اهدای خون در شبهای قدر در رفسنجان + تصاویر

  • شناسه خبر: 176797
اهدای خون در شبهای قدر در رفسنجان + تصاویر

مردم مومن رفسنجان در شبهای قدر با حضور در مرکز انتقال خون، خون خود را برای درمان بیماران اهدا کردند.

خانه » فرهنگی مذهبی » اهدای خون در شبهای قدر در رفسنجان + تصاویر

مهدی محمدحسینی سرپرست مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان در گفتگو با خبرنگار خانه خشتی از مراجعه ۱۵۰ نفر برای اهدای خون در شبهای نوزدهم و بیست و یکم ماه مبارک رمضان به مرکز انتقال خون خبر داد و گفت: در این دو شب قدر ۱۲۷ واحد خونگیری شد و ۵۷ هزار و ۱۵۰ سی سی حجم خون اهدایی بوده است.

محمد حسینی با بیان اینکه ساعات خون گیری در ماه مبارک رمضان علاوه بر شیفت صبح، دوشنبه و چهارشنبه ها ۵ تا ۱۰ شب و شب های احیاء هم از ساعت ۱۷ تا ۲۴ نیمه شب است، اظهار کرد: مردم مومن در این ایام معنوی مردم با سازمان همکاری خوبی داشتند.

وی افزود: تمام موارد بهداشتی ، دادن ماسک و ضدعفونی کننده محیط انجام می شود، در این مدت هیچ کارمندی از این سازمان در سطح استان به ویروس کرونا مبتلا نشده است بخشی از آن مربوط به این است که پروتکل های بهداشتی در این سازمان کاملا رعایت شده است.

محمد حسنی خاطر نشان کرد: از زمان آغاز شیوع کرونا در اهداکنندگان این سازمان موارد ابتلا به کرونا نبوده است، شرایط محیط و رعایت نکات بهداشتی باعث می شود که فرد اهداکننده به هیچ عنوان به کرونا مبتلا نشود.

وی بیان کرد: سازمان انتقال خون با شیوع کرونا در کشور بخصوص در شهرستان از اوایل اسفند به بعد افتی در مراجعه کننده داشته است که با انجام پروتکل های بهداشتی، اهدای ماسک و دستکش به اهدا کنندگانی که مراجعه می کردند و همچنین ضدعفونی محیط و تخت های سازمان انتقال خون، باعث شد اعتماد مردم به این سازمان برگردد و افت شدید برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه استان کرمان دارای ۱۳۰۰ بیمار تالاسمی است افزود: ابتدا در استان بیماران خاص با مشکل تامین خون مواجه شدند به همین منظور فراخوان عمومی در شهرستان و استان داده شد و بخشی از اهداکنندگان مراجعه کردند و بحران اولیه در تامین خون پشت سر گذاشته شد.


انتهای پیام/

برچسب ها:
احیای خون شب قدر مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان