گزارش خانه خشتی از کارگاه تولید کیت حفاظت در رفسنجان؛

حکایت قدم های صد متر جلوتر از مسئولان در این روزهای کرونایی/ کرونا همدلی را اثبات کرد

  • شناسه خبر: 176257
حکایت قدم های صد متر جلوتر از مسئولان در این روزهای کرونایی/ کرونا همدلی را اثبات کرد

در لابلای اخبار این روزهایی کرونایی پس از جانفشانی مدافعان سلامت در بیمارستان های سراسر ایران اسلامی، همراهی و همپایی جهادگران سلامت در این میدان نیز قابل تقدیر است.

خانه » اجتماعی » حکایت قدم های صد متر جلوتر از مسئولان در این روزهای کرونایی/ کرونا همدلی را اثبات کرد

به گزارش خانه خشتی، امروز میهمان جهادگران سلامت در کارگاه تولید کیت حفاظت فردی در رفسنجان بودیم، بانوان بسیجی و جهادگرانی که کار خود را از ۲۹ اسفند آغاز کردند، ساعت ۸ صبح در کارگاه مشغول بکار می شوند و تا ۸ شب تلاش می کنند تا این کیت ها با دقت، ظرافت و رعایت بهداشت برای کادر درمان آماده شوند.

خیریه کوثر که همواره در کارهای خیر و خداپسندانه در شهرستان جلودار است کارگاه خیاطی خود را در اختیار این گروه قرار داده است .

پارچه ی لباس ها و کیت ها نیز به همت جمعی از خیرین شهرستان تدارک دیده شدند که مهترین خواسته آنها این بوده که اسمی از آنها برده نشود؛ خیرین سعی کردند پارچه لباس ها را از مرغوب ترین نوع تهیه کنند و تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کردند.

با همراهی سرهنگ پساوند مسئول بسیج ادارات، محمدرضا حاجی زاده معاون فرهنگی و دانشجویی و مجتبی سجادیان مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی، اسماعیلی مدیر عامل خیریه کوثر و علی عسکری نماینده خیرین در جمع جهادگران سلامت این کارگاه حاضر شدیم.

دوخت سه هزار کیت حفاظت در کارگاههای رفسنجان

مجتبی سجادیان که از اعضای ستاد پیشگیری از کرونا دانشگاه علوم پزشکی است در این جمع به نظارت دانشگاه بر روند کار کارگاه اشاره کرد و گفت: علاوه بر این کارگاه سه کارگاه تولید کیت حفاظت شخصی نیز در شهرستان فعال است که فعالیت خود را از ۲۰ اسفندماه آغاز کردند و ۳۲ جهادگر با رعایت کلیه مسائل بهداشت فردی و محیطی در این کارگاهها فعالیت دارند.

وی افزود: در ابتدای کار نمونه پارچه به تایید معاونت غذا و دارو رسید، با همت خیرین مرحله اول ۱۲ هزار و ۶۰۰ ، مرحله دوم ۲ هزار و ۶۰۰ و در مرحله سوم ۱۰ هزار متر پارچه لمینه شده تهیه و در کارگاه ها دوخته شده یا در حال دوخت است.

سجادیان گفت: تاکنون سه هزار کیت حفاظت در این چهار کارگاه تولید و تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده است که یک هزار و ۴۱۰ کیت در کارگاه خیریه کوثر تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: روند دوخت کیت ها همچنان ادامه دارد و با همین روند ۶ هزار و ۵۰۰ دست کیت در این کارگاههای دوخته خواهد شد.

سجادیان با بیان اینکه به ازای هر دست لباس ۴۰ هزار تومان هزینه می شود تصریح کرد: اگر خیرین حمایت نمی کردند بطور قطع این موفقیت نبود، مردم رفسنجان باید سپاسگزار باشند که افرادی در این شهر هستند که در هر شرایطی حاضرند به میدان آیند و بدون هیچ چشم داشتی کمک کنند.

وی تصریح کرد: با همکاری بسیج ، خیریه کوثر، خیرین و دانشگاه کار تیمی خوبی انجام شد، همه یکدل هستند و هدف تولید محصولی است که پرستار، پزشک، کادر آزمایشگاهی، پیراپزشکی و بهداشتی که در خط مقدم ایثار می کند با اطمینان خاطر کار خودشان را انجام دهند.

سجادیان گفت: کرونا همدلی را اثبات کرد و موجب شد تا دوست را از دشمن در این مواقع حساس بشناسیم که چه کسی دلسوز و اهل کار است و چه کسی اهل شعار.

خداقوت پرستار قوی باش هموطن چکیده حرف خیرین است

علی عسکری که به نمایندگی از خیرین در جمع جهادگران سلامت حاضر شده بود گفت: خیرین اصلا نمی خواستند که اسمی از آنها برده شود و تنها خواسته آنها این بود که نیت خیر و حس کمک رسانی را به پرستاران و کادر درمان انتقال دهند که حامی آنها هستند تا در این راه استور قدم باشند.

وی افزود: ” خداقوت پرستار قوی باش هموطن” که بر روی لباس ها حک شده، چکیده حرف خیرینی است که هم می خواهند هموطنانشان در سلامتی باشند و هم کادر درمان ثابت قدم در این راه.

کار اصلی را مدافعان سلامت در بیمارستان ها انجام می دهند

فاطمه مقدم بانوی بسیجی که حضور در این میدان را وظیفه خود می داند گفت: به عنوان یک بسیجی لازم می دانم که هرجا ضرورت باشد حضور داشته باشم، در دفاع مقدس مادران ما این کار را انجام می دادند و در زمان حال وظیفه ماست.

وی افزود: از دومین روز سال جدید مشغول دوخت کیت ها شدم، کار اصلی را مدافعان سلامت در بیمارستان ها انجام می دهند ماندن در این لباس ها بسیار طاقت فرساست؛ خداقوت می گویم به آنهایی که در خط مقدم هستند اجر این کارها با خداوند است و در این دنیا قابل پرداخت نیست.

بسیجیان صد قدم جلوتر از ما پاسداران ومسئولان بودند

سرهنگ پساوند مسئول بسیج ادارات شهرستان رفسنجان نیز ضمن عرض خداقوت به بسیجیانی که فداکارانه در این روزها و در عرصه های مختلف حضور دارند بیان کرد: شما در جبهه سلامت هم، خوش درخشیدید و با حمایت خیرین کمک کردید، به میدان آمدید.

وی با اشاره به زحمات دانشگاه علوم پزشکی، اصناف و دیگر ارگان ها و مردم در مقابله با کرونا تصریح کرد: پس از فراخوان ها در این ایام در بحث ایست و بازرسی، تولید ماسک و … از دل و جان بسیجیان بزرگوار در صحنه حاضر شدند و شاید صد قدم جلوتر از ما پاسداران ومسئولان بودند.

پساوند گفت: همه مسئولان شهرستان تشکر ویژه از بسیجیانی داشتند که در این میدان کمک کردند، نیت خیر شما قطعا از جانب خداوند بی پاسخ نخواهد ماند و امیدواریم ما به عنوان خدمت گزار شما در بسیج بتوانیم گوشه ای از خدمات شما را جبران کنیم.

ازآغازین روزهای شروع بکار کارگاه شاهد تلاش های مخلصانه و مجاهدانه بسیجیان بودیم

فتحیه محمدیه نژاد مسئول حوزه بسیج دانش آموزی حضرت زینب(س) رفسنجان و مسئول هماهنگی نیروی انسانی این کارگاه نیز بیان کرد: ازآغازین روزهای شروع بکار کارگاه شاهد تلاش های مخلصانه و مجاهدانه دانش آموزان، معلمین و خواهران بسیجی طبق فراخوان داده شده در این کارگاه هستیم.

وی  ضمن تقدیر و تشکر از خیرین و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد:  امید است که با یاری خداوند و همراهی مستمر این عزیزان کرونا را شکست دهیم.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی در پایان از خیرینی که مایل به کمک رسانی در این بحث هستند دعوت به همکاری کرد و گفت: دوستانی که مایل به کار خیر هستند اکنون وقت آن است، بسته به شرایط ضروری فعلی ایجاب می کند که افراد خیر وارد میدان شوند و حمایت کنن، با حمایت بیشتر آنها خدمت رسانی به کادر درمان بیشتر خواهد شد.

در این دیدار از بانوان جهادگر عرصه سلامت تقدیر نیز بعمل آمد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
بخش کرونا در رفسنجان بسیج جهادگران سلامت خیریه کوثر دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان کرونا کیت حفاظت شخصی مدافعان سلامت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان