در نشست هیات رئیسه دانشگاه ولیعصر رفسنجان مطرح شد؛

۶ هزار ۵۰۰ دانشجو در سامانه آموزش مجازی ثبت نام کردند/ قرارداد پانزده میلیاردی دانشگاه با مراکز صنعتی

  • شناسه خبر: 176878
۶ هزار ۵۰۰ دانشجو در سامانه آموزش مجازی ثبت نام کردند/ قرارداد پانزده میلیاردی دانشگاه با مراکز صنعتی

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ولی عصر رفسنجان گفت: ۶ هزار ۵۰۰ دانشجو در سامانه آموزش مجازی ثبت نام کردند و قریب ۲ هزار نفر آنها آنلاین شدند، بالغ بر ۸۰ درصد دانشجویان از آموزش مجازی استفاده کردند.

خانه » آخرین اخبار » ۶ هزار ۵۰۰ دانشجو در سامانه آموزش مجازی ثبت نام کردند/ قرارداد پانزده میلیاردی دانشگاه با مراکز صنعتی

به گزارش خانه خشتی؛ علیرضا طالبی زاده در نشست خبری هیات رئیسه دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان که به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد با اشاره به اینکه امکان حذف ترم برای دانشجویان با توجه به فراهم شدن زیرساخت آموزش مجازی در دانشگاه، نیست اظهار کرد: تقاضای دانشجویان روستایی که امکانات اینترنت و ارتباط مجازی ندارند مورد بررسی قرار می گیرد.
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ولی عصر رفسنجان بیان داشت: ۶ هزار ۵۰۰ دانشجو در سامانه فضای مجازی ثبت نام کردند و قریب ۲ هزار نفر آنها آنلاین شدند و بالغ بر ۸۰ درصد دانشجویان از آموزش مجازی استفاده کردند.
طالبی زاده افزود: از زمان شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه ها ۳۰ درصد اعضای هیئت های علمی در بحث فضای آموزش مجازی تا اسفند ماه همکاری داشتند و در سال جدید نیز تمامی اساتید برای آموزش های مجازی در گیر شدند.
وی خاطرنشان کرد: در ابتدا آموزش در دانشگاه به صورت آفلاین انجام می شد و از طرف دانشگاه مشکلی وجود نداشت از آنجائیکه دانشجویان ما در مناطق دور و نزدیک به علت اینکه امکانات دسترسی به اینترنت نداشتند یا سرعت اینترنتشان پایین بود لازم بود آموزش های به صورت آفلاین به آنها داده می شد به همین منظور فیلم و درس به صورت صوتی و تصویری ضبط و برای دانشجویان ارسال می شد.
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ولی عصر رفسنجان با اشاره به بازگشایی دانشگاه از ۱۷ خردادماه عنوان داشت: مشکل اصلی ما در بازگشایی دانشگاه ها بحث خوابگاه است،برخی از دانشجویان کارشناسی ارشدی که فعالیت های فصلی دارند مانند برخی از رشته های کشاورزی مجوزی از هفته پیش به این دانشجویان داده شد که در دانشگاه حضور پیدا کنند مشروط به اینکه در خوابگاه حضور نداشته باشند.
وی ادامه داد: در خصوص جزییات بازگشایی دانشگاه منتظر وزارت علوم هستیم که نحوه عمل به چه صورت خواهد بود در خصوص نحوه برگزاری امتحانات دانشجویان باید به نتیجه نهایی برسیم.
طالبی زاده گفت: پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری به صورت استعدادهای درخشان انجام می شود اگر این دانشجویان دانشجوی دانشگاه ولی عصر باشند تا ۲۵ درصد و برای غیر دانشجویان این دانشگاه تا ۱۵ درصد دانشجویان کارشناسی که دارای حائز رتبه های خوبی هستند می توانند تقاضا بدهند تا برای مقاطع بالاتر پذیرفته بدهند.
وی افزود: قریب ۳۰ درصد این ظرفیت به مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به این دانشجویان اختصاص داده شده است و شرایط ورود دانشجویان دکتری سخت تر است.

 ۵۰ میلیارد ریال برای تجهیز آزمایشگاه های پیشرفته و مرکزی دانشگاه ولیعصر اختصاص داده شده است

سید حسین میر دهقان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ولی عصر رفسنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: علی رغم نگرانی های که در سال گذشته مبنی بر عدم اختصاص بودجه در حوزه پژوهشی وجود داشت با همکاری ریاست دانشگاه با این حوزه همه نیازهای پژوهشی اعضای هیئت علمی فراهم شد .
وی افزود: با تصمیم وزارت علوم و معاونت پژوهشی سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال برای تجهیز آزمایشگاه های پیشرفته و مرکزی این دانشگاه اختصاص یافت که قریب ۳۰میلیارد ریال آن برای تامین دستگاه ها و وسایل هزینه شد.
میردهقان تصریح کرد: با راه اندازی آزمایشگاه مرکزی جامع و تجهیز دستگاه های خریداری شده بخشی از نیاز کشاورزان در منطقه وصنعت برطرف شد.
معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ولی عصر به افزایش مبلغ طرح های پژوهشی با مراکز صنعتی اشاره کرد و گفت: همیشه مبلغ این طرح ها کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان بود که در سال گذشته مبلغ قراردادهای ما با مراکز صنعتی و شرکت ها به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید که در راستای حل مشکلات صنعت و جامعه موثر بود.
وی یادآور شد: سال گذشته ۳۰۹ مقاله (جی سی آر) و ۲۵۴ مقاله ( آی اس سی) چاپ شده است که میانگین دو مقاله معتبر برای حوزه علمی از میانگین سطح کشوری بالاتر است.
میردهقان ادامه داد: علی علی رغم مشکلات در زمینه بودجه، نیاز در بخش پژوهش این مرکز دانشگاهی تامین شده است.

کسب مقام دوم کشوری توسط تیم کمیکار بسیج دانشجویی دانشگاه ولی عصر

حسین کامیاب معاون فرهنگی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان نیز در این نشست خبری به رتبه های کسب شده توسط دانشجویان این دانشگاه در سطح ملی اشاره کرد و گفت: تیم کمیکار بسیج دانشجویی دانشگاه ولی عصر در مسابقات سال گذشته رتبه دوم کشوری را کسب کرد و وکانون نهج البلاغه دانشگاه نیز در هفتمین جشنواره رویش موفق به کسب عنوان برگزیده شد.
وی افزود: پیمان خیرخواه دانشجوی دانشگاه ولیعصر رتبه ی سوم مسابقات کشوری قرآن کریم را کسب کرد و دانشجویان مهندسی عمران در سازه های ماکارونی موفق به کسب مقام اول شدند.
کامیاب بیان کرد: تیم دومینوی دانشگاه در مسابقات کشوری رتبه برگزیده شد و در جشنواره ی حرکت نیز عنوان قابل تقدیر در حوزه ی محتوای دیجیتال به انجمن مهندسی شیمی تعلق گرفت.
وی خاطر نشان کرد: نشریات دانشگاه نیز از اردیبهشت سال ۹۸ فعالیت خود را آغاز کردند و چهارده نشریه فعالیت و محتوای خود را به چاپ رساندند.
کامیاب تصریح کرد: نزدیک به ۴۵۰ فعالیت تا ابتدای بهمن ماه در زمینه های مختلف فرهنگی ، علمی و…. در دانشگاه صورت گرفته و برخی از حوزه ها در فضای مجازی هم اکنون در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
دانشگاه ولیعصر رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان