با تلاش هاي مداوم امور ایمنی ، بهداشت و محیط زیست مجتمع مس سرچشمه محقق شد

عضویت دائم شرکت ملی صنایع مس ایران در بخش ISSA Mining، انجمن بین المللی تامین اجتماعی

  • شناسه خبر: 176497
عضویت دائم شرکت ملی صنایع مس ایران در بخش ISSA Mining، انجمن بین المللی تامین اجتماعی

با تلاش های مداوم مجتمع مس سرچشمه در حوزه ایمنی و سلامت در یک سال گذشته شرکت ملی صنایع مس ایران NICICO بدون هزینه به عنوان اولین شرکت ایرانی به عضویت دائم بخشISSA Mining، انجمن بین المللی تامین اجتماعی زیر مجموعه سازمان بین المللی کار، ILO درآمد.

خانه » رفسنجان » عضویت دائم شرکت ملی صنایع مس ایران در بخش ISSA Mining، انجمن بین المللی تامین اجتماعی

به گزارش خانه خشتی به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، مهندس «مصطفی زیدآبادی» مدیر امور ایمنی، بهداشت و محیط زیست مجتمع مس سرچشمه در تشریح جزئیات این خبر گفت: یکی از اهداف مجتمع برای ارتقاء سطح ایمنی و سلامت کارکنان و ذی نفعان، پیوستن به مجامع بین المللی جهت استفاده از بهترین تجارب جهانی سازمان های عضو بوده است.یکی از شناخته شده ترین سازمان های بین المللی که در زمینه ایمنی و سلامت تحت نظارت سازمان ملل فعالیت می نماید،انجمن بین المللی تامین اجتماعی است که البته نهاد مرتبط با این سازمان در ایران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد.
وی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته مجتمع مس سرچشمه با تلاش های مداوم در حوزه ایمنی و سلامت و ارتباط با انجمن بین المللی تامین اجتماعی ISSA، باعث شد که در تاریخ ۷ آوریل ۲۰۲۰ ، شرکت ملی صنایع مس ایران NICICO به عنوان اولین شرکت ایرانی به بخش ISSA Mining، انجمن بین المللی تامین اجتماعی زیر مجموعه سازمان بین المللی کار، ILO، بپیوندد.
زید آبادی در معرفی انجمن بین المللی تامین اجتماعی ISSA چنین گفت: این انجمن درسال ۱۹۲۷ تحت نظارت سازمان بین المللی کار از سازمان های تابعه سازمان ملل، تاسیس گردید و بالغ بر ۳۲۰ سازمان برجسته از ۱۶۰ کشور جهان در آن عضویت دارند که مقر آن در ژنو سوئیس است.ISSA یک سازمان بین المللی پیشرو در جهان برای موسسات تامین اجتماعی، دپارتمان ها و سازمان های حاکمیتی است که از طریق رهنمودهای حرفه ای، دانش تخصصی، خدمات و پشتیبانی، تعالی را در مدیریت تأمین اجتماعی ارتقاء می بخشد تا اعضای خود را در سراسر جهان قادر سازد سیستم ها و سیاست های پویا تأمین اجتماعی را توسعه دهند. ۶ تریلیون دلار توسط اعضاء این سازمان در حوزه ایمنی ، سلامت و رفاه سرمایه گذاری شده است، ۳ میلیارد نفر توسط اعضای آن تحت پوشش قرار گرفتند و بیش از ۶۰۰ شیوه نامه در پایگاه داده سازمان موجود است.

مدیر امور ایمنی، بهداشت و محیط زیست مجتمع مس سرچشمه در ادامه اظهار داشت: انجمن بین المللی تامین اجتماعی، اساسا در سه حوزه ایمنی، سلامت و رفاه در جهان فعالیت دارد و تلاش می کند همکاری و تبادلات علمی و عملی را از طریق رویدادها و شبکه های خبره کارشناسی ترویج نماید، استانداردهای حرفه ای را توسعه دهد، تحقیق و تحلیل کند، شیوه های خوبی را مشخص کند و داده هایی را در مورد سیستم های تأمین اجتماعی در ۱۷۷ کشور ارائه دهد. همچنین رویکردهای نوآورانه را برای تقویت مدیریت، پیش بینی خطرات و مدیریت تغییر تسهیل کند.
زیدآبادی ادامه داد: این سازمان، کمپینی را در جهان با نام VISION Zero چشم انداز صفر، ایجاد نموده است که مجتمع مس سرچشمه نیز، برنامه ریزی نموده است نسبت به استقرار آن اقدام نماید.
وی عنوان کرد: در اولین گام جهت هم اندیشی در این زمینه، نسبت به برگزاری اولین همایش ایمنی معادن و صتایع معدنی با مشارکت ISSA Mining در آذر ماه ۱۳۹۸ اقدام نمود. با هماهنگی و دعوت مجتمع مس سرچشمه، آقای هلموت اهنز، دبیر کل ISSA Mining در این همایش حاضر شده و رسما VISION Zero چشم انداز صفر را در ایران، به جریان انداخت و سخنرانی ایشان در شهر مس، در خصوص عناصر هفتگانه VISION Zero بوده است.
مدیر امور ایمنی، بهداشت و محیط زیست مجتمع مس سرچشمه تصریح کرد: ما تلاش می کنیم همه مدیران، در تمام سطوح، کارشناسان ، سرپرستان و کارکنان از جمله پیمانکاران، به کمپین VISION Zero چشم انداز صفر، در مجتمع بپیوندند. ما در تلاش هستیم، مجموعه قواعد نجات بخش جان انسان ها (Life Saving Rules) را در دو سطح کارکنان و مدیران، بر اساس خطوط راهنمای ISSA Mining در مجتمع جاری کنیم.
مصطفی زید آبادی با اشاره به امار بالای جهانی حوادث بیماری و فوت های ناشی از کار که به دلیل خروج موضوع ایمنی از اولویت های سازمان ها روی می دهد تاکید کرد که این امر باعث تحمیل هزینه های مستقیم و غیر مستقیم بسیار بالایی به سازمان ها نیز شده است .
وی خاطرنشان کرد: مهم تر از زیان های اقتصادی به کشورها و سازمان ها، ایمنی یک مسئولیت انسانی و اخلاقی در قبال کارکنان و جامعه است و ایجاب می نماید که سازمان ها رویکردهای نوین ایمنی جهان را مورد هدف قرار دهند .
مدیر امور ایمنی، بهداشت و محیط زیست مجتمع مس سرچشمه با بیان اینکه در مجتمع مس سرچشمه تلاش می شود تا کارکنان در پایان شیفت کاری، سالم به منازل خود برگردند تصریح کرد: البته این کار ساده نیست ولی باور قلبی ما بر این موضوع استوار است و با حمایت های مدیران ارشد سازمان، ما ایمنی را به عنوان یک اصل غیر قابل مذاکره خود قرار داده ایم.
وی بیان کرد: در تلاش هستیم برای ارتقاء و توسعه ایمنی به دو موضوع تکنولوژی و فرهنگ بطور همزمان بپردازیم. از همین رو، در حال تدوین سند جامع در این خصوص هستیم.
مدیر امور ایمنی، بهداشت و محیط زیست مجتمع مس سرچشمه با تاکید بر اینکه در راستای پیشگیری از حوادث،شناسایی و بکارگیری تکنولوژی های هوشمند و نوین یکی از برنامه های جدی مجتمع محسوب می شود، یادآور شد: صد البته که بهترین تکنولوژی جهان به تنهایی رهگشا نخواهد بود و ما بایستی بصورت جدی، به فرهنگ ایمنی و رفتار ایمن کارکنان و ذی نفعانمان بپردازیم.
زیدآبادی در پایان گفت: هدف ما احترام به کارکنان، خانواده کارکنان، جامعه و جهان از طریق تامین شرایط و محیط کار ایمن و پشتیبانی از همه کسانی است که در این زمینه با ما همکاری می نمایند. در مجتمع مس سرچشمه بر این باوریم که ایمنی از خود ما شروع می شود. لذا در کلیه ارکان فعالیت های خود، تلاش می کنیم، ایمنی را به عنوان یک ارزش تلقی نماییم.

«ایمنی در مجتمع یک ارزش است نه اولویت»

برچسب ها:
انجمن بين المللي تامين اجتماعی روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه مس سرچشمه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان