از مسیر حرکت آب رودخانه ممانعت نمی کند بلکه به مسیر سامان می دهد.

عظیمی زاده گفت: رودخانه شور که وارد رفسنجان می شود در اسد آباد است و بستر رودخانه باید تثبیت شود و جلوی خاک و سیل که آسیب زننده هستند گرفته شود؛ پیمانکار در اینجا کار خود را آغاز کرده و رسوب و لایه روبی در حال انجام است، در این رودخانه فعالیت هایی هم جهت آرام سازی رودخانه از جمله کف سازی، بدنه و حاشیه سازی،  مسیرهای پیاده رو و دوچرخه سواری و فضای سبز در حاشیه رودخانه انجام می شود.

وی به زیباسازی شهر اشاره کرد و با بیان اینکه پروژه های دیگر شهرداری پروژه قدس و بلوار شهید سید محمدکاظم هاشمی و احداث چند پارک محله ای بوستان در سال جاری اجرا می شوند؛ اظهار کرد: تملکاتی در قسمت هایی از شهر صورت خواهد گرفت از جمله اینکه قسمتی از خیابان شهید خالویی، خیابان شهید کشاورزی که به بلوار قدس منتهی می شود، همچنین در بلوار خلیج فارس و بلوار کوثر تملکاتی صورت خواهد گرفت.

وی تکمیل پروژهای سال قبل را هم ادامه فعالیت های شهرداری در امسال عنوان و تصریح کرد: کف سازی بازار رفسنجان به عنوان معبرعمومی مردم در دستور کار است این بازار از آثار تاریخی ارزشمند شهر محسوب می شود که منتظر نهایی شدن طرح توسط میراث فرهنگی هستیم تا کف سازی را شروع کنیم از طرفی سقف این بازار هم نامناسب است و  با توجه به اینکه سقف بازار ملکی است که صاحبان مغازه ها باید همکاری کنند تا سقف بازار مقاوم سازی، تعمیر و بازسازی شود.

شهردار رفسنجان تجهیز ماشین آلات آتش نشانی را در سال جاری عنوان کرد و گفت: نیاز به بالابر داریم که برای اطفای حریق احتمالی احتیاج است برای ایمنی شهر خودروهای امداد  مجهز و خوب نیاز داریم همچنین تجهیزات فردی سازمان آتش نشانی و احداث یک باب ایستگاه آتش نشانی در دستور کار است.

شهردار رفسنجان در خصوص اجرای سیستم فاضلاب شهری هم اظهار داشت: متولی اجرای این سیستم شهرداری ها نیستند و ادارات آب و فاضلاب با سرمایه گذاری به اجرای آن می پردازند؛ در شهرهای پراکنده که وسعت آن ها به تناسب جمعیت زیاد است اجرای پروژه فاضلاب شهری مقرون به صرفه نیست و باید شرایطی برای سرمایه گذاری ایجا کنند تا مقرون به صرفه باشد اعتبارات دولتی جوابگوی اجرای این طرح نیست، دستگاه های مختلف از جمله شهرداری می توانند همکاری کنند تا بخشی از سرمایه و یا زمین توسط شهرداری در اختیار شرکت های اجرایی طرح قرار گیرد و در نهایت بخشی از آبی استحصالی هم به شهرداری اختصاص یابد.

شهرداری رفسنجان متولی بزرگترین خانه خشتی جهان می شود

وی در خصوص اثر باستانی و بزرگترین خانه خشتی جهان ( خانه حاج آقا علی ) هم گفت: با پیشنهادی که استانداری کرمان مبنی بر اینکه شهرداری رفسنجان این خانه را تحویل بگیرد تا با نگهداری و صرف هزینه های داخل آن، درآمدی هم به شهرداری برسد  لذا این پیشنهاد به عنوان بنای ارزشمند گردشگری منحصر به فرد در کشور طی چند جلسه به تأیید شورای اسلامی شهر رسید و به شهرداری ابلاغ شد.

وی ادامه داد: قرار است به مدت ۱۰ سال که هر ۳ سال قرارداد تمدید می شود این بنا در اختیار شهرداری جهت بهره برداری قرار گیرد که ماهیانه ۶ میلیارد تومان برای اجاره به اداره اوقاف و امور خیریه پرداخت خواهیم کرد.

عظیمی زاده تصریح کرد: شهرک های حاشیه رفسنجان از جمله شهرک یادگار امام، بهزیستی و … دارای مشکلاتی از جمله روشنایی، خط واحد و … هستند که قرار است مشکلات این شهرک نشین ها را برطرف کنیم.

وی در مورد آب های سطحی که هنگام بارش ها در سطح شهر مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می کند هم گفت: شهرهایی که در کوهپایه واقع شدند و به لحاظ پستی و بلندی ها در بحث دفع آب های سطحی دچار مشکل هستند در رفسنجان ۲ رودخانه گیودری و شور که در شهر هستند می توان با انجام کارشناسی های لازم این آب های سطحی را به سمت ۲ رودخانه هدایت کرد؛ ۷ مشاور  قوی کشوری فراخوان شهرداری را جواب دادند و در رابطه با این موضوع از آن ها کمک گرفت حتی با راهنمایی های این مشاوران می توان بخشی از آب های سطحی را با ذخیره کردن در مخازن در زمان مناسب می توان استفاده کرد.

طرح جداسازی آب فضای سبز از آب شرب شهری در حال اجراست

عظیمی زاده به اجرای طرح جداسازی آب فضای سبز از آب شرب شهری اشاره کرد و گفت: برای اجرای طرح در شهر رفسنجان ساخت ۵ مخزن پیش بینی شده که ۲ مخزن ساخته شده و ساخت سومین مخزن هم با ظرفیت ۲ هزار متر مکعب مراحل پایانی را طی می کند که در کنار کشتارگاه قرار دارد.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه یک مخزن هم در پارک وحدت  ساخته شده و مخزن ۵۰۰ متر مکعبی هم در میدان ۲۲ بهمن هم ساخت شده است که  با این مخزن ها حجم زیادی از آب تأمین می شود که علاوه بر تأمین آب ورزشگاه جدید مس، بخش عمده آب صرف فضای سبز خواهد شد.

شهردار ادامه داد: با اجرای مخازن، آب فضای سبز از آب شرب شهری جدا خواهیم کرد و آبیاری فضای سبز با آب شرب دیگر انجام نمی شود.

عظیمی زاده در مورد دفن اصولی زباله ها هم اظهار داشت: برای ساماندهی زباله ها ابتدا تفکیک از مبدأ شروع می شود، در خانه باید زباله تفکیک  ( تر و خشک )و جلوی درب منزل گذاشته شود، در ادامه زباله ها به محل دفن که می رسند باید امحا شوند قبل از امحا نیز می توان آن ها را در کارخانه فرآوری و به کمپوست کود، تولید برق و … تبدیل کرد تمام این فرآیند نیاز دارد که حجم زیاد زباله است تا مقرون به صرفه باشد.

وی افزود: در شهرهایی که تولید زباله در روز زیر ۲۰۰ تن است این فرآیندها به صرفه نیست بنابراین باید بالای ۲۰۰ تن در روز باشد لذا به عنوان مثال می توان تفاهم نامه ای ایجاد و زباله های شهری کرمان و رفسنجان را که روزانه بالای ۶۰۰ تن باشد فرآوری کرد.

عظیمی زاده خاطرنشان کرد: هنوز هم عمده زباله در شهرهای با جمعیت بالا جمع آوری می شود دفن می شود در حالی که در کشورهای دیگر تمام زباله های جمع آوری شده تبدیل به کود، برق و … می شود.

شهرداری افزون بر ۲۵ میلیارد ریال صرف فعالیت های ضدکرونایی کرد

عظیمی زاده به بحران کرونا اشاره کرد و گفت: آزمایشگاه ملکولی برای تشخیص بیماری کرونا با اعتبار بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال اجرا کردیم.

وی افزود: روزانه شهرداری مواد ضدعفونی کننده را تهیه و در اختیار مواکب و ارگان های ضدعفونی کننده سطح شهر قرار می داد، همچنین  شهرداری بخشی از شهر را ضدعفونی و گندزدایی می کرد علاوه بر این فعالیت ها، هزینه سوخت خودروهایی که در این راستا فعالیت داشتند و هزینه دستکش و ماسک تأمین می کردیم تا روزانه شهر ضدعفونی شود.

شهردار رفسنجان خاطرنشان کرد: شهرداری در مهمانی بزرگ رفسنجانی ها هم شرکت کرد که در این مهمانی بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع شد که شهرداری یک هزار بسته معیشتی را تهیه  و تحویل عوامل اجرایی این مهمانی داد.

پایان پیام/

برچسب ها:
شهرداری رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان