فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مطرح کرد؛

گام نخست سپاه ثارالله در رزمایش مواسات با اهدا ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان

  • شناسه خبر: 176527
گام نخست سپاه ثارالله در رزمایش مواسات با اهدا ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان

سردار معروفی گفت: سپاه ثارلله استان کرمان در اولین قدم با اهدا ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در قالب بسته های معیشتی به کمک خانوارهای آسیب دیده از شیوع کرونا شتافت.

خانه » اجتماعی » گام نخست سپاه ثارالله در رزمایش مواسات با اهدا ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان

به گزارش خانه خشتی، آئین بارگیری اولین محموله از اقلام اهدایی سپاه و بسیج مستضعفین تحت عنوان رزمایش مواسات و کمک مومنانه توسط سپاه ثارالله استان کرمان روز گذشته در محل لشکر مردم پایه ۴۱ ثارالله کرمان برگزار شد.
سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لشکر ۴۱ ثارالله در واقع لشکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است و دلیل انتخاب این مکان برای برگزاری این آئین این است که اقدام امروز جبهه انقلاب همان اصول مکتب شهید سلیمانی است.
وی افزود: اگر جسم شهید سلیمانی امروز در جمع ما حضور داشت قطعا این اقدام مومنانه را انجام می دادند، اکنون به برکت وجود این شهید بزرگوار رزمایش مواسات را از مکانی آغاز کردیم که بنیاد آن توسط حاج قاسم بنا شده و همواره مایه عزت و شرف در دوران دفاع مقدس و پس از آن بوده است.
لبیک سپاه و بسیج به فرمان رزمایش مواسات رهبر انقلاب
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مطرح کرد: پس از صدور فرمان رهبر معظم انقلاب برای کمک مومنانه به اقشار آسیب دیده از شیوع کرونا، قرارگاه هایی در سطح استان تشکیل شد.
سردار معروفی بیان کرد: در این بین نهادهای حمایتی همچون بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد مستضعفان با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در سپاه و با هماهنگی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمان اقدام به برگزاری این رزمایش کردند.
وی یادآور شد: سپاه ثارالله با استفاده از ظرفیت پایگاه های بسیج، مساجد و محلات اقدام به راه اندازی قرارگاه رزمایش مواسات در سایر شهرستان های استان کرد، این قرارگاه افراد نیازمندی که به واسطه شیوع ویروس منحوس کرونا شغل و معیشت آن ها آسیب دیده و توسط هیچ ارگان یا نهادی حمایت نمی شوند را شناسایی می کند.
شناسایی ۳۹ هزار و ۲۰۰ خانوار آسیب دیده از شیوع کرونا در استان کرمان
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: در مجموع ۳۹ هزار و ۲۰۰ خانوار در استان شناسایی شده که تحت حمایت رده های حمایتی همچون کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مستضعفان قرار ندارند.
سردار معروفی تاکید کرد: با هماهنگی هایی که با فرمانده کل سپاه صورت گرفت، سازمان بسیج مستضعفین ۲۳ هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی را تهیه کرده و به کرمان انتقال دادند و امروز این اقلام را در قالب ۵۰۰ تن کالا را به همه شهرستان ها ارسال می کنیم.
وی عنوان کرد: در شهرستان ها با استفاده از ظرفیت پایگاه های بسیج، امام جماعت ها و ائمه جمعه ۱۶ هزار بسته معیشتی تهیه شده که به مجموع کمک ها افزوده شده و در اختیار نیازمندانی که حمایتی از آن ها انجام نمی شود، قرار می گیرد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: کاروان کمک های مومنانه شامل ۲۳۵ تن برنج، ۹۴ تن گوشت مرغ، ۵۹ تن گوشت قرمز، ۳۷ تن رب گوجه فرنگی، ۳۶ تن روغن، ۲۳ تن ماکارانی و ۱۶ تن خرما است.
آغاز رزمایش مواسات با کمک ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی سپاه
سردار معروفی گفت: ارزش ریالی این کاروان مبلغ ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است و هر بسته معیشتی این کاروان ۳۶۵ هزار تومان ارزش دارد.
وی تاکید کرد: توزیع این کاروان اولین گام سپاه استان کرمان در رزمایش مواسات است و یک مرحله دیگر مشابه همین کاروان در کنار کمک های رده های حمایتی به مددجویان در استان توزیع خواهد شد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: علاوه بر کمک مومنانه با هماهنگی فرمانده کل سپاه بسته ویژه ای در بین خانوارهای مناطق سیل زده رودبار، ده رضای ریگان، شهداد و اندوهجرد در نیمه ماه رمضان توزیع می شود.
سردار معروفی بیان کرد: تاکنون در قرارگاه شهرستانی ما ۴۱۹ میلیون کمک نقدی و۳ میلیارد و ۵ میلیون تومان کمک غیر نقدی جمع آوری شده و در اولین فرصت توزیع می شوند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از مردم عزیز استان درخواست داریم همانگونه که همیشه به ندای امام خویش لبیک گفته اند، در این حرکت مومنانه نیز گام بردارند، با توجه به اینکه بهترین زمان انفاق در ماه رمضان است، با کمک مردم بتوانیم سبد انفاقی را برای دست گیری آسیب دیدگان کرونا تهیه کنیم.
انتهای پیام/

برچسب ها:
سپاه ثارالله استان کرمان کمک مومنانه مواسات
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان