مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی آب تا پایان شهریور ماه امسال در رفسنجان به مدار بهره برداری می رسد

  • شناسه خبر: 176425
مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی آب تا پایان شهریور ماه امسال در رفسنجان به مدار بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان گفت: به منظور تامین آب مورد نیاز شهروندان رفسنجان، مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی آب که سال گذشته به علت کمبود اعتبارات به مدار بهره برداری نرسید تا پایان شهریور ماه امسال به مدار بهره برداری می رسد.

خانه » آخرین اخبار » مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی آب تا پایان شهریور ماه امسال در رفسنجان به مدار بهره برداری می رسد

به گزارش خانه خشتی؛ حسین چرخ انداز پیش از ظهر امروز در جلسه هم اندیشی پیک آب و برق رفسنجان در تابستان ۹۹ اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب شهرستان ۱۲۰ هزار اشتراک که شامل ۶ شهر و ۲۳۰ روستا تا ابتدای فروردین ۹۹ تحت پوشش دارد.
رئیس اداره آب و فاضلاب رفسنجان تصریح کرد: ۵۰ حلقه چاه آب داریم که کل تامین آب شهرستان از این حلقه چاه ها صورت می گیرد تنها منبع آب مصرفی شهرستان آب های زیر زمینی است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۹۰ کیلومتر بازسازی شبکه آب انجام شده است افزود: با توجه به بحران کم آبی در سال ۹۸ حفر ۴ حلقه چاه در دستور کار قرار گرفت دو حلقه چاه حفر شد، چاه سوم در حال حفاری است و چاه چهارم هم امسال به مدار بهره برداری می رسند تا مشکلات کم آبی در روستاها هم برطرف شود.
چرخ انداز عنوان داشت: مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی آب که سال گذشته به علت کمبود اعتبارات به مدار بهره برداری نرسید هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا پایان شهریور ماه امسال به مدار بهره برداری می رسد.
رئیس اداره آب و فاضلاب رفسنجان خاطرنشان کرد: طرح جامع سیستم هوشمند تله متری تا پایان خرداد افتتاح می شود که در راستای جلوگیری از هدررفت آب به شبکه و کنترل آب کمک زیادی می کند.
وی با بیان اینکه پیک مصرف آب در سال گذشته در رفسنجان ۷۲۵ لیتر در ثانیه بوده است گفت: معادل ۷۵ هزار متر مکعب در روز آب مصرف شده است در حالیکه تمام تولید آب حلقه چاه ها ۵۸۰ لیتر است.
رئیس اداره آب و فاضلاب رفسنجان به انشعابات غیر مجاز آب در سطح شهر اشاره داشت و افزود: جمع آوری انشعابات غیر مجاز آب و کاهش ۱۰۰ تا ۱۲۰ لیتری آب مصرفی هر روز در تابستان می تواند به بحران کم آبی کمک نمایند.
وی با اشاره به اینکه مردم در کاهش مصرف آب همکاری نمایند یادآور شد: کولرهای آبی هدر رفت آب زیادی دارند، هر کولر آبی در طول شبانه روز ۶۰۰ لیتر آب مصرفی دارد در واقع هر ساعت ۲۰ لیتر مصرف آب کولر است مردم می توانند با ایجاد سایه بان و مدیریت صحیح زمان آب مصرفی به بحران کم آبی کمک نمایند.
چرخ انداز گفت: با نصب شیرآلات الکترونیک در ادارات، آبیاری فضای سبز ادارات در ابتدای صبح و رعایت نکات صحیح مصرف آب می توان بر بحران کم آبی فائق آمد.
خبر از منیژه نوروزی

برچسب ها:
جلسه هم اندیشی پیک مصرف آب و برق در رفسنجان رفسنجان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان مطرح کرد؛
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان