نماینده منتخب مردم رفسنجان و انار دراولین جلسه مجازی مسئولان مطرح کرد؛

دیوار خدمت در کشور بلند است ولی دیوار کارهای انجام نشده بلندتر است

  • شناسه خبر: 176423
دیوار خدمت در کشور بلند است ولی دیوار کارهای انجام نشده بلندتر است

نماینده منتخب مردم رفسنجان و انار گفت: دیوار خدمت در کشور بلند است ولی دیوار کارهای انجام نشده بلندتر است، ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور داریم در حالیکه پروژه عمرانی دولت ۵۰ میلیارد هزار تومان است که آن هم برای هزینه تامین و نگهداری است.

خانه » اجتماعی » دیوار خدمت در کشور بلند است ولی دیوار کارهای انجام نشده بلندتر است

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام حسین جلالی عصر روز گذشته در اولین جلسه مجازی با مسئولان شهرستان رفسنجان با اشاره به شیب نزولی کرونا در کشور اظهار کرد: وضعیت گزارش شده از شهرها وضعیت خوبی است و به حول و قوه الهی از این بحران عبور خواهیم کرد.
وی با تاکید بر اینکه همه باید در شرایط بحرانی هوای همدیگر را داشته باشند بیان داشت: هیچ کارخانه و پیمانکاری نباید کارگر خود را بیکار کند، اخراج کارگر دور از انصاف است.
نماینده منتخب مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی به اخراج کارگران از موقوفه حاج باقر در رفسنجان اشاره کرد و تصریح کرد: در این شرایط اگر کسی نمی تواند سنگی بردارد سنگی هم جلوی پای دیگران نیندازد و اگر نمی توانیم مرهمی باشیم نمک بر زخم نباشیم.
حجت الاسلام جلالی به بحث مردم داری اشاره کرد و افزود: از بیانات مقام معظم رهبری اینگونه بر می آید که مردم داری یعنی مثل مردم و در سطح مردم بودن است، متاسفانه برخی رفتارهای ما اشرافی، تجمل گرایانه است و در تراز نظام نیست.

وی عنوان کرد: ساده زیستی یک مدیر در سطح شهر اعتماد مردم را جلب می کند، روحیه متکبرانه اشرافی نوعی توهین و تحقیر به مردم است در شرایطی که شرایط معیشتی مردم مناسب نیست.
نماینده منتخب مردم رفسنجان و انار بر مردم داری و ساده زیستی مدیران تاکید و با اذعان بر مشکل بیکاری گفت: طبق آمار ۱۶ میلیون جوان بیکار در کشور وجود دارد، ادارات ما ظرفیت پذیرش جوانان را ندارد، سیستم ساختاری شهر کار را دشوار کرده است، باید وعده همه را به اداره بردن و پشت میز دولتی نشاندن از ذهن ها بیرون کرد باید در راستای توانمندسازی و کار آفرینی از طریق تکیه بر بخش خصوصی فکری برداشت.
وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی و اداره صمت باید پای کار بیایند و با ایجاد کارگاه های کوچک با هدف نیرو آوری اقدام کنند اگر ادارات و همه دستگاه ها همکاری کنند می توانیم از بحران خارج شویم.
جلالی بیان داشت: دیوار خدمت در کشور بلند است ولی دیوار کارهای انجام نشده بلندتر است، ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور داریم در حالیکه پروژه عمرانی دولت ۵۰ میلیارد هزار تومان است که آن هم برای هزینه تامین و نگهداری است.
وی با اشاره به اینکه مدیران رفسنجانی با همکاری یکدیگر کارگاه های مهارت آموزی و اشتغال را راه اندازی نمایند توضیح داد: باید به صورت جهادی و قانونمند گره های شهر را باز کنیم، متاسفانه شهر ما در استان برخوردار تعریف شده است در حالیکه یکی از محرومترین شهرها محسوب می شویم.
نماینده منتخب مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فراکسیونی در مجلس راه اندازی شده که ۲۷ استان درگیر مشکل پسته در آن عضو هستند، اولین کار این فراکسیون این است که پسته را از ارز نیما جدا کنیم، متاسفانه سال قبل دولت پسته را به ارز نیما برد صادرات به صرفه نبود، ۱۵۰ هزار تن پسته در انبار وجود دارد ۲۰۰ هزار تن امسال پیش بینی می شود که وارد بازار می شود، امسال نگران قیمت پسته هستیم، تا این وضعیت ارز نیما باشد پسته از ۴۰ هزار تومان عبور نمی کند.
وی ادامه داد: همه صادرات خشکبار و زعفران ما ۵ درصد است دولت از این ۵ درصد چه سودی می خواهد ببرد؟ پسته روی ۱۰ دلار وقتی روی ارز نیما می آید می شود ۸۰ هزار تومان و این به ضرر کشاورز است و او حاضر نیست صادر کند.
جلالی با اشاره به مشکلات مددجویان بهزیستی در خصوص اشتغال بیان داشت: توانمندسازی و مهارت آموزی در این راستا مهم است باید به صورت جهادی در این کار ورود کنیم و مددجویان را نسبت به اشتغال تشویق نماییم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حجت الاسلام جلالی خدمت رفسنجان مجلس نماینده منتخب
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان